Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostan lähes kaiken lähikaupoista, ja väitän ette tule sen kalliimmaksi

Vierailija
10.07.2016 |

Omalla kohdallani tämä toimii siksi, että lähikaupat, 2 kpl, on ihan lähellä. Isot kaupat on automatkan päässä, joten litra bensaa menee 14 km kaupunkiajossa helposti, eikä välttämättä edes riitä, plus auton kuluminen päälle. Lisäski, kaikki tuotteet ei lähikaupoissa ole kalliimpia ja osa saattaa olla jopa halvempia. Mm. vesimeloni lähikaupassa 99 senttiä, Prismassa 1,19 kilo. Jauheliha samanhintaista. Sekä, lähikaupassa käyn 20 minuutissa, koska matka on lyhyt ja tuotteet pienen alueen sisällä, löytyy helposti. Mutta ehkä suurin säästö tulee siinä, että lähikaupasta ei tule tehtyä heräteostoksia, koska ei ole juurikaan mitä ostaa. Isossa kaupassa huomaa ne 2 jumbokarkkipussia 4 eurolla, mutta lähikaupassa ei ole, joten tällaiset turhat jää pois.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet suunnitelmalliset ruokaostokset riittävän isoissa erissä isosta liikkeestä ja suunnittelet ostoksesi tarjouksia silmälläpitäen, niin väitän että häviät siihen nähden etelänmatkan verran rahaa vuodessa sinne lähikauppaasi.

Vierailija
2/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan totta se on ei sitä hinnassa paljoa eroa tule tietyissä tuotteissa. Sitten kun ostaa pussikaupalla voi aikapaljonkin tulla eroa isoihin kauppoihin nähden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet suunnitelmalliset ruokaostokset riittävän isoissa erissä isosta liikkeestä ja suunnittelet ostoksesi tarjouksia silmälläpitäen, niin väitän että häviät siihen nähden etelänmatkan verran rahaa vuodessa sinne lähikauppaasi.

Enpä usko, unohdin sanoa, että ei ole perhettä, mies on, mutta käytännössä olemme työmatkojen vuoksi viikot eri paikkkakunnilla ja lapset aikuisia, omillaan,. Mulla säästyisi matkan verran vasta  jos jättäisin ruuat kokonaan ostamatta - tosin en ole pätkääkään kiinnostunut etelän matkailusta. Käyn isoissa kaupoissa suunnilleen kerran kuukaudessa ostamassa niitä käyttämiäni tuotteita, mitä lähikaupoissa ei ole. Sanoinkin, että lähes kaiken, mutta se ei tarkoita kaikkea. Pyykinpesuaineet mm. ostan isommista marketeista, koska lähikaupoissa ei ole oikeaa merkkiä. Suunnittelen ruuat pitkälti tarjousten mukaan. Myös sellainen juttu, että lähikaupoista löydän joka kerralla alennuslapputuotteita, mutta isommista marketeista vain harvoin. 

Vierailija
4/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös marketeissa on tarjouksia. Esim. Prismassa oli viikko sitten vesimeloni 0,89€ kilo. Satunnaisesti toki jokin tuote voi olla lähikaupassa halvempi, mutta noin muuten puhut höpöjä.

Vierailija
5/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös marketeissa on tarjouksia. Esim. Prismassa oli viikko sitten vesimeloni 0,89€ kilo. Satunnaisesti toki jokin tuote voi olla lähikaupassa halvempi, mutta noin muuten puhut höpöjä.

Meinaatko, että puhun höpöjä, jos käyn 200 metrin päässä lähikaupassa 20 minuuttia ja 7 km päässä Prismassa menee tunti? Eikä sekään kyllä ole höpöä, että isoista kaupoista alennuslapputuotteet loppuvat nopeammin. 

Mulla menee viikossa omiin ruokiin n. 40 euroa lähikaupoista. Costa Rica 2 pakettia 5 eurolla on halvin kahvi ja se kelpaa mulle, ei mikään muu juotava kahvi ole sen halvempaa missään. Salaattibuffet lähikaupassa on suppeampi, mutta se on 13,90 kilo, Muissa kaupoissa 14,90. 

Vierailija
6/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaankin saksasta kotiinkuljetettuna ruoat (pl kylmätuotteet). Iso säästö vuodessa 👍 Yli 70e tilaa niin ei tule edes postikuluja. Edulliset pulverit, kuiva-aineet, vauvan soseet jne

Vierailija
7/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mistä saksalaisesta kaupasta sä tilaat. Olen yrittänyt niitä tiirailla enkä ole saanut hintoja suomen hintoja alemmaksi...

Vierailija
8/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn isommassa marketissa ostamassa kanat, lihat, kuivatuotteet yms. Lähikaupasta sitten maitoa, jogurttia ja muuta pienempää aina tarpeen mukaan. Kaikki on vähän kalliimpaa, mutta tosiaan samalla säästän bussikulut, joten saman verran maksaa.

Vierailija
9/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mistä saksalaisesta kaupasta sä tilaat. Olen yrittänyt niitä tiirailla enkä ole saanut hintoja suomen hintoja alemmaksi...

Njääh :)

Vierailija
10/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin. Autolla supermarketissa käyvä toimii jakeluautona. se on sitten lähikaupan hinnassa mukana. Kaverit nauravat siwan hinnoille, mutta jos ei tarvi käydä autolla niin hinta on sama kuin kaukaisessa supermarketissa. Tosin jos asuu 100m päässä prismasta niin silloin on täydellinen elämä

Vierailija
11/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että puhun höpöjä, jos käyn 200 metrin päässä lähikaupassa 20 minuuttia ja 7 km päässä Prismassa menee tunti? Eikä sekään kyllä ole höpöä, että isoista kaupoista alennuslapputuotteet loppuvat nopeammin. 

Mulla menee viikossa omiin ruokiin n. 40 euroa lähikaupoista. Costa Rica 2 pakettia 5 eurolla on halvin kahvi ja se kelpaa mulle, ei mikään muu juotava kahvi ole sen halvempaa missään. Salaattibuffet lähikaupassa on suppeampi, mutta se on 13,90 kilo, Muissa kaupoissa 14,90. 

No kyllä on höpöä. Sitä en tiennyt, että aikasi on konkreettisesti rahaa. Useammin lähikaupan tarjoustuotteet ovat loppu kuin suuren automarketin. Esim. halvimmat einekset Prismassa ovat noin euron edullisempia kuin vaikkapa Siwassa. Olen tehnyt paljon hintavertailua ja tiedän mistä puhun. Säästäisit tekemällä isot ostokset kerralla Prismassa ja esim. pakastamalla. Lähikaupasta et saa millään metodilla edullisempaa, sorry.

Vierailija
12/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiväbudjetti. Silloin ostosten loppusumma on sama joka kaupassa. Ostosten määrä voi vaihdella, mutta kalliimmissa kaupoissa ei sitten tule ostettua ainakaan ylimääräistä -> ei pääse lihoamaan yms.

Vierailija
13/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Säästäisit tekemällä isot ostokset kerralla Prismassa ja esim. pakastamalla.

Ohjeesi on samanlainen kuin siivousketjujen "tiskipöydälle ei tule sotkua, kun lautaset laittaa heti koneeseen".

Kaikilla ei ole astianpesukonetta.

Kaikilla ei ole isoa pakastinta tai edes tilaa sille.

Vierailija
14/14 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn lidlissä. Lähikaupan kokoinen jolloin on nopea tehdä ostokdet(eikä aikaa kulu hedelmien ja vihannesten punnituksiin) ja saman hintainen kuin prisma.