Kivi ulos pirtistä
Mikä olisi paras keino saada noin 150 kiloa painava kivi ulos pirtistä. Kiven mitat noin 15 cm x 50 cm x 70 cm. Ovelle matkaa vajaa 6 metriä, ovessa noin 15 cm kynnys.
Kommentit (17)
Tunkki ja rullat alle, tai sitten hajotat sen, poraat reikiä ja niihin"etanaa".
Nakuttelet vasaralla parikymmentä vuotta niin että se murenee kivasti. Sitten vaan kannat pikkukivet sangolla ulos. Mutta jos on kiire niin räjäytä.
Kuten nimimerkistäni olisi voinut päätellä, voima ei riitä kantamiseen, eikä edes kiven pystyyn nostamiseen.
Kivi on tuotu sisälle reilu 60 vuotta sitten ja asiasta tietävät ovat kuolleet.
- ap
Olin sata varma vilkaisulla että lukee "Kivi ulos pers..stä" mutta yllättäen ei lukenutkaan. Palsta osaa yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Mikset oppisi rakastamaan sitä kiveä.
Oltaisiin ainakin samiksia, minäkin olen sisältä kiveä, enkä aio enää ikinä rakastua.
Etsisin kuitenkin hänelle arvoisensa paikan pihalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltaisiin ainakin samiksia, minäkin olen sisältä kiveä, enkä aio enää ikinä rakastua.
Kuinka voit olla kivelle noin julma, että heivaisit hänet ulos tuiskuun, tuuleen ja pakkaseen. Ei sellaisesta kivikään hevillä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voit olla kivelle noin julma, että heivaisit hänet ulos tuiskuun, tuuleen ja pakkaseen. Ei sellaisesta kivikään hevillä selviä.
Olen päättänyt, että vuonna 2002 alkanut suhteemme ei voi jatkua entisellään. Toisen meistä on lähdettävä, ja se en ole minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt, että vuonna 2002 alkanut suhteemme ei voi jatkua entisellään. Toisen meistä on lähdettävä, ja se en ole minä.
Etkö ota huomioon hänen 60 vuotta jatkunutta suhdetta pirttiin. Ei kivi enää halua ulkoilmaan, kun on pirtin lämmössä tottunut olemaan.
Voisiko tässä soveltaa muinaisten kulttuurien oppeja ja käyttää vaikka pyöreitä tukkeja, joiden päällä kiven voisi liu'uttaa ulos? Miksi se kivi muuten sinne on alun perin tuotu?
Kantamalla