Kääk, tulin muutaman kuukauden reissusta ja sähköt on katkaistu.
Hitsit, mulla on ennen ulkomaan reissua jäänyt sähkölasku maksamatta, tai tuo on päivätty alunperin juuri ennen lähtöä keväällä. Olen tilannut kaikki laskut ennen reissua e-laskuiksi tai e-mailiin, mutta sähkölaskun tilaus kai jäänyt liian myöhäiseksi. Netpostikin on käytössä, mutta nähtävästi sitä ei sähköyhtiöni käytä, kun muistutuslasku ja katkaisukirjekin on tulleet paperisina. Hitsit, oma vika tietysti, koska olisin voinut kysellä laskutietoja ennen lähtöä. Pienen sähkölaskun sain verkkopankkiin kylläkin toukokuussa ja sen maksoin normaalisti. Eikä siinä mainittu edellisestä laskusta mitään, tai en huomannut ainakaan. Miksei avointa summaa oltu siihen lisätty?
Ärsyttää, tänään tulimme kotiin ja maksoin tuon laskun pois, sähköt katkenneet ilmeisesti viime viikolla. Ottaa päähän, kun sähköyhtiön nettisivut sanovat asiakaspalvelun olevan auki ma-su 24h, mutta soittaessa numeroon tööttää vaan varattua. Eli on ilmeisestikin kiinni, kun siellä pitäisi olla mahdollisuus jättää soittoopyyntö, jos minuutissa ei vastata. Sain vikapalvelusta henkilön kiinni ja sieltä sanottiin, ettei asiakaspalvelu ole auki lauantaisin kuin klo. 16 saakka ja sunnuntaisin se on kiinni. Huominen täytyy siis ainakin kituutella ilman sähköjä. Eipä siinä mitään, mutta kun miehen ja minun lisäkseni talouteen kuuluu yksi 5-vuotias. Että pitääkin ihmiselle sattua. Huomio! Syytän tästä vain ja ainoastaan omaa lahoa päätäni ja odotan tuskissani sähköyhtiön aspan avautumista, jotta voin mailata sinne kuitin maksusta ja saan sähköt päälle.
Lisäksi harmitusta lisää se, että olisimme voineet tulla jo toissapäivänä kotiin, mutta jäimme vanhemmilleni helsinkiin pariksi päiväksi. Jos olisimme tulleet kotiin eilen tai torstaina, niin sähköt olisi saatu varmaan päälle jo parissa tunnissa. Nyt tuossa sitten huononee kotimatkalla ostetut ruokaostokset. Pläääääääääh.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraveloitus on ihan tuntematon asia??
Ei ole tuntematon käsite. Olen tilannut sen hiton sähkölaskun verkkopankkiin e-laskuksi vasta paria päivää ennen lähtöä, ja se on samoihin aikoihin lähetetty, mutta kuitenkin niin, ettemme ole enää olleet kotona kun lasku on tullut. Tästä seuraava lasku tuli e-laskuna ja on maksettu ihan ajallaan. Sähköyhtiö ei käytä netpostia, joten muistutus ja katkaisuilmoituskin ovat menneet kotiin paperisina reissun aikana. Itseänihän tässä olen koko ajan syyttänyt, enkä sähköyhtiötä :D mutta kyllä kenkuttaa, ettei sitä edellisen laskun maksamatonta pääomaa oltu lisätty siihen uudempaan laskuun. Ap
Siis toki on sun/teidän syy että yks lasku jäi maksamatta, mutta anna niille tiukkaa palautetta siitä, että muistutukset ei tuu sähköisenä, vaikka on vaihdettu e-laskuun. Ei toi oo hyvin hoidettu heidän puoleltaan ja voi aiheuttaa muillekin ongelmia matka-, osoitteenmuutos- tai vaik edunvalvontatilanteessa, kun joku lasku menee muistutuksineen väärään paikkaan.
Vikaa on siinäkin päässä.
Hyvä, että aapeen sähköt alkavat taas toivia. 135€ei ole paljon.
Tässä on yksi esimerkki siitä, miksi itse aina valjastan jonkun tuttavan vahtimaan taloani ja asuntoani pitempien ulkomaanmatkojen ajaksi. Sama tyyppi käy viikon tai parin välein myös tarkastamassa, että ikkunat pysyvät ehjinä, omaisuus tallessa, vesi putkissa, lämmitys päällä, kasvit elossa jne. Jos tulee kirjepostia, hän soittaa, avaa kirjeet puolestani ja jos on jotain sitä vaativaa, skannaa ne sähköpostiini.
Meillä meni taannoin myös sähköt maksamattoman laskun vuoksi, soitin sähköyhtiöön, että voivatko avata sähköt, ja että menen samantien pankkiin maksamaan laskun. Palauttivat siis sähköt ennen kuin edes maksoin laskun,eivätkä ottaneet mitään avausmaksuja!
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni taannoin myös sähköt maksamattoman laskun vuoksi, soitin sähköyhtiöön, että voivatko avata sähköt, ja että menen samantien pankkiin maksamaan laskun. Palauttivat siis sähköt ennen kuin edes maksoin laskun,eivätkä ottaneet mitään avausmaksuja!
Aika erikoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui kauheeta, muutaman satasen? Byäääääh! No, seuraavan kerran muistan tarkistaa kaikkien laskujen tilanteen jopa lyhyemmänkin reissun vuoksi... Toivottavasti huomenna paistaa aurinko, niin voi lähteä rantsulle ja ulkoilla oikein urakalla. Harmi, että kirjasto on kiinni sunnuntaisin.
Nyt kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä!
Tietysti joudut maksamaan entiselle överiä, mutta uuden sähköliittymän hankkiminen saattaa tulla edullisemmaksi kuin vanhan avaaminen.
Sähkönsiirto tulee kuitenkin edelleen siitä samasta oman alueen sähköyhtiöstä.
Ihan vaan vinkkinä, että sillä samalla tili- ja viitenumerolla, jolla normaalisti lasku maksetaan, voi maksaa etukäteen vähän ylimääräistäkin. Hyvittävät sitten tulevista laskuista.
Sähköyhtiöstä soitettiinkin äsken, kun olin heidän verkkopalvelustaan laittanut viestiä lauantaina. Vielä piti maksaa 135 euroa kuluja ja lähettää kuitit maksuista mailina. Lupasi laittaa mulle sähköpostiin kytkennän numeron, johon täytyy soittaa ennen klo. 12, jos haluaa, että ei enempää maksua tule tuosta kytkennästä. Ihanan kallista. Ap