Harmittaako sinua, jos sinua pidetään köyhänä, vaikket ole?
Asut kerrostalossa, sinulla ei ole autoa tai jos on, joku vaatimaton opel, etkä pukeudu kalliisti. Monet päättelevät sinun olevan köyhä. Et kuitenkaan ole, mutta sinun elämäsi luksus ei näy ulospäin. Et lähettele postikortteja lukuisilta matkoiltasi tai muutenkaan koe tärkeäksi selostaa jokaista reissuasi muille. Käyt usein ulkona syömässä hyvin, muttet siitäkään huutele, tai konserteista, teattereista ym. joissa käyt usein.
Häiritsiskö sinua se, että monet luulisivat sinua köyhäksi?
Kommentit (28)
Miettiikö ihmiset oikeasti tällaista?! No minä mietin, mutta olenkin tyhmä.
Köyhyydessä ehkä yksi ikävimpiä seurauksia on se, ettei ole mahdollisuutta valita; toisin kuin rikkaammalla.
Ei häiritse, koska se ei pidä paikkaansa.
Joskus vähän hulluttelen. Sanon esim. tuoppa tyttö sitä kaljaa pöytään, vaikkei pöytiin tarjoilua olekkaan ja lupaan maksaa tuplana. M31
Täällä ei selvästi ole ketään, joka olisi kokenut sen säälin ja syrjinnän mitä tulee, kun läheiset ja tutut pitävät köyhänä. Sinua ei kutsuta mihinkään, sinua säälitään, sinulle annetaan vinkkejä halpoihin ruokiin kysymättä, lomamatkaasi kauhistellaan isoon ääneen "miksi tuhlaat tuollaiseen, eikö sille olisi parempaakin käyttöä?", meille kerrotaan AINA mihin ja miten rahat voisi käyttää paremmin, miksi ostimme liian kalliin auton, jos puhelimeni särkyy minulle tuodaan joku ikivanha puhelin, ettei vaan tarvitse tuhlata vähiä rahoja satasen samsungiin. Kun lapsi sairastuu kysellään onko vara lääkkeisiin. Sinua pidetään uusavuttomana ja typeränä vähien rahojen tuhlailijana, jolla ei varmasti ole loppukuusta varaa ostaa lapselle ruokaa.
Tää on ihan perseestä suoraa sanottuna, koska ihmiset kokevat voivansa arvostella ja kertoa mitä teet väärin. Luulen, että oikeasti köyhät saavat osakseen samaa sääliä ja ilmaisia vinkkejä...
Se on aivan se ja sama mitä kallista minulla tai lapsillani on, tämä köyhän leima istuu syvässä.
Miehen tulot brutto 4000 ja minun 2500.
Ei, mun mielestä se on hauskaa. Olen tuloiltani keskiluokkaa ja omaisuudeltani jonkin verran sen päälle, mutta ulkoisesti näytän lähinnä kodittomalta :D
Päinvastoin. Asun snadissa kaksiossa, tosin onhan tääkin kallis, en omista autoa ja olen nippanappa keskituloinen. Olen sijoittannut pieniä summia lähes 20 vuotta ja minulle on kertynyt ihan hyvä varallisuus. Matkustan kerran kaksi vuodessa edullisesti, en tuhlaa vaatteisiin tai huonekaluihin. Minua pidetään köyhänä ja hyvä niin. Viidentoista vuoden kuluttua moni yllättyy kun alan todella nauttimaan elämästä.
Minua ei vähääkään kiinnosta, mitä ihmiset, siis oman piirini ulkopuoliset, minusta tai tulotasostani ajattelevat.
Panostan elämässäni siihen, että lähipiirini, ystävät mukaanlukien, kokevat minut luotettavaksi ihmiseksi, jonka seurassa ollaan mielellään. Siihen ei vaikuta raha tai ulkoinen vauraus/köyhyys millään lailla.