Harmittaako sinua, jos sinua pidetään köyhänä, vaikket ole?
Asut kerrostalossa, sinulla ei ole autoa tai jos on, joku vaatimaton opel, etkä pukeudu kalliisti. Monet päättelevät sinun olevan köyhä. Et kuitenkaan ole, mutta sinun elämäsi luksus ei näy ulospäin. Et lähettele postikortteja lukuisilta matkoiltasi tai muutenkaan koe tärkeäksi selostaa jokaista reissuasi muille. Käyt usein ulkona syömässä hyvin, muttet siitäkään huutele, tai konserteista, teattereista ym. joissa käyt usein.
Häiritsiskö sinua se, että monet luulisivat sinua köyhäksi?
Kommentit (28)
Ei häiritse. Parempi näin kuin että alettaisiin kadehtimaan, lainailemaan rahaa tai olettamaan, että minulta saa kalliimpia lahjoja tai että maksan aina kaikkien osuuden, koska mulla on varaa.
En elä muita varetn joten ihan se ja sama mitä muut ajattelee. Totuus ei kuitenkaan pala tulessakaan.
Ei. Salarikkaana oleminen olisi tosi jees.
Ei todellakaan haittaa. En muutenkaan huutele asioitani huudeilla. Ei varallisuutta tarvitse näyttää ulospäin vaikka sitä onkin. Saan enemmän tyydytystä osakkeiden kuin laukkujen ostamisesta eikä tutuille kuulu sekään vaikka kävisin kerran viikossa kampaajalla tai kosmetologilla ihan vaan koska minulla olisi siihen varaa. Miksi pröystäillä ja aiheuttaa kateutta kaveripiirissä? Ei minulla ole tarvetta moiseen.
En ole köyhä, mutta pyrin siihen että minua pidettäisiin köyhänä: pukeudun kirpparivaatteisiin ja ajan polkupyörällä. Elämä on paljon helpompaa, kun kukaan ei pyri seuraani väärästä syystä tai kerjää rahaa. Tietenkin on kivaa, että voin ostaa mitä haluan, mutta en koe tarvetta kehua sillä muille, päinvastoin.
Minua on aina pidetty rikkaana, vaikka olenaina ollut köyhimys.
Minä elän jo niin juuri :)! Se on mukavaa elämää. Niinkö sinäkin? Vaikutat mukavalta ihmiseltä johon haluisi tutustua :)!
Se vähän huvittaa, kun ihmiset luulevat köyhäksi, ja ihmetyttää,miksi he piittaavat varattomuudestani/varallisuudestani.
Ei haittaa. Itse asiassa kukaan ei tiedä että olen oikeasti varsin varakas. Elän varsin taviselämää.
Ainoastaan joskus kaupassa ärsyttää kun myyjät suhtautuvat kuin toisen luokan kansalaiseen. Eivät selvästi usko, että aion ostaa mitään kallista. Esim. olin ostamassa normaalissa "tuulipuvussa" hiukset ponnarilla erikoisliikkeessä iltapukua (väitöstilaisuuteen). Myyjä oli haluton esittelemään pukuja. Sanoi vaan että nämä ovat aika kalliita. Lähdin pois ja tulin uudestaan "siisteimmissä" vaatteissa. Sain hyvää palvelua.
Ei häiritse. Naurattaa lähinnä. Nauran sisäisesti :)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Salarikkaana oleminen olisi tosi jees.
Salarikas <3 Me like
Ps. siellä kasvohoidoissa ja kampaajalla voi kyllä käydä ihan säännöllisesti salarikkaanakin. Siitä ei vaan tarvitse kertoa muille, eikä muutosten tietenkään pidä olla mitään radikaaleja. Lähinnä sellaista itsensä hemmottelua ja huolenpitoa.
Aloituksesi osuu minuun kuin nyrkki silmään: asun kerrostalossa, pukeudun vaatimattomasti, auto on, vaatimaton Opel, kuten asian ilmaiset. Mutta en matkustele ulkomailla enkä yleensä syö ulkona. Kotimaassa ajelen sillä vaatimattomalla Opelillani kahden paikan väliä, vakituisen asuntoni ja loma-asuntoni. Eläkeläisenä en ole kovin suurituloinen ja kahden asunnon ylläpito haukkaa aika paljon käteen tulevasta rahasta. En tiedä, mitä naapurini ajattelevat varallisuudestani, sillä meillä on paljon antoisampiakin puheenaiheita. Sitten kun saan tyhjennettyä tämän vakituisen asunnon ja myytyä sen, jää käteen käyttövaroja jonkin verran enemmän kuin nyt. On varaa sitten shoppailla muuallakin kuin halpahalleissa! Mutta ei minusta Kroisosta tule!
Ei minua häiritse, ei yhtään. Käytän mukavia, homssuisiakin vaatteita käydessäni kahvilla huoltiksella. Lapsella on lahjoituksena saatuja vaatteita, ja loput ostan kirpparilta. Auto ei ole opel, mutta samanlainen 10 v vanha tavisauto. Ehkä jostain lomamatkasta voisi päätellä että rahaa on, jos asia tulee puheeksi.
Joskus lomilla olen kokeillut toisenlaista tyyliä ja todennut että ei ole minun heiniäni. En pidä huomiosta jota saan jos raha-asia tulee esiin. Jos sviitin varaaminen hotellissa johtaa erikoision palvelutilanteisiin, eikä se tuntunut mukavalle. Lomailenkin omasta halustani ihan tavallisesti, melko perus turistikohteissa.
Rahoilla voi sitten ostaa osakkeita. Ja ne näkyvät siinä että kun haluan jotain, voin ostaa sen säästämättä ensin rahaa siihen.
Ei tippaakaan. Lähinnä ajattelen, että olen tuolloin onnistunut. En halua tehdä numeroa suurista tuloistani enkä halua ostaa turhaa, vain siitä ilosta että siihen on varaa.
Asun tosin omakotitalossa, mutta sekin on aika vaatimaton.
Ei harmita eikä häiritse, rahaa mukava summa sijoitettuna, ainoa huolenaihe kumpa tietäisi etukäteen koska kuolee, ehtisi haaskata säästöt viimeistä senttiä myöden ennen kuolemaansa ettei perillisille jää killinkiäkään, omia lapsia ei ole.
Asun vaatimattomasti vanhassa talossa, autokin on vaan tojota en noista kyrvänjatkeista perusta.
Kyllä häiritsisi, koska en tykkää siitä, että elämästäni tehdään omia johtopäätöksiä, analysoidaan ja suhtaudutaan omien harhojen perusteella minuun tietyllä tapaa. Sukulaiseni ovat tätä tehneet aivan tarpeeksi ja nyt saa riittää.
En tosin esittelekään elämääni ja tuliterää asuntoani missään, joten huomionkipeäkään en ole. En vain halua, että minusta tehdään omia johtopäätöksiä. Ehkä joku silti tekee, en tiedä.
Kyllä häiritsisi, koska en tykkää siitä, että elämästäni tehdään omia johtopäätöksiä, analysoidaan ja suhtaudutaan omien harhojen perusteella minuun tietyllä tapaa. Sukulaiseni ovat tätä tehneet aivan tarpeeksi ja nyt saa riittää.
En tosin esittelekään elämääni ja tuliterää asuntoani missään, joten huomionkipeäkään en ole. En vain halua, että minusta tehdään omia johtopäätöksiä. Ehkä joku silti tekee, en tiedä.
Mua häiritsee se, että olen köyhä ja mua pidetään köyhänä. Paitsi joskus marketeissa liittymänkauppaajat sentään jättävät rauhaan - vaikka loukkauksena sitä kai pitäisi pitää.
Ei häiritsisi millään tavoin.