Yritän vähentää sokerin syömistä. Lopetin maustamattoman jogurtin makeuttamisen.
Nyt lisään siihen ainoastaan marjoja tai hedelmän paloja. Aikaisemmin lisäsin makeutukseksi myös teelusikan hunajaa.
Mutta nyt päätin oikeasti vähentää makean syömistä. Karvaan makuistahan se vielä on, mutta kyllä makuaisti siihen varmaan tottuu.
Tottuihan mun makuaisti hyvin pelkkään kahviinkin, kun lopetin sokerin lisäämisen siihen.
Onko kukaan muu vähentänyt sokerin syöntiä? Ootteko tehneet sen kertaheitolla vai vähitellen?
Mulla oikeestaan nää jogurtit on muuttunut sokerittomiksi vähitellen. Ennen söin sokeroituja jogurtteja, mutta kun niiden ällömakea maku rupesi liikaa ällöttämään, vaihdoin viileihin, jotka ei niin makeilta maistuneet. Sitten rupesin pikkuhiljaa syömään tätä maustamatonta jogurttia, mihin lisäsin teelusikallisen hunajaa. Nyt poistin hunajan siitä.
Haluan oikeasti vähentää sokerin syömistä. Tavallaan se on vissiin jo onnistunut, kun kaikki sokeriset herkut ja pullat on ruvennu ällöttämään mua. Ainoastaan viikonloppuisin syön enää pienen pussin karkkia.
Kommentit (22)
Mä en makeuta jukurttia enkä rahkaa, koska maustettuna ne on ällömakeita. Syön kuitenkin hyvillä mielin karkkia. Missä ero? Jukurtti ja rahka = ruokaa, karkki = herkku. Ruuan ei pidä olla makeaa, herkku voi sitä olla.
Joo, ja kun tulen kadulla vastaan, mietin vain miten saisin sulta lompakon käännettyä ilman että huomaat. Toi parempi-ihminen-syndrooma mahtaa rajoittaa elämääsi aika paljon.