Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hälyttääkö turvatarkastuslaite kaarituellisista rintaliiveistä?

Vierailija
08.07.2016 |

Näin olen lukenut, mutta mulla ei muunlaisia rintsikoita olekaan kuin kaarituellisia...ja juu on pakko käyttää liivejä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammalla lomalento edessä ja jopas on jännää, piippaako ja tutkitaanko. Hohhoijaa.

Vierailija
22/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaarituet ja taisi olla teräksiset korvikset sekä vyö, mutta ei ole hälyttänyt muuta kuin yllätystarkastukseen on vedetty ja matkalaukut tutkittu perusteellisesti ja otettu näytteet matkatavaroista. Rintoja tai muita ruumiinosia ei ole kopeloitu. Kerran sellaisella käsikäyttöisellä laitteella on tutkittu mutta se ei ollut paha kun vartalon ulkopuolelta tutkittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun rintaliivit hälyttää niin ne tarkastajat tulee tarkastamaan myös sun alapään ihan taskulampun kanssa. 

Vierailija
24/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaarituet ja taisi olla teräksiset korvikset sekä vyö, mutta ei ole hälyttänyt muuta kuin yllätystarkastukseen on vedetty ja matkalaukut tutkittu perusteellisesti ja otettu näytteet matkatavaroista. Rintoja tai muita ruumiinosia ei ole kopeloitu. Kerran sellaisella käsikäyttöisellä laitteella on tutkittu mutta se ei ollut paha kun vartalon ulkopuolelta tutkittiin.

Se laite Helsinki-Vantaalla pärähti siis soimaan ja luulin että metalli hälyttää mutta se oli merkki siitä pistokokeesta, sanoivat.

Vierailija
25/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hälyyttää aina muualla maailmassa, oli kaaret tai ei. Suomessa ei koskaan. Haavoittuvainen paikka tuo Helsinki-Vantaa...

Vierailija
26/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kengät hälyttää. Siksi esim. Nes yorkissa kaikkien on otettava kengät pois.

Vierailija
27/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on nykyään monilla käytössä sellainen kokovartaloskanneri, johon mennään seisomaan, ja se skannaa hetken ja ilmoittaa, missä ne metallit on. Esim. London Gatwick ja London Heathrow käyttävät näitä, kaveri joutui sellaiseen kun unohti ottaa lävistyksensä pois. Lävistykset kun on kirurginterästä, joka piippaa herkemmin kuin rintaliivien kaarituissa käytetyt materiaalit.

Eli muista jättää napakorut sun muut pois, rintsikat on ok.

Siis ottaako joku ihan oikeasti lävistykset pois turvatarkastukseen mennessä? Itseltä löytyy niitä lähemmäs kymmenkunta enkä todellakaan alkaisi niitä ottamaan pois, en varmaan koskaan saisi niitä enää takaisin paikoilleen edes. :D

Vierailija
28/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammalla lomalento edessä ja jopas on jännää, piippaako ja tutkitaanko. Hohhoijaa.

Mulla on eräs tuttava, joka matkustaa tosi paljon. Nyt juuri viimeisimpänä oli neljän kuukauden reppumatkalla Aasiassa ja matkustivat maasta toiseen. Hänkin menee aina säppiin tarkastuksessa, ja on siinä hukannut mm. passinsa.

Vierailija
29/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat kengät hälyttää. Siksi esim. Nes yorkissa kaikkien on otettava kengät pois.

Ja minkä Nessin mä tänne oikein sain kirjoitettua :D

Vierailija
30/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hammasraudat piippasi joskus toiseen suuntaan, toiseen ei. Ja niin päin, että Suomessa piippasi, kohdemaassa ei.

Vierailija
31/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vuosikausiin häylyttänyt. Lisäksi nykyisin aika monissa liiveissä ne kaarituet ovat muovia eikä metallia.

Vierailija
32/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus kulkenut päivittäin laitteen läpi eikä kello, kaarituet tai korvakorut normaalisti hälyttänyt. Mutta hieman enempi metallia päällä, niin johan piippasi. Myös satunnaistarkastus osui usein kohdalle. 

Vierailija
33/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten herkät säädöt on laitteessa ja kuinka paljon sulla on muuta metallia.

Juuri näin. Jos haluaa kaarituki-hälytyksen riskin minimoida, niin urheilurintsikat päälle. Nehän on muutenkin mukavat lennolla.

Ja se portti saattaa hälyttää, vaikka mitään metallia ei olekaan päällä. Siellä ei ole mitään nappia, joka saa portin hälyyttämään. Se on säädetty siten, että tietty %-määrä joutuu satunnaistarkastukseen. Nykyisin nuo satunnaistarkastukset kyllä tehdään muuten kuin käsintarkastuksella.

Rintojen ja vartalon kopelointi on valitettavaa. Ei me turvatarkastajat siitä nautita (ellei ole joku perverssi). Minulle oli aluksi todella kiusallista koskea aivan vieraaseen ihmiseen. Nyt olen tottunut, mutta vyötärönauhan sisäpuolelta tarkastaminen on edelleen vaivaannuttavaa.

Jos joudutte käsintarkastukseen, teillä on myös oikeus pyytää, että se tehtäisiin yksityisesti eikä siinä kaikkien keskellä. Samoin, jos matkatavarat halutaan tutkia. Silloin saatte seuraksenne verhon taakse kaksi turvatarkastajaa, joista toinen tekee tarkastuksen.

Vierailija
34/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hälyttää millon mistäkin. Joulun jälkeen New Yorkista tullessa aiheutui varmaan lävistyksistä. Keväällä LAXin kentällä ilmeisesti vetoketju joko pvc housuista tai muusta metalliosasta. Saksasta Wave Gotik Treffeneiltä tullessa ihmettelin ettei korsetti aiheuttanut hälytystä vaan johtui taas ilmeisesti lävistyksistä. Suomessa välillä piippaa, välillä ei. Aikalailla arpapelia.Onhan näitä kokemuksia lisääkin.Tyttöystävällä kaarituki? (En ole varma) aiheuttaa joskus ja yleensä vain minulla piippaa.

Vierailija
35/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla hälytti viimeksi toukokuussa Hki-Vantaalla ja turvatarkastajan eka kysymys oli, että onko mulla kastituelliset rintaliivit. Vastasin, että on. Hän teki siinä samassa hämmentävän perusteellisen tarkastuksen, kokeili ne kasret ja housujen vyötärönsuhan sisäpuolelta *kutitti* sekä tunnusteli ksiken, kun seisoin X-asennossa. No, työtään vain teki se nainen.

Tulomatkalla ulkomailla kaarituet eivät hälyttäneet.

Minulle on käynyt samalla lailla Helsinki-Vantaalla ja parilla muulla Euroopan vilkkaalla kentällä. Ruumis on käyty läpi sellaisella kädessä pidettävällä metallinpaljastimella tms. vehkeellä, ja sitten on vielä käsin kopeloitu ne kohdat jotka hälytti, eli housujen/hameen vyötärö ja rintojen alta/keskeltä just se kaaritukien kohta. Ei ole kivaa, mutta työtään ne vaan tekevät.

Mulla ei tällä kertaa käytetty edes sitä vehjettä, vaan pelkästään käsipelillä kopeloitiin. Outo kokemus, en tykännyt enkä siinä kaikkien nähden. Ikinä ennen ei ole tehty näin.

Vierailija
36/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten herkät säädöt on laitteessa ja kuinka paljon sulla on muuta metallia.

Juuri näin. Jos haluaa kaarituki-hälytyksen riskin minimoida, niin urheilurintsikat päälle. Nehän on muutenkin mukavat lennolla.

Ja se portti saattaa hälyttää, vaikka mitään metallia ei olekaan päällä. Siellä ei ole mitään nappia, joka saa portin hälyyttämään. Se on säädetty siten, että tietty %-määrä joutuu satunnaistarkastukseen. Nykyisin nuo satunnaistarkastukset kyllä tehdään muuten kuin käsintarkastuksella.

Rintojen ja vartalon kopelointi on valitettavaa. Ei me turvatarkastajat siitä nautita (ellei ole joku perverssi). Minulle oli aluksi todella kiusallista koskea aivan vieraaseen ihmiseen. Nyt olen tottunut, mutta vyötärönauhan sisäpuolelta tarkastaminen on edelleen vaivaannuttavaa.

Jos joudutte käsintarkastukseen, teillä on myös oikeus pyytää, että se tehtäisiin yksityisesti eikä siinä kaikkien keskellä. Samoin, jos matkatavarat halutaan tutkia. Silloin saatte seuraksenne verhon taakse kaksi turvatarkastajaa, joista toinen tekee tarkastuksen.

Kiitos tiedosta, että voi pyytää yksityiseen tarkastukseen. Viimeksi oli kyllä niin nopea hyökkäys rintojen alle, etten ehtinyt edes ajatella mitään.

Entä kun on matkalla lapsen kanssa? Lapsi on siis tulossa seuraavana portista ja en voi jättää häntä sinne yksikseen. Hän hätääntyisikin, minne äiti häviää. Vaihtoehtoisesti hän on mennyt turvatarkastuksesta edelläni. Voinko ottaa hänet mukaan odottamaan?

Vierailija
37/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piippasi kerran niistä Norjassa. En joutunut edes tarkastukseen vaan koskettivat mun kättä jollain paperiliuskalla, tuikkasivat sen koeneseen ja päästivät menemään.

Vierailija
38/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosferatu kirjoitti:

Ne hälyttää millon mistäkin. Joulun jälkeen New Yorkista tullessa aiheutui varmaan lävistyksistä. Keväällä LAXin kentällä ilmeisesti vetoketju joko pvc housuista tai muusta metalliosasta. Saksasta Wave Gotik Treffeneiltä tullessa ihmettelin ettei korsetti aiheuttanut hälytystä vaan johtui taas ilmeisesti lävistyksistä. Suomessa välillä piippaa, välillä ei. Aikalailla arpapelia.Onhan näitä kokemuksia lisääkin.Tyttöystävällä kaarituki? (En ole varma) aiheuttaa joskus ja yleensä vain minulla piippaa.

Siis hälyttääkö ne USAn seisomakaapitkin tuollaisista pienistä?

Vierailija
39/43 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

36: Itse ainakin antaisin lapsen tulla mukaan, enkä usko että se olisi kiellettyä.

T. Se turvatarkastaja

Vierailija
40/43 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hälyttänyt. Joskus myös syynä on ollut, että kengissä on ollut metallikaari tms, jolloin rintsikat+kengät on ollut tarpeeksi tavaraa hälyttääkseen.