Perheautoksi käytetty Bmw x3. Mielipiteitä tästä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Katumaasturit harvemmin ovat ajo-ominaisuuksiltaan samaa tasoa kuin "normaalit" autot, vaikka sitten olisi bemari. Onhan niissä ehkä kiva istua ylempänä kuin muut mutta muutoin ajettavuus ei huippua. En nyt ole ihan varma sitten jostain uusimmista , tyyliin Volvo XC90 mutta hintakin on sitten lähemmäs 100te. Käytetty Volvo XC70 voisi kyllä olla hyvä, mutta noita ei saa halvalla käytettynäkään.
Jos haluaa Hämeenlinnan kohdalla jännittää Tampereen motarin kaarteissa tai Turun motarilla jatkuvasti, voi XC90:llä ajaa moottoritienopeuksin. Auto vaappuu vähänkin korkeammissa nopeuksissa sen verran, että ei tee mieli ainakaan ajaa lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on perheautoksi tosi pieni sisätiloiltaan. Takana istutaan polvet suussa, turvaistuimia ym. turha sovitella useampaa. En ottaisi. Huoltokulut massiiviset ja vikoja paljon, X3 just bemarin vikaisin malli. Jos haluaa selkeästi tilavan katumaasturin oikealla nelivedolla, etsi Kia Sorento. Sellaisella juuri ajeltiin kolmisen vuotta, erittäin toimiva peli. Bemari oli itsellä aiemmin kakkosautona, meni puolessa vuodessa vaihtoon, kun 90tkm huolto maksoi melkein tonnin ja vikoja jäi korjaamattakin...
Lol, voi mitä shittiä..E83 x3 on yksi vähävikaisimmista autoista tehty Itävallassa.
Ja aplle tosiaan voin suositella kyseistä autoa, hyvin mahtuu aikuinen 190cm kuskin taakse takapenkille. Ja näissä on aina x drive, toisin kuin x5.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin koeajamassa uusi malli, sisämelu oli aivan älyttömän kova verrattuna muihin koeajamiimme autoihin. Googlasin asiasta, ja löysin netistä jonkun teknarin (?) jutun, jossa puhuttiin kovasta sisämelusta kyseisellä mallilla. Jätimme auton ottamatta melun takia, häiritsi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katumaasturit harvemmin ovat ajo-ominaisuuksiltaan samaa tasoa kuin "normaalit" autot, vaikka sitten olisi bemari. Onhan niissä ehkä kiva istua ylempänä kuin muut mutta muutoin ajettavuus ei huippua. En nyt ole ihan varma sitten jostain uusimmista , tyyliin Volvo XC90 mutta hintakin on sitten lähemmäs 100te. Käytetty Volvo XC70 voisi kyllä olla hyvä, mutta noita ei saa halvalla käytettynäkään.
Jos haluaa Hämeenlinnan kohdalla jännittää Tampereen motarin kaarteissa tai Turun motarilla jatkuvasti, voi XC90:llä ajaa moottoritienopeuksin. Auto vaappuu vähänkin korkeammissa nopeuksissa sen verran, että ei tee mieli ainakaan ajaa lujaa.
Siis tämä uusi XC90 on noin huono vai? Se vanha varmaan onkin, mutta luulisi, että 2015 mallinen100 tuhannen auto ei ole. Toki tämä on vain luulo, en ole ajanut/ollut sen kyydissä.
Tosta rotiskosta en maksais viittä tonnia enempää ja toi väri on kuvottava. Kaikilla tutuillani joilla on bemari ovat valittaneet erinäisiä vikoja ja kallista korjausta.
Pitääkö olla ensin mulkvisti ostaakseen bemarin, vai muuttaako bemarilla ajaminen normaalin mulkvistiksi?
Itse en kehtaisi noin vanhalla autolla ajaa. Ja jos on lapsia, ilman muuta oltava alle 10 vuotta vanha auto.
Ja jos kyseessä jokin Saksan tuontiromu, ei mitään takeita että esim. turvatyynyt tositilanteessa pelaa -- tai onko niitä ylipäätään edes...
Maasturikissa kirjoitti:
Itse en kehtaisi noin vanhalla autolla ajaa. Ja jos on lapsia, ilman muuta oltava alle 10 vuotta vanha auto.
Ja jos kyseessä jokin Saksan tuontiromu, ei mitään takeita että esim. turvatyynyt tositilanteessa pelaa -- tai onko niitä ylipäätään edes...
Olen kuljettanut lapsia 25 vuotta vanhalla autolla, enkä nähnyt siinä mitään kehtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Maasturikissa kirjoitti:
Olen kuljettanut lapsia 25 vuotta vanhalla autolla, enkä nähnyt siinä mitään kehtaamista.
Turvallisuuskysymys, ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin ottaisin vähän vähemmän käytetyn VW Tiguanin, jos välttämättä haluaa katumaasturin. Tuolla bemarillahan oli ajettu jo aikas paljon. Joku 50000 - 100000 ajettu Tiguan irtoaa varmaan samalla rahalla. Kuluttaa vähemmän ja on muutenkin halvempi ylläpitää.
En halua 1.4 TSI ongelmaista autoa.
AP.
Ei tarvitse olla juuri 1.4 TSI - koneella, varmaan edes vaikea löytää Tiguania tuolla moottorilla.
Tässä yksi esimerkki (neliveto) jolla ajettu vain puolet siitä mitä tuolla bemarilla:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34834053/Volkswagen/Tiguan/2008/Hel…
Onkohan päästöhuijausohjelmoitu auto? Meillä on Audi TDI 2.0 päästöhuijattu.
Ennemmin vaikka saman ikäinen 5-sarjainen jos bemari houkuttaa eikä välttämättä tarvi missään metsässä ryteä. Tulee monesti halvemmaksi muutenkin tilata parin tonnin tieukot mökkitietä laittamaan kuin ostaa joku huono möhköauto sillä verukkeella että tiessä on pari kuoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maasturikissa kirjoitti:
Turvallisuuskysymys, ennen kaikkea.
Turvallisuuskysymys on ennen kaikkea ratin ja penkin välissä. Itseäni on kuljetettu lapsena 80-luvun autoilla ja olen selvinnyt niistä kyydeistä ihan hienosti.
Mikä olisi sitten hyvä perheauto teidän mielestänne?
X3 on 3.0d koneella 2006 Zf laatikolla Loistava auto 400000 nyt mittarissa eikä ongelmia - kuluvat osathan vaihdettava kaikissa autoissa
Varaudu siihen että bemarin korjaaminen ja huollottaminen merkkihuollossa on aika tyyristä puuhaa. Mutta jos tuo ei haitttaa, niin mikäs siinä sitten.
Lisäksi bemarin ohjaus ja alusta voi olla jonkun mielestä turhan jäykkä ainakin Suomen teille, mutta tuo lienee vähän makuasia. Itse en tykännyt, mutta joku saattaa tykätä. Saksan moottoriteillähän tuo on varmaan tosi hyvä.
Ei saa kaskoa? Miksi minun 20 vuotta vanhassa autossani on täyskasko?