Olen kyllästynyt näyttämään aina siltä "maalaishiireltä" - kulahtaneelta, tylsältä, arkiselta ja ankealta
Kun liikun jossakin ystävieni tai siskoni kanssa, tulee minulle väistämättä sellainen ajatus, että olemme kuin maalaishiiri ja kaupunkilaishiiri - minä valitettavasti se maalaishiiri. Minussa ei ole mitään yksittäistä rumaksi tekevää piirrettä, mutta jotenkin kokonaisuus vain on niin äärettömän tavallinen ja tylsä. Suurin syy lienee se, etten ihan oikeasti osaa meikata enkä laittaa hiuksia. En osaa nyppiä kulmakarvoja ja jotenkin vaatteetkin näyttävät päälläni tyhmiltä. Tiedättekö, kun jollain muulla ikäiselläni naisella on tiukat mustat housut, nahkasaappaat ja valkoinen sifonkipusero, se näyttää upealta. Kun minulla on samat vaatteet, niin hiukseni sähköistyvät, mustat housuni ovat yltä päältä ties missä karvoissa, paita rypistyy päälle ja mustat silmänaluset vain paistavat. Joskus tuurilla onnistun laittamaan hiukseni kivasti, mutta se on nimenomaan tuuria. En myöskään kehtaa pukeutua niin kivasti kuin tahtoisin, koska jotenkin ajattelen, että siistit ja klassiset vaatteet ovat yliampuvat, kun hiukset ja naama ovat rappiolla.
Mitä lähtisitte ekana tekemään? Onko jotain "taikatuotteita", mitä suosittelisitte? Minulla ei ole aknea, ylipainoa, tai muuta vastaavaa isoa ongelmaa, joka pitäisi ekana hoitaa pois. Rahaa on käytettävissä jonkun verran, eli ei tarvitse mitään ihan budjettiratkaisuja olla, ei tosin haittaakaan jos on.
Kommentit (51)
Hiusvärejä löytyy myös luonnonväreissä, sellaisia kampaajia alkaa jo löytymään. Ekokampaaja tms nimellä, tai hennaa käyttävät kampaajat. Hennalla saa siis myös ruskeaa, ei vain punaista. Leikkaus ja väri piristää samantien. Näitä siis käyttää ne, ketkä on saaneet allergisen reaktion normaaleista teollisista väreistä. Jos sähköisyys häiritsee niin kysy kampaajalta tuote siihen. Esim hiuksiin jätettävä hoitoaine voi olla sellainen. Kerran kirpaisee, mutta jos et ole ihan opiskelijabudjetilla, niin siitä vain. :)
Meikkauksen opettelu silloin kun sinulla on omaa joutoaikaa. Kattele ensin niitä youtube videoita vaikka. Itse aikoinaan opettelin lehdistä kuten Cosmo, ei ollut youtubea!
Vaatteet vasta viimeiseksi, se on isompi projekti... ja siihen kannattaa selailla nettiä ja lehtiä ainakin jokunen viikko, että pääsee hajulle siitä mikä on tämän hetken juttuja ja mitkä niistä tuntuisi omilta jutuilta myöskin.
Itsensä korostaminen vaatii sellaista pientä rohkeutta, mutta se tulee kun oppii esim sen meikkaamisen. Hanki suoraan vedenkestävät tuotteet, niin ei tule mitään pelkoa esim siitä että leviäisivät. Myyjät auttaa mielellään kun menee liikkeeseen. - niin ja jos ei halua meikata; kulmien muotoilu ja värjäys sekä ripsienpidennykset kosmetologilla voi riittää niin ettei silmiä meikata tarvikaan.
Mikä olisi hyvä kynsilakka ja klassinen sävy?
Kaikki lähtee hiuksista!
Vaikka olisi kuinka muodikas ja tyylikäs jos hiukset on kuin rotanhäntä kokonaisuus on pilalla. Hyvä leikkaus mikä on helppo laittaa. Kulmien laittaminen ja värjääminen kerran kuukaudessa maksaa n 10€ mutta kannatta jos ei itse osaa (tai sitten vaikka lumenen kulmavaha millä saa ryhtiä).
Kevyt rusketus näin kesällä ei vaadi paljoa muuta meikkiä - ehkä ripsarin ja kevyen huulipunan.
Pukeutumisneuvoja on hyvä vinkki, hänen kanssaan voi katsoa rauhassa minkämalliset vaatteet sopii vartalolle. Ei liian kireitä vaatteita, olipa vartalo millainen tahansa - eikä toisaalta telttojakaan! Rohkeasti värejä pukeutumiseen - suomalaiset on muutenkin tosiaan harmaita joten musta-valkoinen-beessi ja harmaa pitäisi olla kiellettyjä (paitsi housut, hame tai jakku). Tummansiniseen voi yhdistää pinkkiä, valkoiseen tai mustaan ihan mitä vaan! Kesällä rohkeasti turkoosia, lohenpunaista, pehmeää oranssia tai kesänvihreää. Talvella lämpimiä värejä punaisesta, oranssista tai lilasta.
Käyttäjä2739 kirjoitti:
Hyviä vinkkejä tulikin jo aiemmilta, mutta lisäisin tuohon hiustenvärjäykseen hennavärit. Jos sulla on hiusväriallergiaa, on silti hyvin epätodennäköistä, että olisit allerginen hennaväreille. Niitähän on nykyään tosi monia eri sävyjä ja kaikki ainesosat on luonnollisia. Esimerkiksi tummanruskeat, ei-punertavat hiukset saa Khadin väreillä helposti ja kaikki aineet on jotain kasvijauheita siinä paketissa.
Kuten aikaisemmatkin neuvoivat, minusta tärkein asia on että käyt jossain pukeutumisneuvojalla tai kosmetologilla värianalyysissa tms. Lämmin/kellertävä iho näyttää parhaimmalta punertavien/kultaan/oranssiin taittavien hiusten kera, kylmä/punertava iho taas näyttää paremmalta kylmänsävyisten hiusvärien kanssa. Sama pätee myös vaatteisiin.
Mistä noita Khadin värejä saa?
Mulla oli vastaava projekti pari vuotta sitten. Aloitin kysymällä ihmisiltä brutaalin rehellisiä mielipiteitä siitä mitä he suosittelisivat että teen tyylini ja ulkonäköni suhteen. Vastaukset olivat paikoin yllättäviä, mutta oikein informatiivisia. Ulkopuolelta näkee asia eri tavalla kuin itse peiliin katsoen. Aloin pienistä muutoksista ja siitä sitten eteenpäin hioen yksityiskohtia. Olen uusinut vaatekaappia ja ottanut uusia meikkejä jokapäiväiseen käyttöön, myös hiukan laihduttanut ja uusinut kampausta. Mä olen saanut hyvää palautetta muutoksesta, ihmiset sanovat etä olen kaunistunut projektin mittaan. Tää on mun oma kokemus myös.
Melko vähän kiinnitetään huomiota miten tyylikäs on, enemmänkin ryhtiin ja myönteisyyteen yleensä. Aina ajateltu miltä näyttää ja onko siisti, harva huomaisi mitään paitsi jos todella muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen ap! Helppo tapa saada itsensä vähän vähemmän harmaaksi, on siististi laitettu itseruskettava (tekee heti kauniimmaksi ja pirteämmän näköiseksi, suomalainen harmaa hiuskin näyttää paremmalta). Meikiksi riittää hyvin puuteri (valokynä jos silmänalusia) ja aurinkopuuteri tekee myös ihmeitä ulkonäölle (todella iso suti, omaan ihaan sopiva väri ja laitat poskien keskellä, silmäluomen yläpuolelle ja pyyhkäiset nenän varren molemmilta sivuilta)
Tähän voi sitten jos jaksaa lisätä ripsivärin (itse en jaksa arkisin sählätä sen kanssa).
Kiva luonnollinen lopputulos:) Ja kestää liikuntaa, ym arkea ja nopsa aamulla laitella itsensä kuntoon:)
Jos olet kalpea, voit myös tehdä siitä oman juttusi. Ei rusketus automaattisesti tarkoita tervettä ulkonäköä. On parempi etsiä vaatteita, jotka tuovat esiin oman kauniin ihonvärisi eikä stressata jatkuvasti rusketuksesta.
Itse olen tämän ratkaisun tehnyt ja tyytyväinen siihen. Olen tosin luonnostani punapää, joten mielestäni olisi todella kummallisen näköistä, jos olisin ruskettunut. Aurinko ei todellakaan minuun tartu.
Suosittelen samaa. Mulla on hyvin tummat hiukset, mutta välimeren oliivi-ihon sijaan Lumikin hipiä. Joskus yritin epätoivoisesti saada itsestäni ruskettuneemman, mutta nykyään pidän tästä tumman ja vaalean kontrastista kun osaan paremmin edustaa sitä.
Kiva ketju! Pelkkiä asiallisia vastauksia, tulee ihan vanha av mieleen :)
Vierailija kirjoitti:
Kun liikun jossakin ystävieni tai siskoni kanssa, tulee minulle väistämättä sellainen ajatus, että olemme kuin maalaishiiri ja kaupunkilaishiiri - minä valitettavasti se maalaishiiri. Minussa ei ole mitään yksittäistä rumaksi tekevää piirrettä, mutta jotenkin kokonaisuus vain on niin äärettömän tavallinen ja tylsä. Suurin syy lienee se, etten ihan oikeasti osaa meikata enkä laittaa hiuksia. En osaa nyppiä kulmakarvoja ja jotenkin vaatteetkin näyttävät päälläni tyhmiltä. Tiedättekö, kun jollain muulla ikäiselläni naisella on tiukat mustat housut, nahkasaappaat ja valkoinen sifonkipusero, se näyttää upealta. Kun minulla on samat vaatteet, niin hiukseni sähköistyvät, mustat housuni ovat yltä päältä ties missä karvoissa, paita rypistyy päälle ja mustat silmänaluset vain paistavat. Joskus tuurilla onnistun laittamaan hiukseni kivasti, mutta se on nimenomaan tuuria. En myöskään kehtaa pukeutua niin kivasti kuin tahtoisin, koska jotenkin ajattelen, että siistit ja klassiset vaatteet ovat yliampuvat, kun hiukset ja naama ovat rappiolla.
Mitä lähtisitte ekana tekemään? Onko jotain "taikatuotteita", mitä suosittelisitte? Minulla ei ole aknea, ylipainoa, tai muuta vastaavaa isoa ongelmaa, joka pitäisi ekana hoitaa pois. Rahaa on käytettävissä jonkun verran, eli ei tarvitse mitään ihan budjettiratkaisuja olla, ei tosin haittaakaan jos on.
Meikki on helppo: käytä suojakertoimellista bb-voidetta, silmien alle värillistä kuulamallin silmänympärysvoidetta, poskipäihin vaikka voidemaista poskipunaa ja silmiin ripsiväriä. Huuliin myös värillistä huulirasvaa tai huulikiiltoa. Noista on helppo aloittaa ja jos teet hyvän peilin edessä luonnonvalossa on vaikeaa mokata.
Sähköiseen tukkaan käy esim. Kämmenten välissä lämmennetty hiusvahapallo. Ainetta tarvitsee noin herneen verran ja siloittaa sähköisen tukan. Suosittelen hiusmalliksi puolipitkää ja kerrostettua (saksilla!), koska se on helppo laittaa. Kampaajan pitää olla vain ainakin kohtuullisen osaava. Muista myös huoltaa latvoja.
Housuista saa nypyt pois tarrarullalla. Ja jos haluat muuten vain panostaa käy kosultoimassa ihonhoidossa paikallista kosmetologia. Hyvä iho ja siihen päälle valkoinen hoidettu hymy ovat tärkeimpiä kaunistavia tekijöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja
Tämä on ihan hyvä vinkki. Käyn kyllä leikkauttamassa hiuksiani, mutta sellaisessa budjettikampaamossa vain latvoja siistimässä :D Ns. "normiväreillä" en uskalla enää värjätä, kun sain allergisen reaktion nuorena ja sillä on ymmärtääkseni kohtuullisen iso riski uusia.
Vinkki hiusten värjäykseen.
Minäkin sain allergsen reaktion hiusväristä kerran, ja olin pitkään sen jälkeen värjäämättä. Oma väri (tai pikemminkin värittömyys kun koko pää näytti saman väriseltä) alkoi kuitenkin ahdistamaan.
Kampaajani ehdotti sitten sellaista että tehdään raitoja. Värjätään nykyään hiukseni sillä raita-myssyllä jossa reikien läpi vedetään hiustupsuja. Tällä vältetään hiusvärin ihokontakti eikä mitään reaktiota tule ü
Raitoja tehdään niin paljon, että ne eivät näytä enää raidoilta, vaan värjätty hius sekoittuu todella hyvin omaan hiusväriin. Ainoa rajoite on se, että kovin suurta värieroa ei kannata valita ettei omat hiukset korostu raitoina sieltä seasta.
Kuulostaa oudolta, mutta tuolla saa hyvin piristettyä omaa hiusväriä.
Kannattaa kokeilla.
Ziossa myydään