Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulutus ja vanhempien painostus

Vierailija
08.07.2016 |

Hei, en oikein tiedä minne muuallekkaan tätä voisin purkaa, joten olisin kiitollinen jos edes joku lukisi tämän.

Olen siis valmistunut lukiosta C:n papereilla ja noin 6,8 keskiarvolla, eli lukio ei todellakaan mennyt nappiin. Tätä en kuitenkaan lukion aikana miettinyt, olin lapsellinen ja omasta mielestäni tein parhaani.

Osittain vanhempien painostuksesta olen hakenut kolme kertaa opiskelemaan yliopistoon alaa, jonne on vaikea päästä. Ala on ollut kiinnostava, mutta sisäänpääsy on aina jäänyt todella kauaksi. Vanhempani jatkuvasti puhuvat siitä, kuinka tulen nostamaan perheemme köyhyydestä (isä raksalla ja äiti työtön) kun pääsen hyvään opiskelupaikkaan ja hyviin töihin.

Pelkään ettei näin tule käymään.

Olen alkanut alentaa rimaa ja miettiä muita aloja, joille minulla olisi edes jotain taipumuksia. Koen realistiseksi erään AMK:in alan, jota ajattelin hakea ja jos hyvin käy pääsen sisään. Tämä AMK-koulutus olisi parempi kuin vanhemmillani ylipäätään, jopa se että pääsin ylioppilaaksi oli suuri saavutus.

Tunnen itseni tyhmäksi ja vanhempien harteilleni latoma taakka on aika painava. En hirveästi puhu näistä asioista julkisesti, eikä vanhemmat tunnu ymmärtävän myöskään sitä, etten välttämättä vain sovi yliopistoon.

En edes tiedä mikä tämän kirjoituksen pointti on, halusin vain kertoa sen jonnekkin ):

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ainakaan yo-todistuksesi ei ole huono: C:n paperit tarkoittavat keskivertoa. Et ole huono, etkä hullun hyvä, vaan keskiverto. Itse pääsin suunnilleen samanlaisilla papereilla AMK:iin nimenomaan sosiaali- ja terveysalalle ja olen viihtynyt todella hyvin!

Vierailija
22/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen ppaikkakunnasta mutta tolla todistuksella on kyllä helpompi päästä yliopistoon kuin AMK:n.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, laskeskelin aloituspisteitäni joihinkin sosiaali- ja terveysalan opintoihin ja yo-todistuksesta saan peräti 24/30 pistettä! :D reaaleista saan hyvät pisteet, kielet vain laskevat todistuksen C:hen. Jos vain keskiarvoani ei kauheasti viilattaisi, ehkä minulla onkin toivoa, jee!

Ja haluan sanoa että osalla kavereistani on jopa A:n paperit ja pitävät itseään maailman suurimpina neroina.

Ap