Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku on jättänyt 2 lasta kuumaan autoon kaupan eteen!

Vierailija
08.07.2016 |

Ovat n. 6 ja 4 vuotiaita. Ikkuna on jätetty sentään auki. Odottelen ilmastoidussa autossa miestäni parkkipaikalla kaupan edessä, ovat ainakin sen 30 min tuossa olleet mitä minäkin. Pitääkö mun tehdä jotain? Niillä ei oo ilmastointia noin vanhassa autossa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viemässä vesipullon lapsille. Voisin pyytää heidät omaan ilmastoituun autooni odottamaan, mutta saako niin tehdä ilman että saa itse syytteen jostain kaappauksesta tms? Ei taida uskaltaa? Ap

Toimiiko sun ilmastoidusssa autossasi ilmastointi ilman sähköä? Taitaa olla ihan ilmastoitu provo.

Niin, puoli tuntia jo turhaa tyhjäkäyntiä, Ap:lle lävähtää tästä kohta sakko.

Vierailija
22/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pieniä lapsia saa jättää yksin, oli ilma mikä tahansa. Soita poliisit. 

Ei minun 3-vuotiaani halua välttämättä tulla mukaan, jos pistäydyn vaikka kioskilla, vaan jää mieluummin autoon kuuntelemaan lastenlauluja. Toki hän näkee minut ikkunan läpi, mutta kuitenkin.

Kioski on vähän eri kuin ostoskeskus. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viemässä vesipullon lapsille. Voisin pyytää heidät omaan ilmastoituun autooni odottamaan, mutta saako niin tehdä ilman että saa itse syytteen jostain kaappauksesta tms? Ei taida uskaltaa? Ap

Toimiiko sun ilmastoidusssa autossasi ilmastointi ilman sähköä? Taitaa olla ihan ilmastoitu provo.

Latailen samalla akkuja. Hybridi. Ap

Vierailija
24/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks v*tussa tää ei näytä noita kaikkia vastauksia

Vierailija
25/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut kiitti vastauksista, hyvä ettei tarvii huolestua! Eivätkä ne enää oo siinä oletetun kuumassa autossa, leikkivät sen auton vieressä ulkona. Me täst sit jatketaanki ostosreissua. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
26/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa laittaisit nyt netin kiinni ja menisit sohvallesi lepäilemään ja latailemaan akkua.

Vierailija
27/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin sataa vettä ja on kylmä. Missä sitä hellettä on? Nyt menen kuselle.

Vierailija
28/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksummaks vaan menee. Eikös hybridi sit lataudu ilman (laitonta) tyhjäkäyntiä.

Vierailija
29/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut kiitti vastauksista, hyvä ettei tarvii huolestua! Eivätkä ne enää oo siinä oletetun kuumassa autossa, leikkivät sen auton vieressä ulkona. Me täst sit jatketaanki ostosreissua. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Eli huomasit itsekin puhuneesi pussiin :)

Vierailija
30/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aurinkoa takapihallani. Ei tuulenvirettäkään ja aurinko paahtaa. UV-indeksikin 5. Jos olisin samoissa oloissa autossa niin paahtuisin kyllä. Ei voi ajatella, etteikö 20 asteen lämpö muka ole liikaa. Ei se pari astetta sinne tänne vaikuta niin ratkaisevasti siihen etteikö autossa tulisi kuuma. Ei ihme jos lapsia kuolee autoon kun tuijotetaan sitä lämpömittaria eikä käytetä maalaisjärkeä. Käykää itse istumassa autossa ja kokeilemassa.

Vierailija
31/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses, mitä hysteriaa...

Mutta epäkorrektia ottaa lapset omaan autoonsa, jos mitään hätää ei ole. Lapsikaappaussyytteet nyt kuitenkin voi unohtaa. 

Vierailija
32/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aurinkoa takapihallani. Ei tuulenvirettäkään ja aurinko paahtaa. UV-indeksikin 5. Jos olisin samoissa oloissa autossa niin paahtuisin kyllä. Ei voi ajatella, etteikö 20 asteen lämpö muka ole liikaa. Ei se pari astetta sinne tänne vaikuta niin ratkaisevasti siihen etteikö autossa tulisi kuuma. Ei ihme jos lapsia kuolee autoon kun tuijotetaan sitä lämpömittaria eikä käytetä maalaisjärkeä. Käykää itse istumassa autossa ja kokeilemassa.

No tämä just! Onneks ne lapset lähti siitä autosta. Ap

Vierailija
33/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tähänkin olis tullut erilaisia vastauksia, jos tilanne olis ollu aito.

Vierailija
34/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli huomasit itsekin puhuneesi pussiin :)

Ai missä kohtaa? Ei vaan täähän ratkes niin ei oo enää alotuksen pointtia enkä oo enää siinä parkkiksella :) Ap

Vierailija
35/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tähänkin olis tullut erilaisia vastauksia, jos tilanne olis ollu aito.

Todellakin oli aito. Ei oo tietenkään pakko uskoo. Pienempää takapenkillä en edes huomannut alkuun vaan sen isomman etupenkillä. Ap

Vierailija
36/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tyhjäkäynnistä ap ainakin saa sakot, kun ei se ilmastointi toimi ilman, että moottori on käynnissä.

Vierailija
37/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin auto, jossa saa ilmastoinnin ilman auton käynnissäoloa...

Vierailija
38/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin auto, jossa saa ilmastoinnin ilman auton käynnissäoloa...

Raitisilmapuhallin toki pyörii autossa kuin autossa vaikka moottori ei kävisikään mutta kaikissa ilmastoinnin kompressori ottaa käyttövoiman moottorista hihnan kautta, joten siis varsinaista viilennystä ei tule jos moottori ei käy.

Vierailija
39/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä Espanjassa jäin darraltani kauppareissulla autoon odottamaan vanhempiani takaisin. Silloin ärsytti ja ahdisti kun ainakin kolme eri seuruetta jäi kurkistamaan ikkunoistamme sisään kun makoilin takapenkeillä. Nyt vasta tajusin että nehän luultavasti tarkistivat vain ollaanko sielä hengissä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi