Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku on jättänyt 2 lasta kuumaan autoon kaupan eteen!

Vierailija
08.07.2016 |

Ovat n. 6 ja 4 vuotiaita. Ikkuna on jätetty sentään auki. Odottelen ilmastoidussa autossa miestäni parkkipaikalla kaupan edessä, ovat ainakin sen 30 min tuossa olleet mitä minäkin. Pitääkö mun tehdä jotain? Niillä ei oo ilmastointia noin vanhassa autossa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävätkö kärsivän? Käy kysymässä ikkunasta, onko kaikki ok? Nuo on kuitenkin jo sen ikäisiä, että pääsevät itse ulos, jos olo on ihan tukahduttavan kuuma.

Vierailija
2/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pieniä lapsia saa jättää yksin, oli ilma mikä tahansa. Soita poliisit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain päin Suomea hellettä nyt?

Voithan kysyä miten voivat ja mihin kauppaan aikuiset menivät. Sitten toimit tilanteen mukaan. Joko haet aikuiset tai odotat. Odota ainakin, että aikuiset tulevat. Voit toki kertoaheille huolesi sitten.

Vierailija
4/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttävätkö kärsivän? Käy kysymässä ikkunasta, onko kaikki ok? Nuo on kuitenkin jo sen ikäisiä, että pääsevät itse ulos, jos olo on ihan tukahduttavan kuuma.

pääsevät itse ulos...parkkipaikalle? Sielläkö niiden paikka on olla yksin? Ovat kuitenkin jo noin kauan olleet valvomatta. 

Vierailija
5/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä onko jano. Kysy samalla mihin vanhemmat meni.

Vierailija
6/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän täytyy olla provo. Normaalilla järjellä varustettu ihminen olis jo käynyt sanomassa kaupan infossa, että kuuluttavat. Ja soittanut mahdollisesti poliisit. Ei kukaan mieti kesäkuumalla 30 min parkkipaikalla, että mites noi lapset tuolla autossa. 

Vierailija
7/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä, että onko kaikki ok. Ainakin se 6 vuotias varmasti osaa sanoa jos ei ole.

Vierailija
8/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla just kielletään viemästä lapsia kauppaan, kun kiljuvat välillä ja häiritsevät muita, mut ei saa jättää autoonkaan. Kotiin yksin vai...?

Vierailija
9/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ihan kysymässä onko niillä lapsilla hätä. Ne on jo sen ikäisiä, että osaavat vastata ja näet tilanteen muutenkin. Jos on aihetta, soita poliisit, kuuluta kauppakeskuksessa tms.

Vierailija
10/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointeja on ollut jostain 50 luvulta lähtien autoissa. Toki Suomessa on aina hankittu vakiona, koska halvempi ja rahat meni asumiseen.

Vierailija
11/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset ihan virkeinä autossa? Jos ovat niin ei hätää. Jos eivät, niin pyydät avamaan oven ja päästät lapset ulos ja hommaat vettä. 

Poliisi sitten viimeisenä vaihtoehtona. Onhan tuo turhan pitkä aika oli kylmä tai kuuma jättää pikkulapset autoon. Sinuna tarkkailisin tilannetta vanhempien/muiden lapsista vastuussa olevien tuloon asti.

Tai ilmoita ainakin kauppaan, jos itse et pysty kontrolloimaan asian etenemistä. 

Vierailija
12/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapaikassa tuulee ja lämpimintä on keskisuomessa +20C missä on pilvistä. Tällaiset provot pitäisi edes yrittää rajata hellepäiviin.

Vierailija
13/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viemässä vesipullon lapsille. Voisin pyytää heidät omaan ilmastoituun autooni odottamaan, mutta saako niin tehdä ilman että saa itse syytteen jostain kaappauksesta tms? Ei taida uskaltaa? Ap

Vierailija
14/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokapaikassa tuulee ja lämpimintä on keskisuomessa +20C missä on pilvistä. Tällaiset provot pitäisi edes yrittää rajata hellepäiviin.

Täällä on +21. Eikö se kuumenna autoa parkkipaikalla ilman ilmastointia? No mutta hyvähän se on jos ei! Minä en tätä tiennyt. Ap

Vierailija
15/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap eskimo? Suurimmassa osassa Suomea on tällähetkellä alle 20 astetta lämmintä. Missään ei ole hellettä.

Vierailija
16/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suomalainen puutu eikä auta, vaan alkaa naputella nettipalstalle. 

Ap saattaa olla ryytyneenä autossa parkkipaikalla kun mies toteuttaa itseään Byggmaxissa, mutta ei siellä mitään naapuriautoa ja lapsia ole. Kuusamossa oli pari päivää sitten +29 astetta, mutta tuskin enää tänään. 

Vierailija
17/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pieniä lapsia saa jättää yksin, oli ilma mikä tahansa. Soita poliisit. 

Ei minun 3-vuotiaani halua välttämättä tulla mukaan, jos pistäydyn vaikka kioskilla, vaan jää mieluummin autoon kuuntelemaan lastenlauluja. Toki hän näkee minut ikkunan läpi, mutta kuitenkin.

Vierailija
18/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viemässä vesipullon lapsille. Voisin pyytää heidät omaan ilmastoituun autooni odottamaan, mutta saako niin tehdä ilman että saa itse syytteen jostain kaappauksesta tms? Ei taida uskaltaa? Ap

Toimiiko sun ilmastoidusssa autossasi ilmastointi ilman sähköä? Taitaa olla ihan ilmastoitu provo.

Vierailija
19/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on +21. Eikö se kuumenna autoa parkkipaikalla ilman ilmastointia? No mutta hyvähän se on jos ei! Minä en tätä tiennyt. Ap

Niin, kuuma siellä ei ole, mutta ei silti saisi yksin jättää tuon ikäisiä.

Vierailija
20/39 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko sun ilmastoidusssa autossasi ilmastointi ilman sähköä? Taitaa olla ihan ilmastoitu provo.

Mulla on auto käynnissä, vai mitä tarkoitat? Kyllä mulla toimii ilmastointi. Ja mun mielestä tulee kuuma jos auton sammuttaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi