Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä on niin etovan keltaisia hammasrivistöjä?

Vierailija
08.07.2016 |

Mikseivät tee asialle mitään, yök. Valkoiset hampaat vaikuttavat aivan älyttömästi ulkonäköön!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on kestävä, mutta keltaiseen taittava hammasluu. Haluan mielummin terveet hampaat ja ikenet kuin jonkun jenkkihymyn, josta lopulta puolet on muovia tai laminaattia. 

Vierailija
2/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpsi. Keltainen on hampaiden luonnollinen väri. Valkoiset hampaat ovat vähän kuin silarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimä eli kellertävä hammasluu.

Kävin laservaalennuksessa vuosia sitten eikä hampaitteni väri vaalentunut yhtään. 

Laminaatit tuntuvat hassulta vaihtoehdolta.

Jenkkileffoissa on huvittavaa, kun jollain ikivanhalla ruttuisella miehellä on virheetön valkoinen hammasrivi.

Vierailija
4/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siksi että hyvä jos nykyään on varaa hoidattaa edes ne pakolliset reiät ja käydä otattamassa viisurit pois. Hammahoito on jäätävän kallista, jo kunnallisessakin hoidossa joutuu välillä maksamaan itsensä kipeeksi. Saatikka sitten jossain yksityisellä...

Vierailija
5/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puoli vuosisataa vanhoissa hampaissani ei ole reikiä ollenkaan, mutta ne ovat kieltämättä hieman kellertävät, vaikka käynkin soodapuhdistuksessa kahdesti vuodessa. Olen kerran valkaisuttanut hampaani, mutta vaikka hygienisti kuinka huitoi värikartallaan, en huomannut eroa entisen ja uuden sävyn välillä. Laminaatteja en halua, koska en kestäisi hampaideni hiomista nysiksi ja sitä väistämätöntä päivää, kun ensimmäinen laminaatti alkaisi irrota ja koko setti pitäisi uusia. Eikä minulla ole rahaakaan tuollaiseen operaatioon.

Onko tämä selitys riittävä vai vieläkö ihmettelet, miksei minulla ole hohtavan valkoista hampaistoa?

Vierailija
6/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sma juttu kuin viestillä numero 3 eli hammasluu on valitettavan kellertävä. Taisi hammaslääkärikin mainita asiasta ääneen että on kellertävä hammasluu.

Pesen hampaita usein ja olen käyttänyt valkaisuliuskoja mutta ne ei taida auttaa jos hammasluu on luonnostaan jo kellertävä eikä vain värjääntynyt.

Vierailija
7/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kun mulla on ihan jäätävä yli-purenta ja muutenkin hampaat sikin sokin :D Ei auttanut hammasrautojen käyttö yhtään mitään.

Vierailija
8/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvista päätellen mulla oli jo ala-asteikäisenä kellertävät hampaat. Ja ollakseni rehellinen, en ole valmis luopumaan kahvinjuonnista, eli vaikka valkaisisinkin hampaani niin mahdollinen värinmuutos ei olisi pysyvä.

Vierailija
9/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ns. valkaisevat hammastahnat eivät oikeasti valkaise yhtään, ovat vain mainoskikka. Hammaslääkärissä saa valkaistua hampaita hiukan. Kahvi kellertää hampaita todella paljon, mutta sekään ei ole mitään verrattuna siihen, millaiset hampaat näin eräällä eteläntuomalla. Oli vedetty 30 vuotta tupakkaa, hasista sun muuta. Hampaat olivat niin ruskeat, että ihan oikeasti en tiennyt sellaisia olevankaan.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/04/hohtavaa-hymya-kymmenissa-eri-tuubeissa-miten-valitset-oikean-hammastahnan

Vierailija
10/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kaikki keltaiset hampaat ovat pelkän keltaisen hammasluun "ansiota". Ihmiset eivät vaan välitä.

Vierailija
11/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä keltaista hampaistani. Niistä näkee heti, että ovat kestävää keltaista hammasluuta. Reikiä ei ole kuin pari ja ikää 40+. Hampaat olivat keltaiset jo nuorena, joten mieheni bongasi tältäkin osin hyvän periyttäjän, koska en ollut piilottanut aitoa väriäni.

Valkoinen hammasluu on yleensä herkästi reikiintyvä ja hammashoito maksaa tällä porukalla helposti kymppitonneja enemmän kuin vahvahampaisilla.

Vierailija
12/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä siksi että hyvä jos nykyään on varaa hoidattaa edes ne pakolliset reiät ja käydä otattamassa viisurit pois. Hammahoito on jäätävän kallista, jo kunnallisessakin hoidossa joutuu välillä maksamaan itsensä kipeeksi. Saatikka sitten jossain yksityisellä...

Helsingissä yksityinen on toisinaan jopa halvempi. Ainakin pelkät tarkastukset.

Vierailija
13/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset vain sattuvat olemaan keltahampaista kansaa. Suomessa ainakin luonnostaan vaaleat hampaat ovat hyvin harvinaiset.

Vierailija
14/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tätä epäillään myös yhdessä suomalaisen hampaidenhoitokulttuurin lisäksi suurimmaksi syyksi siihen, miksi suomalaisilla on Euroopan ja länsimaiden mittakaavassa niin huonot hampaat.

Suomessa on oikeasti hammashoito niin kallista, että eläviä esimerkkejä löytyy mm. sellaisesta, että murtunut käsi tai jalka on tullut halvemmaksi hoitaa, kuin hoitaa omat hampaansa.

Vierailija
15/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikilla edes mitään 'rivistöjä' ?

Toisaalta esim. tee tummentaa hampaita (kuten kannuakin) mutta on kiilteelle täysin vaaratonta ja lähtee kyllä pesussa puhtaaksi.

Vierailija
16/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kaikki keltaiset hampaat ovat pelkän keltaisen hammasluun "ansiota". Ihmiset eivät vaan välitä.

Miksi pitäisikään? Itselleni on ainakin evvk mitä muut ovat mieltä hampaideni väristä.

Vierailija
17/17 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hampaat ovat ehjöt, ei luun väri ole olennainen. Hieman keltainen hammasluun väri on jopa kestävämpi kuin valkoinen. Kyse on siitä, että monesti valkoinen väri on saatu aikaan kemikaaleilla, mikä ei ole koskaan hyvä asia. Tärkeintä on, ettö hampoaat ovat hoidetut ja ihmiset hymyilevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä