Menkkajomotus alkuraskaudessa?
Testasin tänään plussan Acon 10:llä, kp 29/29. Tänään on aina välillä ollut melko kovia menkkamaisia jomotuksia, ja lisäksi koko ajan painon tunne alamahalla. Auttakaa joku jolla jonkinlaisia kokemuksia/tietoa, voisiko nuo jomotukset sittenkin olla raskausoire, tulen hulluksi kun mietin koko ajan että alkaako menkat sittenkin... :(
Kommentit (11)
helpottavaa kuulla että ees jollakin on samanlaisia kokemuksia ja pieni saatu silti maailmaan! Muilla kokemuksia/tietoa..?
et menkat alkaa!eli menkkaoireita, vaikka olinkin raskaana!joka kerta vakuuttelin et en voi olla raskaana kun on ihan sellanen olo et menkat alkaa!mut toisin kävi!
Onnittelut plussasta :) Odotus-puolellakin oli juuri juttua tästä, selaile pari ekaa sivua, otsikko oli suunnilleen " alavatsakivut alkuraskaudessa" .
Eli " menkkakivut" ovat hyvin tavallisia, johtuvat kohdun kasvusta/supistelusta ja kohdun kannattimien venymisestä.
Myös itse olen noista " menkkakivuista" päässyt nautiskelemaan molempien plussien aikaan, sekä ennen että jälkeen. Ja täytyy yhtyä edellisiin kirjoittajiin siinä, että kun on ollut niin selkeät menkkatuntemukset niin olen ollut molemmilla kerroilla aivan varma, etten voi olla raskaana :)
Coe rv 6+1
Lähti tuo viesti vähän liian aikaisin...
Siis tarkoitukseni oli onnitella Viiperoa! Eli siis paljon paljon Onnea plussasta!!! Etkös sinäkin ollut niitä tammikuussa alottaneita?
onnea plussasta! Kiitos vastauksista ja tiedosta minunkin puolestani, sillä samaa olen pähkäillyt minäkin, testiä en ole vielä tehnyt mutta mennamaiset jomotukset jaktuneet jo 3 päivää, vaikka yleensä alkavat vasta vuodon kera. Testaan huomenna kp 30/n. 30...
antoi vähän toivoa...
kiitos Coelle tuosta linkistä, mieli rauhoittui tosi paljon kun luin odotuspuolelta muiden kokemuksia kovista alavatsakivuista alkuraskauden aikana, joka kuulemma ihan normaalia. Eilinen meni tosiaan kivuliaissa merkeissä, mutta tänään ei enää ole niin kovia tuntemuksia ollut. On ilmaantunut lievää kuvotusta, flunssaista oloa ja sellainen " raskaanaoleva" olo :)
Kiitos myös kaikille muille vastanneille!! Eiköhän tämä tästä iloksi muutu.. Tänään on vasta se päivä kun menkkojen piti alkaa, joten vielä huomiseen odottelen ennen kuin uskallan iloita ihan täysillä!
RuuPikkuinen, kyllä vain, tammikuussa ollaan aloitettu. Toisesta kierrosta siis tärppäsi :) ++++++++ onnea sulle myös, ja kaikille muillekin tarvitseville ++++++
viimeviikolla tuntui pari päivää siltä niinkuin menkat alkasi, mutta ei kovin kovasti. Edellinen 5kk:n ikäinen ja odottelen menkkojen alkamista (oikeasti kyllä toivon, että ne ei alkaisi vaan että tulisin raskaaksi), noin kuukauteen en ole imettänyt. mutta just tein testin ja nega oli. Kysymys kuuluisi nyt niin, että onko teillä menkkatuntemuksista raskaana olleilla heti testi näyttäny plussaa? Milloin menkat pitäisi alkaa kun on imettämisen lopettanu?
-Kiitos-
Ei ole vielä ainakaan plussaa näyttänyt, vaikka masu on ollutkin kivuilla ja muutenkin tosi arka. Raskausoireita ollut muitakin, yököttävä olo ja nännit suurentuneet.
Huono olo tulee, jos olen ollut useamman tunnin syömättä ja sitten syön enemmän, niin varmasti yököttää. Pikkuisen koko ajan napostelemalla ei tule huono olo. Mikä lie... varmaan arvaatte, mitä toivon.
Hello!
Sain plussan juuri äsken, haalea, mutta plussa kuitenkin!!!
Eli sitähän ne kivut sittenkin tiesivät.
Kunpa teillä kaikilla oireet enteilisivät tätä samaa!
*Happy for you ja iso halimus!* Toivottavasti täälläkin plussaa olisi tuleman ;)
En tiedä miten yleistä on mutta mulla ainakin ekassa raskaudessa (ainoassa) oli selvät menkka oireet (alavatsaa kivisti vietävästi) kun niiden olis pitäny alkaa. Olin täysin varma että raskaana en ole - toisin kävi :-)
T:hyrre