Tuleeko teille lomalla enempi riitoja
Perheen kanssa kuin arkena?
Vai onko lomalla leppoisampi meno.
Ja osoitetaan nyt kysymys vain työssä käyville/opiskeleville perheille ( toki voi se työ tietysti olla kotona).
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin autamme toistamme ja ns. palvelemme toisiamme tavallista enemmän.
45+
Tuo kuulostaa kyllä järkevältä. Ainakin jos ei kumpikaan joudu pinnistelemään tuon eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45+
Tuo kuulostaa kyllä järkevältä. Ainakin jos ei kumpikaan joudu pinnistelemään tuon eteen.
No... Joutuu kai siinä vähän pinnistelemäänkin. Ettei pihise turhista, vaikka mieli joskus tekisi. Kesä on kuitenkin kovasti odotettua aikaa lapsille ja aikuisille, niin pitää yrittää pidätellä vähän itseään, ettei päiviä menisi hukkaan turhaan jäkättämiseen.
Ei tule. Loma-aikoina rentoudumme ja vietämme rentoa vapaa-aikaa. Aikaiset aamuherätykset, lyhyet yöunet, kiire tehdä kotityöt eivät ole kiristämässä kenenkään pinnaa. Lomalla on seksiäkin huomattavasti normaalia enemmän. Emme tykkää täyttää (ainakaan koko) lomaa ohjelmalla, vaan teemme aina fiilispohjalta juttuja.
Ei tule. Varmaan siksi,,että meillä on lomallakin niin paljon hoidettavaa, ettei sellaiseen ole varaa eikä akaa eikä oikein tarvettakaan. Prioriteetit on pakko pitää kasasa, lomallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45+
No... Joutuu kai siinä vähän pinnistelemäänkin. Ettei pihise turhista, vaikka mieli joskus tekisi. Kesä on kuitenkin kovasti odotettua aikaa lapsille ja aikuisille, niin pitää yrittää pidätellä vähän itseään, ettei päiviä menisi hukkaan turhaan jäkättämiseen.
Minkälaisista asioista tekee lomalla mieli jäkättää?
Mä olen lomalla aina niin hyväntuulinen ja rentoutunut, ettei mua juuri mikään saa ärtymään... ainakin kun vielä saa seuransa valita :)
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, koska kumpikin tiedostaa sen, että loma on altista aikaa ristiriitojen kärjistymiselle. Päinvastoin oikein keskitymme siihen, ettei loma menisi mihinkään kähisemiseen ja "maassa on rauha" jopa tavallista enemmän. Kumpikin autamme toistamme ja ns. palvelemme toisiamme tavallista enemmän.
45+
Miksi? Minä ainakin olen paljon leppoisampi, kun ei työt stressaa.
Ei,tänä vuonna pidin huolta että oltiin ennen lomaakin tarpeeksi yhdessä.Ja onneksi kk alkoi jo ennen lomaa niin saatiin tapeltua kunnolla.Yleensä joo koska ihan liian vähän keretään näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, koska kumpikin tiedostaa sen, että loma on altista aikaa ristiriitojen kärjistymiselle. Päinvastoin oikein keskitymme siihen, ettei loma menisi mihinkään kähisemiseen ja "maassa on rauha" jopa tavallista enemmän. Kumpikin autamme toistamme ja ns. palvelemme toisiamme tavallista enemmän.
45+
Miksi? Minä ainakin olen paljon leppoisampi, kun ei työt stressaa.
Siksi, että toistensa seurassa ollaan 24h vuorokaudessa. Pienet epäkohdat korostuvat ja väsymyskin uuvuttaa. Meillä loma-ajat ovat raskaampia kuin työ, koska erityislapset ovat koko ajan läsnä. Koulupäivinä ovat hetken päivästä muiden aikuisten vastuulla. Työssä myös saa olla "omalla ajalla" huolehtimatta perheen asioista. Kesällä tätä irtiottoa kotiasioista ei tule.
Mä oon vähän sellainen stressailija, että saan lomastakin stressin. Lataan liikaa odotuksia ja ärsyynnyn jos ei oo koko ajan lomaolo. Pahinta mitä tiiän on ettei ole mitään ohjelmaa ja pyöritään vain keskenään kotona. Hullua, tiedän. Jos jollain on hyviä neuvoja tästä eroon pääsemiseen otan mielelläni vastaan.
Mies ja teini taas eivät onneksi ole tällaisia, eivätkä riitelijöitä.
45+