Mitat 165/42 miten lihottaa n. 10 kiloa?
Voinko mennä lääkärille ja miten lääkäri voi minua auttaa? Tehdä jonkun tarkan syömis suunnitelman?
Pyörin joka päivä ruokakaupassa 30-40 minuuttia etsien jotain mitä minun tekisi mieli syödä mutta lopulta mukaan tarttuu vain energiajuoma ja keksejä. Minulla ei ole näläntunnetta vaan usein tulee niin heikko olo että tiedän että on pakko syödä jotain. Olen monesti pyörtynyt syömättömyyden takia. Ensimmäisen kerran yläaste ikäisenä.
Minulla ei ole anorexiaa yms. En ihaile laihuutta, en halua olla laiha ja oma vartalo kuvottaa minua kun luut törröttää joka paikasta eikä ole mitään muotoja / pehmeytttä. Olen tosin ollut masentunut niin kauan kuin muistan (ei ole diagnosoitu sen tarkemmin kun terkkarin kanssa joskus jutellut) ja olen nykyään vaan todella väsynyt. Mikä avuksi?
Kommentit (4)
Ravitsemusterapeutti auttaa myös syömään, ei vain laihduttamaan. Olisko ihan sellaisesta apua?
Suosittelen ravintoterapeutille menoa. Ne ei auta pelkästään ihmisiä laihtumaan vaan myös saamaan lisää painoa fiksusti, erikoisruoka- ja allergiaruokavalioden koostamista jne.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ravintoterapeutille menoa. Ne ei auta pelkästään ihmisiä laihtumaan vaan myös saamaan lisää painoa fiksusti, erikoisruoka- ja allergiaruokavalioden koostamista jne.
Mene laillistetulle ravitsemusterapeutilel, älä millekään huuhaa ravintoterapeutille. Se kun ei ole suojattu ammattinimike, joten kuka tahansa voi sitä väittää olevansa.
Tuttu tunne, vaikka en noin laiha olekaan. Omat mitat 163/45, ja syöminen on vaikeaa. Jaksan syödä tasan niin kauan kun tekee mieli ja vain ruokaa jota tekee mieli. Heti kun olo alkaa tuntua täydeltä, lasken aterimet ja lopetan, koska en pidä siitä kun vatsa tuntuu täydeltä. Olen myöskin laiska ruuanlaittaja, eli jos joku muu ei ole minulle aamupalaa/päivällistä/iltapalaa tehnyt, en välttämättä syö koko päivänä eikä tule nälkäkään.
Itse syön lähinnä ruokia joista todella pidän enkä tunne huonoa omatuntoa ikinä syömisistäni.