Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 34-v maisterina?

Vierailija
07.07.2016 |

Elämäni on tulevaisuuden osalta auki. Olen hahmottanut muutaman eri polun, minne voisin lähteä.

Olen 34, ei lapsia suunnitelmissa, avioliitossa, mies ansaitsee hyvin ja säästötilillämme on reilusti rahaa. Valmistun pian maisteriksi, mutta alani työpaikat ovat todella tiukassa tällä hetkellä. Minulla ja kurssikavereillani on ollut vaikeuksia palkattomien työharjoittelupaikkojen löytämisessä.

a) Ottaa valmistumisen jälkeen palkaton harjoittelupaikka vastaan ja toivoa, että joku päivä siihen saisi rahoitusta.

b) Ottaa mikä tahansa työpaikka (haastattelu on jo sovittu yhteen paikkaan, mikä ei mitenkään liity alaani ja olen jo nyt ylikoulutettu). Palkka todennäköisesti huono, työ yksinkertaista. Turhautuisin varmaan nopeasti ja työn ohessa ei jäisi energiaa hakea oman alan töitä.

c) Jäädä työttömäksi ja etsimään palkkatyötä omalta alalta kivien alta.

d) Perustaa toiminimi ja soveltaa oman alan oppeja, kiinnostavia vapaa-ajan harrastuksiani sekä aikaisempaa työkokemustani. Olen huono markkinoinnissa.

e) Jotain muuta, mitä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

e) Muutto ulkomaille. Suomi on uppoava laiva.

Vierailija
2/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aunakin sinulla tukena kumppani. Itse olen muutama vuotta vanhempi viittä vaille maisteri ja meitin samaanlaisia kuin sinä Ap..... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helpottaisi, kun tietäisi että minkä alan maisteri kyseessä...

Vierailija
4/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota asuntolainaa.

Vierailija
5/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille niinkuin muutkin. Suomessa ei töitä ole.

Vierailija
6/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on mieltä?

Vierailija
7/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotukset on e, a ja b. Tässä järjestyksessä.

e) Yritä saada edes lyhyitä oman alan sijaisuuksia. Jos siitä saisi pikkuhiljaa kasvatettua uraa.

Työttömäksi ei kannata jäädä, tästä on omaa kokemusta. Kaikki työttömyyspätkät heikentää työnsaantimahdollisuuksia, ja pian tulee niin pitkiä katkoja, ettei kukaan enää palkkaa sinua. Ilmaiseksi ei pitäisi kenenkään suostua työtä tekemään, mutta kyllä se harjoittelupaikkakin on parempi cv:ssä, kuin työttömyys tai väärän alan kokemus. Tällä tavalla voit osoittaa olevasti kiinnostunut juuri tästä omasta alasta. Lisäksi saat kuitenkin arvokasta työkokemusta.

Sulla on ikää 34, eli et vielä ole vanha, mutta parin vuoden kuluttua aletaan jo katsoa, että ikäsi lähenee neljääkymmentä, ja silloin on hyvä sitä kokemusta jo olla.

Vierailija
8/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ulkomaan kieli ja hanki alan töitä ulkomailta tai koeta löytää oman alan töitä freelancerina. Suomeen ei uusia työpaikkoja julkiselle sektorille tai muutenkaan korkeakoulutetuille kovinkaan paljon lähivuosina. 

Vierailija
9/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen, aikuiskoulutusta harjoittelussa ja ehkä voisin myöhemmin hakea jotain projektirahoitusta hankkeelle. Ehkä. 

Onko teillä ajatuksia, miten suomalainen kasvatustieteen koulutus voisi soveltua ulkomaille?

Rahaa säästötilillä 150 000, jos tällä tiedolla on väliä. Mietin vain, että saisin olla 10 vuotta matalapalkkaisessa työssä jotta tienaisin tuon.. Eli on varaa olla hetki työttömänä.

Vierailija
10/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olet tbtbm, mutta eri ala eikä lapsia :D

Vierailija
11/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäisin vielä, että nyt aluksi hanki se työpaikka vaikka Rovaniemeltä, tai missä sitten onkaan sinulle se toisella puolella Suomea. Jos vaan suinkin saat esim. vuoden tai edes muutaman kuukauden työn, mistä vaan. Sinun on helppo muuttaa ja hankkia työasunto, kun ei lapsia ole. Ikävää se on, jos mies on toisella paikkakunnalla, mutta kannattavaa. Miten sidottu miehen työ on? Pystyisikö hän saamaan töitä joltain toiselta paikkakunnalta, jos sinulle löytyisi työtä?

Vierailija
12/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala Loiseksi.

Vierailija
13/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala feissariksi.

Vierailija
14/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä velkaa?

Vierailija
15/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toiminimesi tarjoaisi? Voin auttaa markkinoinnissa!

Vierailija
16/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän laitoksen maisterista on kysymys? On hieman eri asia lähteä työhakuun esim. taiteiden maisterina kuin tietojenkäsittelyopin maisterina.

Vierailija
17/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan muun alan työtä. Palkaton harjoittelu ensin, koska miehesi tienaa hyvin. Lähetä 100 hakemusta, niin ehkä saat palkallisenkin. Myös avoimia.

Vierailija
18/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Madeleine, rahaa minulla on tilillä ja rahastoissa muutamia kymmeniä miljoonia kruunuja (Miehelläni Chrisillä on kaikkia hämäräbisneksiä ja rahaa kuin roskaa kyllä), minulla on tutkinto mutta ei mitään tekemistä, mitäköhän tässä pitäisi ruveta oikein tekemään?

Vierailija
19/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ulkomaan kieli ja hanki alan töitä ulkomailta tai koeta löytää oman alan töitä freelancerina. Suomeen ei uusia työpaikkoja julkiselle sektorille tai muutenkaan korkeakoulutetuille kovinkaan paljon lähivuosina. 

Ap tuskin lähtee ulkomaille miehen takia.

Vierailija
20/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E) Kaiva nenää. Jos teillä ei ole taloudesta huolta, katsele mahdollisuuksia. Itse mieleuiten katselisin oman alan kiinnostavia töitä, joihin olisi oikeasti mahdollisuus jäädä, vaikka loppuelämäksi luomaan "uraa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi