Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 34-v maisterina?

Vierailija
07.07.2016 |

Elämäni on tulevaisuuden osalta auki. Olen hahmottanut muutaman eri polun, minne voisin lähteä.

Olen 34, ei lapsia suunnitelmissa, avioliitossa, mies ansaitsee hyvin ja säästötilillämme on reilusti rahaa. Valmistun pian maisteriksi, mutta alani työpaikat ovat todella tiukassa tällä hetkellä. Minulla ja kurssikavereillani on ollut vaikeuksia palkattomien työharjoittelupaikkojen löytämisessä.

a) Ottaa valmistumisen jälkeen palkaton harjoittelupaikka vastaan ja toivoa, että joku päivä siihen saisi rahoitusta.

b) Ottaa mikä tahansa työpaikka (haastattelu on jo sovittu yhteen paikkaan, mikä ei mitenkään liity alaani ja olen jo nyt ylikoulutettu). Palkka todennäköisesti huono, työ yksinkertaista. Turhautuisin varmaan nopeasti ja työn ohessa ei jäisi energiaa hakea oman alan töitä.

c) Jäädä työttömäksi ja etsimään palkkatyötä omalta alalta kivien alta.

d) Perustaa toiminimi ja soveltaa oman alan oppeja, kiinnostavia vapaa-ajan harrastuksiani sekä aikaisempaa työkokemustani. Olen huono markkinoinnissa.

e) Jotain muuta, mitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies jättää? Onko avioehtoa? Testamenttia?

Vierailija
22/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on Madeleine, rahaa minulla on tilillä ja rahastoissa muutamia kymmeniä miljoonia kruunuja (Miehelläni Chrisillä on kaikkia hämäräbisneksiä ja rahaa kuin roskaa kyllä), minulla on tutkinto mutta ei mitään tekemistä, mitäköhän tässä pitäisi ruveta oikein tekemään?

150 000 on eri kuin kymmenet miljoonat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele ulkomaan kieli ja hanki alan töitä ulkomailta tai koeta löytää oman alan töitä freelancerina. Suomeen ei uusia työpaikkoja julkiselle sektorille tai muutenkaan korkeakoulutetuille kovinkaan paljon lähivuosina. 

Ap tuskin lähtee ulkomaille miehen takia.

Mies voi jättää milloin vaan, olisi hyvä ajatella itseään ensisijaisesti.

Vierailija
24/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen, aikuiskoulutusta harjoittelussa ja ehkä voisin myöhemmin hakea jotain projektirahoitusta hankkeelle. Ehkä. 

Onko teillä ajatuksia, miten suomalainen kasvatustieteen koulutus voisi soveltua ulkomaille?

Rahaa säästötilillä 150 000, jos tällä tiedolla on väliä. Mietin vain, että saisin olla 10 vuotta matalapalkkaisessa työssä jotta tienaisin tuon.. Eli on varaa olla hetki työttömänä.

Hetki, kyllä, mutta katsos sinä et päätä, koska se työpaikka löytyy... eli jos tuolle tielle TIETEN TAHTOEN lähtee, on se uhkapelaamista koko tulevalla työuralla.

Vierailija
25/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran rahasta ei ole pulaa niin miksi ihmeessä haluaisit olla työtön tai miksi haet johonkin paskaduuniin? Mikset mene harjoitteluun johonkin paikkaan, joka on oman alasi unelmaduuni, kaipa ne ilmaisen harjoittelijan ottaisi koska tahansa? Pari kuukautta ja johan näyttää hyvältä cv:ssä ja avaa varmasti uusia ovia. Luuletko että työnsaantisi on tulevaisuudessa jotenkin helpompaa, jos vaan jäät kotiin makaamaan?

Mikä se sun oma ala oikein on? Kasvatustiede joo, mutta mitä työtehtäviä haluaisit?

Vierailija
26/32 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/32 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran rahasta ei ole pulaa niin miksi ihmeessä haluaisit olla työtön tai miksi haet johonkin paskaduuniin? Mikset mene harjoitteluun johonkin paikkaan, joka on oman alasi unelmaduuni, kaipa ne ilmaisen harjoittelijan ottaisi koska tahansa? Pari kuukautta ja johan näyttää hyvältä cv:ssä ja avaa varmasti uusia ovia. Luuletko että työnsaantisi on tulevaisuudessa jotenkin helpompaa, jos vaan jäät kotiin makaamaan?

Mikä se sun oma ala oikein on? Kasvatustiede joo, mutta mitä työtehtäviä haluaisit?

Paska on parempi kuin ei mitään?

Vierailija
28/32 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy tutkijaksi. Jatko-opinnot tulille. Rahoituksia voi löytyä. Ja jos kerran mies elättää joka tapauksessa, niin pistät sitten vain julkaisuja menemään.

Vierailija
29/32 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin valitettavasti on. Oma mokani on, että olen aina omistautunut työlleni, vaikka olisi kuinka paskaa ja siten sen "oman alan" työn etsimiseen tarvittava energia on kulunut asioihin jotka ei aidosti kosketa pätkän vertaa. 

Vierailija
30/32 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin valitettavasti on. Oma mokani on, että olen aina omistautunut työlleni, vaikka olisi kuinka paskaa ja siten sen "oman alan" työn etsimiseen tarvittava energia on kulunut asioihin jotka ei aidosti kosketa pätkän vertaa. 

Voivoi. Oletko näitä "Follow your bliss" -hippejä, joka ei voi tehdä mitään jos se ei ole heidän sydämensä kutsumus ja potentiaalinsa täyttymys?

Vierailija
31/32 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin johonkin Intiaan etsimään itseäni ja miettimään, mikä se mun kutsumus oikeasti onkaan. Samalla voisin kokeilla vähän, onko mieheni sittenkään mulle se oikea.

Vierailija
32/32 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin johonkin Intiaan etsimään itseäni ja miettimään, mikä se mun kutsumus oikeasti onkaan. Samalla voisin kokeilla vähän, onko mieheni sittenkään mulle se oikea.

Mä koklaisin myös tajunnan laajentamista yrttivalmistein. Voisi aueta uusia tulevaisuuden visioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän