Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu tämä pääkaupunkiseutukeskeisyys av:lla?

Vierailija
07.07.2016 |

Valtaosa suomalaisista kun asuu jossain ihan muualla.

Tämä eräästä keskustelusta. Olen ihmettelyt tätä samaa. Tämä palstan mukaan Helsingissä kaikki on parempaa ja ihanampaa. Työpaikkoja, kulttuuria ja harrastusmahdollisuuksia ei muualla tunnu olevan. Keskivertoihmiselle arjessa, mitä Helsingistä löytyy mitä ei esim. Tampereella ole?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva ja kattava joukkoliikenne. Kunnollinen lentokenttä. Satama. Iso osa konserteista.

Vierailija
2/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen ilmapiiri on avoin, kansainvälisyys, suvaisevaisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on loppujen lopuksi aika piskuinen junttikaupunki vaikka kaunis onkin. Kiva käydä silloin tällöin, mutta ei se pääkaupunkiseutua korvaa.

Vierailija
4/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että pääkaupunkikeskeisyys tarkoittaa sitä, ertä täällä on enemmistö pk-seudulta.

Maalla on enemmän tekemistä. Niin ajattelen. Kun olen maalla, niine roiku täällä. Kun olen täällä kerostalossani nin roikun palstalla enemmän. Maalla sielussa on enemmän. Luonto. Täällä ei niin. Täällä on niin täyttä, että sielu tarvitsee jonkin tällaisen irrottautumisen.

Vierailija
5/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tyhmyyden huomaa myös esim säätä koskevista ketjuista. Puoli suomea helteessä, niin sateessa värjöttävä eteläsuomalainen kitisee SUOMEN kurjaa kesää. Sama talvella. Sitten ällistytään, että "mitä ihmettä, onko jossain helsingin ulkopuolella lunta ja pakkasta / pilvetön hellepäivä". On.

Vierailija
6/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tyhmyyden huomaa myös esim säätä koskevista ketjuista. Puoli suomea helteessä, niin sateessa värjöttävä eteläsuomalainen kitisee SUOMEN kurjaa kesää. Sama talvella. Sitten ällistytään, että "mitä ihmettä, onko jossain helsingin ulkopuolella lunta ja pakkasta / pilvetön hellepäivä". On.

Ketä kiinnostaa onko poroilla hellettä vai ei?

Vierailija
7/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sellainen Helsinki-kultti näkyy olevan aika vahvana täällä :D Jotenkin hellyyttävän rakastuneita kotikaupunkiinsa ovat stadilaiset.

Vierailija
8/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sellainen Helsinki-kultti näkyy olevan aika vahvana täällä :D Jotenkin hellyyttävän rakastuneita kotikaupunkiinsa ovat stadilaiset.

Helsinki on pärseestä, mutta ainoa paikka jota voi kaupungiksi sanoa suomessa.

Vierailija
9/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei mainittu esim.

- Satama. Hyvä toki, jos tykkää risteillä tai käydä naapurissa. Itse asuin Turussa ja risteilyllä tuli käytyä pari kertaa vuodessa silloin alkuvaiheessa, viimeisinä vuosina ei enää innostanut ne puuhat.

- Konsertit. Maailmantähtiä joo ja varmasti muita tapahtumia. Mulle on myös nää kotimaiset riittäny täälläkin ja jos jotain pitäny nähdä niin ihan kiva tehdä sit parin päivän reissu sinne Helsinkiin tai muualle Suomeen.

- Toimiva joukkoliikenne. Mulle tämä olis paras syy. Mun tarpeille Turussakin oli toimiva joukkoliikenne ja ilmeisesti Tampereella on ihan hyvä myös. Muualla Suomessa tilanne on melko huono, tosin ei niitä palveluita edes hirveästi käytetä vaan ihmiset menevät sitten omilla kulkuneuvoillaan.

- Kansainvälisyys on toinen hieno juttu, toki kyllähän sielläkin lieveilmiöitä esiintyy.

Vierailija
10/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä palstalla aina rajaa tehdä sille onko päkaupunkiseudulta vai pääkaupunkiseudun kehyskunnasta. Itse asun n 600 m päässä pääkaupunkiseudun rajasta kehyskunnassa, mutta työ ja lapsuus on Helsingissä.

Vierailija
11/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että pääkaupunkikeskeisyys tarkoittaa sitä, ertä täällä on enemmistö pk-seudulta.

Maalla on enemmän tekemistä. Niin ajattelen. Kun olen maalla, niine roiku täällä. Kun olen täällä kerostalossani nin roikun palstalla enemmän. Maalla sielussa on enemmän. Luonto. Täällä ei niin. Täällä on niin täyttä, että sielu tarvitsee jonkin tällaisen irrottautumisen.

Pääkaupunkiseutu on pikkukaupunki jossa luonto korkeintaan 10 minuutin päässä. Pääkaupunki aivan helsingin ydinkeskustaa lukuunottamatta on kuin mikä tahansa suomalainen kuntakeskus.

Jos helsingissä ruuhka ahdistaa niin ruuhka on siellä omassa päässä.

Vierailija
12/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on huomattavasti vähemmän valinnan varaa minun alani töissä.