Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavaroita vähentäneet, onko roju myös pysynyt poissa?

Vierailija
07.07.2016 |

Kun viime vuosina monet ovat väsyneet tavaraa pursuavaan kotiin ja pyrkineet vähentämään sitä Konmari- ja muilla menetelmillä, niin kiinnostaisi tietää miten se on toiminut pitemmällä aikavälillä? Ostatteko nykyään vähemmän tavaroita vai oletteko jo täyttäneet nurkat uudestaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon vähemmän. Kun kerran huomaa, kuinka vaikeaa on päästä rojuistaan eroon, ei halua samaa hommaa tehdä uudelleen uuden rojun kanssa. Ne minun romuni kun eivät toisten silmissä todellakaan mitään aarteita ole.

Ennen lauantai saattoi mennä niin, että lähdin huvikseni kaupungille pyörimään, kävin kauppoja läpi, ostelin "kaikkea kivaa"... Enää en lähde mihinkään pyörimään, vaan mietin tarkkaan tarvitsenko mitään. Ja senkin jälkeen mietin mistä ostan, kannattaako odottaa alennusmyyntejä, saisiko tulevalta matkalta jonkun hieman kivemman...

Onhan tämä vähän tylsää. Ei ole enää sitä jännitystä, että mitähän shoppauskierrokselta löytyy. Mitään shoppauskierroksia ei ole enää. Ja vaikka löytyisikin jotain, mietin todella tarkkaan kannattaako. Monesti jätän ostamatta vaikka jotain "todella hienoa" löytyisikin.

Vierailija
2/3 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän se rojuista eroon pääseminen ole yhtään vaikeaa. Tavarat vaan kasaan ja Konttiin (Punaisen Ristin kirppis siis). Samalla tulee tehtyä hyväntekeväisyyttä ja on hyvä mieli. Itse koin rojusta eroon pääsemisen tosi helpoksi ja jonkin verran on uutta tullut ostettua. Mukavaa vaihtelua. Elämä on aika askeettista kotona jos talo on melkein tyhjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ostellut nyt paljon harkitummin. Esimerkiksi viimeksi tarvitsin pientä olkalaukkua, päätin että otan mieleisen maksoi mitä maksoi (no 100,- oli max) ettei vaan taas käy niin että hinta päättää minkä otan. Löysin laukun 30,- eurolla ja tykkään paljon.

Myös vaatteissa olen miettinyt että ostan ajattomia ja haalinut kivaa perusvarastoa kasaan. Aiemmin mulla oli noin 50 lyhythihaista paitaa, sanomattakin selvää etten käyttänyt lähellekkään kaikkia. Valkkasin ne mitä oikeasti pidin ja katsoin millaisia tarvitsen lisäksi ja ostin ne. Nyt on ehkä 8 paitaa ja pidän kaikkia tosi mielelläni.

Saman tein muille vaatteille. Samalla tuli laiteltua ylös mitä todella puuttuu ja pitää joskus hankkia ja niitä olen hommaillut tässä. Tälläisiä oli esim nahkavyö, tuo pieni laukku, kivat arkikorvikset (en omista kuin 2 paria juhlakoruja) jne. Eli tavallaan shoppailun ilo säilyy mutta määrät on pieniä.