Hei te yksinasuvat miehet!
Selviättekö kotitöistä itse? Saatteko pidettyä paikat kotona siistinä ja tavarat hukkaantumatta? Onnistuuko tiskaus, pyykkäys, imurointi,silitys? Ihan oikeasti? Tarvitaanko naista tähän avuksi vai hoituuko miehiltä jo tämäkin?
Kommentit (61)
Kyllä. Koti on aina ollut tip-top. Yksin asuessa ei sotkua juuri synny. Korjaan autot, kodinkoneet ja ompelen rikkinäiset vaatteet. Mankeloin jopa lakanat. Jos olisi piha niin varmaan kuokkisin sielläkin. Yleensä saan siivoilla siellä viereillen naisten jälkiä. Käyn lisäksi silloin tällöin laittamassa vanhemmilleni ruokaa.
Kaikki onnistuu, eri asia on haluanko.
Vierailija kirjoitti:
Miesten on keskimäärin helpompi pitää siisteyttä yllä siinä sinkkuasunnossa kuin yhteisessä kodissa, jos vaan halua riittää, koska
- sisustus on yleensä askeettisempi ja vähäisempi
- ei tehdä niin pikkutarkasti kuin ehkä se toinen puolisko yrittäisi vaatia
- saatetaan jopa sisustaa tai olla sisustamatta asuntoa sen mukaan, että siivoaminen on joutuisampaa
- edellä mainittu koskee myös ruuanlaittoa, astioita jne.
- pyyhkeitä ei pestä ja lakanoita vaihdeta välttämättä yhtä usein
- laitetaan enemmän erilaista pyykkiä yhteen koneelliseen silläkin riskillä, että joku vaatteista vaurioituu
Uniikki lumihiutale tekee taas paskavammaisia yleistyksiään.
En.
t. kuva oli eilen lehdessä
Mut joo, todellisuudessa selviän. Osaan myös tehdä miesten työt, joita suurin osa naisista ei osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En.
Mut joo, todellisuudessa selviän. Osaan myös tehdä miesten työt, joita suurin osa naisista ei osaa tehdä.
Kerro mitä ovat "miesten työt".
Vierailija kirjoitti:
En.
Minä en pysty tekemään montaa miesten työtä, jonka osaisin tehdä. Heikkous, lyhyys tai sormien ulottuvuus tulevat esteeksi. Jos saisin jostain napista painettua ne itselleni hetkeksi, homma sujuisi kyllä muuten. Minun sormien vaaksa on vajaat 17 cm. Sinulla oletettavasti huomattavasti enemmän. Lampun asentaminen kattoon yksin on vaikeaa, kun on 20 cm miestä lyhyempi ja sormien ulottuma paljon pienempi.
Kuten toiseen ketjuun laitoin, viimeksi kun kämppäni on ollut siisti (joskin aika karu), oli 20 vuotta sitten opiskeluaikoina se poikamiesboksini. Ei lehtiä pöydällä, ei vaattekappaleita siellä sun täällä, tiskit aina hoidettu jne. Juujuu, kerään ja siivoan iltaisin mutta rouva ja juniori ovat uskomattomia sikailijoita, tytär on vuodessa oppinut isin tavoille.
Oikeastaan ainoa mihin tarvitsen naista olisi seksi ja siihenkään en enää niin hirveästi, kiitos luonnollisesti laskevan halukkuuden.
Hyvin selviän. Mulla ei ole kamalasti astioita tai muutakaan, joten tiskiä ei kerry. Pyykit pesen aina kun pyykkikori alkaa olla täysi. Siivoomaan oon aika laiska, mutta ei täällä paljon pienen pölyn lisäksi muuta sotkua ole. Syön usein valmisruokia, mutta joskus vaivaudun ihan laittamaan oikeatakin ruokaa.
Kuvitteletko, että käytän puoleenkaan noista askareista, jotenkin erityisen paljon penistäni apuna? - Vai kenties, että se olisi liian paljon tiellä ja tavanomaiset koti-askareet eivät voisi mitenkään sujua minulta siksi, että minulla roikkuu haarovälissä jotain, mitä tiettävästi naisilla ei. - Vai mistä moinen epäily, että jo mainitut puuhat sujuisi naisilta paremmin?
Ajatteleeko joku nainen, että siivoaminen on rakettitiedettä?
Voin kertoa, että ei ole. Olen aika järjestelmällinen ja minulla on paikat aika tiptop. Toisten jälkiä en kuitenkaan lähde siivoamaan mikä on ehkä osasyy miksi en helposti jaa asuntoni kenenkään kanssa. Tai sitten sen ihmisen pitäisi myös olla siisti luonteeltaan.
Joillan miehillä on harhaluulo siitä, että naiset kokevat kotityöt harrastukseksi tai muuten nauttivat niiden suorittamisesta. Samaten joillain naisilla on harhaluulo, että miehet eivät osaa tehdä kotitöitä.
Kumpikin sukupuoli kyllä suoriutuu tai ei suoriudu niistä sen mukaisesti, löytyykö motivaatiota ja aikaa. Mikään tehtävä ei vaadi fyysisiä edellytyksiä tai suuria älynlahjoja. Vain huolellisuutta ja viitseliäisyyttä.
Selviän. Tuntemani naiseni eivät ole laisinkaa minua puhtaampia. Minun sotkuja ei ole ikinä ketään siivonut. Olisi kivaa löytää se oikea nainen ketä siivoisi minun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Minä en pysty tekemään montaa miesten työtä, jonka osaisin tehdä. Heikkous, lyhyys tai sormien ulottuvuus tulevat esteeksi. Jos saisin jostain napista painettua ne itselleni hetkeksi, homma sujuisi kyllä muuten. Minun sormien vaaksa on vajaat 17 cm. Sinulla oletettavasti huomattavasti enemmän. Lampun asentaminen kattoon yksin on vaikeaa, kun on 20 cm miestä lyhyempi ja sormien ulottuma paljon pienempi.
Vaaksani on 23 cm. Mieheks mulla ei ole mitenkään erityisen isot kädet. Ymmärrän kuitenkin pointtisi. Sen kuitenkin huomasin naisen kanssa asuessa (10 vuotta) ettei hän edes halunnut yrittää tehdä joitain asioita. Lampun vaihto, porakoneen tms. käyttö tai opettelu. Tavaroiden siirtelyssäkin nostoasennot olivat täysin hukassa, juuri sellaisia selänvenäytysasentoja. Autoistakaan hän ei edes halunnut mitään ymmärtää esim. lasinpesunesteen lisääminen.
Yleistin tarkoituksella, koska niin aloittajakain teki. Provokaatioon halusin vastata samalla mitalla takaisin. Mutta sen voin ainakin sanoa, että aina olen tehnyt laajemman kirjon asioita mitä puolisoni. Onneksi kuitenkin ollut sopiva puoliso, että kotityöt on jaettu tasan eikä kenellekään ole tullut niistä paha mieli.
Osasin kun asuin yksin. Paikat oli järjestyksessä ja siistit. Kun muutin naisen kanssa yhteen, huomasin että en osaa, vaan teen kaikki väärin.
Mitenkähän Ap. luulet, että homopariskunnat hoitavat tavanomaise koti askareet? - onko heillä kaikilla joko hyvin ja erityisen sotkuista? Vai kenties ystävätär, joka käy heillä päivittäin tekemässä "naisten" työt? Entä todellakin ne miehet, jotka asuvat ja elävät sinkkuna, niin käykö heillä äiti siivoamassa, vai tarjoaako kenties heidän koti kunta maksutonta nais seuraa, korjaan naisia yekemään heille palveluksia, jotka eivät miehiltä yksin oikein suju tai ovat naisen tekemänä monin verroin tyydyttävämpiä..
Selviäisin itse, mutta koska en saa valtiolta MITÄÄN muuta avustusta kuin kotitalousvähennyksen niin olen palkannut siivoojan, maksut tietenkin vähennän verotuksessa.
Olen asunut 10v yksin ja yllätyksekseni olen huomannut että kämppäni on siistimpi kuin monen naispuolisen ystäväni. Eli ei se ole aina sukupuolikysymys vaan yksilöstä kiinni.
T: M27