Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baronalla haastattelussa olleet

Vierailija
07.07.2016 |

Ilmoittaako ne sieltä jos ei ole tullut valituksi? Kokemuksia? (Lupasivat ilmoittaa, mutta mitään ei kuulu.)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilu 10 vuotta sitten. Törkein, asiattomin ja ala-arvoisin työhaastattelu ikinä, mutta en silloin kilttinä 18-vuotiaana tajunnut siihen reagoida. Haastattelija oli parikymppinen finninaamainen vittuilija, ja kysymyksiin kuului mm. kuinka monta kertaa viikossa käyn baarissa, kuinka monta alkoholiannosta menee viikossa, tuleeko polteltua huumeita (ja tähän päälle intti, että myönnä nyt, että tulee) yms. Työ oli jotain "muotituotteiden käsittelijän" paskahommaa, joka näkyy olevan niiden listoilla vuodesta toiseen. 

En luonnollisesti saanut paikkaa (liekö sitä työtä edes olemassa). EN SUOSITTELE!

Vierailija
2/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettiinko sulle kuitenkin ettet saanut sitä paikkaa?

Vierailija
4/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, odotan soittoa vielä 5 vuoden jälkeenkin, Yhyy.. yhyy ..

Vierailija
5/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitettiinko sulle kuitenkin ettet saanut sitä paikkaa?

Ei ilmoitettu, enkä halua tämän yrityksen kanssa olla enää ikinä missään tekemisissä. Niin paska maku jäi tästä "konsultista".

Vierailija
6/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barona on iso mesta ja tuo "me soitellaan" ei tarkoita mitään.

Eli jos joku sai kuulla että ei päässyt ja toiselle ei sitä ilmoitettu niin et oikein voi yleistää.

Itse olen kerran soittanut perään ja kysellyt onko päätös jo tehty. Sanottiin että päätös tehdään päivään x mennessä ja soitin pari päivää sen jälkeen. Paikka oli mennyt toiselle, mutta pari päivää myöhemmin sain puhelun että heillä olisi minullekkin töitä. Eli ei siitä välttämättä ole haittaa jos kyselee.

Vierailija
7/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sieltä yleensä edes sitä automaattivastausta "kiitos mielenkiinnostasi" jne..?

Vierailija
8/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitti ne mulle. Käytiin lätkäpelissä Espoossa ja konjakkia tarjottiin juomaksi.

Sinkkumies

Vierailija
9/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sikarit. Sitä se on johtajien tasolla.

Sinkkumies

Vierailija
10/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että ne sitten lupaavat ilmoittaa joka tapauksessa jos eivät ole aikeissa ilmoittaa muille kuin valituille.

Vierailija
11/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, että ne sitten lupaavat ilmoittaa joka tapauksessa jos eivät ole aikeissa ilmoittaa muille kuin valituille.

Ilmeisesti firman vakiintunut toimintapa. Mahdollisille yhteistyökumppaneillekin tiedoksi.

Vierailija
12/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari kertaa (Helsingin) Baronalla työhaastattelussa. Ekalla kerralla lupasivat kirkkain silmin soittaa ja ilmoittaa miten kävi - luvattua soittoa ei koskaan tullut. Pari vuotta myöhemmin olin taas työtä vailla ja menin kyseiseen lafkaan haastikseen. Istuin käytävällä ja kuulin ihme koppitoimiston oven raosta kun narsistisen oloinen nuori pukumies puhui työnhakijoista pilkalliseen sävyyn. Pyysin seuraavana päivänä puhelimitse, että kaikki tietoni poistettaisiin Baronan rekisteristä ja olen siitä lähtien ignoorannut kaikki Baronan välittämät työpaikat.

Vierailija
13/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari kertaa (Helsingin) Baronalla työhaastattelussa. Ekalla kerralla lupasivat kirkkain silmin soittaa ja ilmoittaa miten kävi - luvattua soittoa ei koskaan tullut. Pari vuotta myöhemmin olin taas työtä vailla ja menin kyseiseen lafkaan haastikseen. Istuin käytävällä ja kuulin ihme koppitoimiston oven raosta kun narsistisen oloinen nuori pukumies puhui työnhakijoista pilkalliseen sävyyn. Pyysin seuraavana päivänä puhelimitse, että kaikki tietoni poistettaisiin Baronan rekisteristä ja olen siitä lähtien ignoorannut kaikki Baronan välittämät työpaikat.

Huh, ehkä pitää itsekin pyytää poistamaan. Olen ollut aiemmin Opteamin kautta (sain paikan) ja Academic workin kautta (en saanut paikkaa) rekryprosessissa mukana, ja molemmissa oli tosi asiallista toimintaa. Siksi olen ihan hyvillä mielin hakenut myös rekrytointifirmojen kautta töitä, mutta Baronan kanssa kyllä harmittaa tämä ettei voida edes kiitos ei -viestiä laittaa perään.

Vierailija
14/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin reilu 10 vuotta sitten. Törkein, asiattomin ja ala-arvoisin työhaastattelu ikinä, mutta en silloin kilttinä 18-vuotiaana tajunnut siihen reagoida. Haastattelija oli parikymppinen finninaamainen vittuilija, ja kysymyksiin kuului mm. kuinka monta kertaa viikossa käyn baarissa, kuinka monta alkoholiannosta menee viikossa, tuleeko polteltua huumeita (ja tähän päälle intti, että myönnä nyt, että tulee) yms. Työ oli jotain "muotituotteiden käsittelijän" paskahommaa, joka näkyy olevan niiden listoilla vuodesta toiseen. 

En luonnollisesti saanut paikkaa (liekö sitä työtä edes olemassa). EN SUOSITTELE!

Onkohan joku tällä palstalla saanut tuon työpaikan? Haluan tietää minkälaista muotituotteiden käsittelijän työ on.

Vierailija
15/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Baronan haastattelussa myyntityöhön. Minua haastatteli joku nuori tyttö joka ei luultavasti ymmärtänyt myyjien (en tarkoita kassoja, olin jo ständillä silloin myymässä eräälle toiselle vuokratyöfirmalle hyvällä suhdeluvulla) asennetta. Vähän vihjasin haastattelun lopussa, että hain työhön X, enkä halunnut mihinkään Baronan vapaaseen työhakurekisteriin (kysymykset olivat suunnattu joillekin lukiolaisille), koska en on ollut työtön. Pyysi vielä kaikki työtodistukset ja sanoi ottavansa seuraavan viikon aikana yhteyttä. Pariin viikkoon kun ei tullut mitään vastausta niin haukuin tämän lehmän tekstiviestillä ja vaadin, että poistaa tietoni heidän tietokannasta. Joku tämän tytön esimies vastaili viestiin kielenkäytöstäni. En muista haukuinko hänet vielä perään.

Kaveri kävi samassa haastattelussa kuukautta myöhemmin, eikä saanut työpaikkaa vaikka oli oman työpaikkansa paras myyjä (tienasi 4000e ständillä). Tuon takia osaan sanoa, että firmalla ei ole oikein tuo rekrytointi hanskassa.

Vierailija
16/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, ehkä pitää itsekin pyytää poistamaan. Olen ollut aiemmin Opteamin kautta (sain paikan) ja Academic workin kautta (en saanut paikkaa) rekryprosessissa mukana, ja molemmissa oli tosi asiallista toimintaa. Siksi olen ihan hyvillä mielin hakenut myös rekrytointifirmojen kautta töitä, mutta Baronan kanssa kyllä harmittaa tämä ettei voida edes kiitos ei -viestiä laittaa perään.

12 jatkaa: Opteam ja AW on ollut ok työnantajia (molempien kautta töissä opiskeluaikana).

Vierailija
17/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas taitaa tehdä sen rekrytointifirman valinnan ihan muilla mittareilla, kuin sillä miten työnhakijoita kohdellaan. Tulee vain itselle vähän ikävä kuva itse työnantajastakin tämän toiminnan takia.

Vierailija
18/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Siis siitä ilmoittelusta varsinkin?

Vierailija
19/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas taitaa tehdä sen rekrytointifirman valinnan ihan muilla mittareilla, kuin sillä miten työnhakijoita kohdellaan. Tulee vain itselle vähän ikävä kuva itse työnantajastakin tämän toiminnan takia.

Voi olla että ne työntekijät tulevaisuudessa ovat itse asemassa jossa voi kilpailuttaa käytettävän rekeryfirman ja Barona jää valitsematta koska muistavat miten heitä kohdeltiin.

Vierailija
20/25 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä firma lähinnä kerää tietokantaa työntekijöistä joita voi sitten joskus ehkä tarjotakin mutta haettavia työpaikkoja ei ole juuri koskaan oikeasti saatavilla heti, vaan haetaan ikään kuin "varmuuden vuoksi"