pms-oireet
Onko kellään kokemuksia siitä, tulevatko pms-oireet, vaikka olis raskaana? Mulla paheni pms:t viime syksynä, kun täytin 37v.Rintojen arkuutta ollut aina, nyt lisäksi alavatsa ja -selkäkipuja, lonkkasärkyä, itkuisuutta, huimausta ja pahoinvointia.Luulin jo monta kertaa, että nyt tärppäs, kun oksettaakin, mutta lääkäri sitten pudotti maan pinnalle kertoessaan, että ikä tekee tehtävänsä...Olin onnekas v-99 ja sain clomien ja pregnylin avulla pojan.Siitä on jo niin kauan, että en noita pms-juttuja oikeen muista eikä ne näin pahoja sillon olleetkaan.Muistan kuitenkin, että rinnat tulivat aroiksi vasta sen jälkeen,kun menkat oli myöhässä eikä viikkoa ennen.Clomit+pregnyl menee nytkin, mutta tulosta ei ole tullut=(
Kommentit (3)
Paljon onnea plussasta!!Olipa kiva kuulla, että toivoa vielä mullakin on, vaikka olo on ollu ihan hirveä. Fyysiset oireet ei niin pahat tässä kierrossa, kun joskus. Välillä tosin tuntuu, että olis puukko vatsassa, varsinkin jos liian nopeesti nousee istualta seisomaan.Psyyken puolella sen sijaan ottaa koville. Välillä olen tosi maassa.Pelottaa ja masentaa, jos ei musta enää tuukaan äitiä, kun alkaa tuota ikääkin olemaan. Se hyvä noissa clomeissa mulle on, että kierto asettuu aika hyvin 27 pv:ään, eikä tartte päivätolkulla kyttäillä, että alkaako menkat vai ei. Aikasemmin kierto vaihdellut 25-35 pv:n välillä.La-su pitäis menkkojen alkaa ja sitten yritettävä taas uudestaan. Menis vaan tuo aika, että tietäis...
Tuuhan kertomaan sitten uutiset!!! Toivottavasti plussa-sellaiset ;)
Pms-oireet alkaa yleensä heti oviksen jälkeen. Rinnat kipeytyivät välillä heti oviksen jälkeen, välillä viikko oviksesta ja välillä ihan muutamaa päivää ennen menkkoja! Muut oireet tulevat noin viikkoa ennen vuodon alkamista. On tuskahikeä, päänsärkyä, pinna kireellä, huimausta, alavatsa- ja selkäkipua!
Olen aina luullut, että sitten siitä kierrosta tulen raskaaksi, kun pms-oireet jättää tulematta! Mutta kuinka kävikään! Plussakierrossa minulle tuli kaikki mahdolliset pms-oireet, ainut ero oli siinä että menkkakivut oli voimakkaampia ennen kuin vuodon piti alkaa ja pinna oli paljon paljon kireämmällä (olin toisaalta vihainen siitä kun vuoto ei meinannut alkaa, koska 2.IVF:n piti käynnistyä)!
Eli aina pms-oireista ei voi päätellä mitään!!! Vaikka useimmin kyllä vuoto alkoikin...
MiaMik rv 9+2