Ootteko huomanneet Helsingin keskutassa sen saman vanhan mummon joka kerjää vuodesta toiseen?
On kyykyssä sielä maassa.
Kai sillä nyt on jokin muukin tapa hankkia rahaa?? Näin hänet ekan kerran 6 vuotta sitten ja nyt taas reilu kuukausi sitten.
Kommentit (44)
Tarkoitatko sitä joka kerjää rukousasennossa kasvot maassa?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä joka kerjää rukousasennossa kasvot maassa?
Kyllä.
Ap
Ennen keskustassa, usein Kaivopihan tienoilla, kerjäsi rahaa lintujenruokaan vanha nainen. Oli joskus hyvin tyylikkäästi kammattu ja pukeutunut, joskus tukka ihan hapsottaen, mutta selkeästi oli hiukan mielenterveysongelmainen. Vaalea tukka, sellaisella 60- luvun ranskalaisella nutturalla, siis sivuttain. Muistaako kukaan?
Ja sitten oli se yksi "oisko rouvalla antaa kaks euroo"-nainen. Josta sanottiin että tekee sitä päivätyökseen ja lähtee viideltä katsomaan Kaunareita.
Höh, luulin, että puhuisit siitä yhdestä suomalaisnaisesta. Sellainen vähän vanhempi, istuu usein Rautatientorin puolella portaiden vieressä. Kyselee aina rahan perään.
Naamallaan kerjäävä romaninainen järkyttää minua. Toivottavasti kukaan ei vahingoita häntä.
Rautatieaseman kerjäläisrouva kerjäsi vuosia sitten Malmilla ja hoki aina anna markka. Nykyisin hän pyytää kahta euroa tai kerran hän pyysi minua ostamaan makkaran. :D
Ja rahat tilitetään Romanian mafialle. Ei ne maksamalla lähde vaan lähettävät lisää mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten oli se yksi "oisko rouvalla antaa kaks euroo"-nainen. Josta sanottiin että tekee sitä päivätyökseen ja lähtee viideltä katsomaan Kaunareita.
Tää on muuten korottanu taksoja, muistan vielä kun pyynti oli euron.
Vierailija kirjoitti:
Naamallaan kerjäävä romaninainen järkyttää minua. Toivottavasti kukaan ei vahingoita häntä.
Rautatieaseman kerjäläisrouva kerjäsi vuosia sitten Malmilla ja hoki aina anna markka. Nykyisin hän pyytää kahta euroa tai kerran hän pyysi minua ostamaan makkaran. :D
Ostitko?
Toivottavasti kerjääminen kiellettäisiin.. ainakin tuo paraatipaikoilla makaaminen kuppi kourassa. Eivät ole tämän yhteiskunnan tuotetta tuollaiset tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostitko?
Toivottavasti kerjääminen kiellettäisiin.. ainakin tuo paraatipaikoilla makaaminen kuppi kourassa. Eivät ole tämän yhteiskunnan tuotetta tuollaiset tavat.
En ostanut, mutta ammattikerjäläisen pyyntö huvitti minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen nainen pyysi kerran äidiltäni rahaa sukkahousuihin. Alkoi niin perkeleenmoinen rähinä ja haistattelu kun äitini ehdotti ostavansa sukkahousut suoraan hänelle :D
Kerran erehdyin rautatientorilla antamaan pari euroa yhdelle kerjäläiseukolle, kun satuin olemaan niin hyvällä tuulella. Oli siis suomalainen nainen. Ei sanonut "kiitos" vaan "anna lisää" ja kun sanoin, ettei valitettavasti ole enempää käteistä, kysyi "miksei" ja käski käydä nostamassa. En anna enää.
Vierailija kirjoitti:
Kerran erehdyin rautatientorilla antamaan pari euroa yhdelle kerjäläiseukolle, kun satuin olemaan niin hyvällä tuulella. Oli siis suomalainen nainen. Ei sanonut "kiitos" vaan "anna lisää" ja kun sanoin, ettei valitettavasti ole enempää käteistä, kysyi "miksei" ja käski käydä nostamassa. En anna enää.
Se on varmaan just tuo "oisko teil antaa kaks euroo" -täti. Välillä se pyytää junassa ihmisiltä että "voitko ostaa mulle kahvii"
Olen kuullut että tuo kotimainen täti olisi ukkonsa lähettämään keräämässä. Mutta tiedä häntä. On ollut siellä kyllä vuosia. Olen lähistöllä töissä, ja aina jos joku antaa kolikon, vastaus ei ole kiitos, vaan anna lisää :)
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että tuo kotimainen täti olisi ukkonsa lähettämään keräämässä. Mutta tiedä häntä. On ollut siellä kyllä vuosia. Olen lähistöllä töissä, ja aina jos joku antaa kolikon, vastaus ei ole kiitos, vaan anna lisää :)
Asun länsi-Helsingissä ja näen tämän naisen usein viiden aikoihin. Ei kerjää täälläpäin ikinä. Varmaan vain siellä keskustassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun länsi-Helsingissä ja näen tämän naisen usein viiden aikoihin. Ei kerjää täälläpäin ikinä. Varmaan vain siellä keskustassa?
Töölön rouva kerjuulla?
Vierailija kirjoitti:
Tähän mä taisin törmätä kesän alussa. Ihan suomalainen mummo hoki kaikille " anna rahaa". Sanoin ettei mulla ole, hän jankutti miksi ei ole. Sit joku vanhempi mies tuli siihen ja huusi tälle mummolle että mene kotiin, et ole mikään köyhä, sulla on miljoonakämpät olemassa. Onhan näitä kaikenlaisia...(Makkaratalon ratikkapysäkillä tämä tapahtui).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli toi sama täti siellä jo markka-aikaan. Ei teil ois kahta-kolmee markkaa? Melkoisesti on taksat noussut.
Virallisestihan hän taitanee olla "turisti" täällä.