Jäättekö saikulle helposti? Omatuntoni ei salli jäädä.
Johtajani sekä pomot ovat todella sinnikkäitä ja tekevät hulluna töitä. Tahdon itsekin tähdätä siihen että saan tehdä paljon duunia ja olla vielä osana porukkaa.
Nytkin 38 asteessa ja kauhea olo sekä väsymys. Aion mennä töihin.
Tiedän, että olen riskinä tartuttaa muita mutta tiedän myös että nyt kenelläkään ei ole varaa saikuttajiin eikä minua katsottaisi hyvällä. Enkä itsekkään kestä ajatusta että toiset painaa hulluna kun minä makaan himassa.
Kuinka helposti otatte saikkua?
Itse ehkä jos kuume menisi yli 40 asteeseen ja en välttämättä kykenisi edes sängystä nousemaan joten siihen olisi varmaan laitettava jo raja.
Kommentit (26)
Teen fyysistä työtä, joten en todellakaan normitilanteessa menisi kuumeessa töihin. Viime vuonna kyllä menin maanantaina aamuvuoroon (alkoi klo 4) 39 asteen kuumeessa, koska tajusin että päivystäjän voisi olla vähän nihkeetä saada ketään 8h varoitusajalla tekemään vuoroani. Toki saatuani ensimmäisen ajan työterveyteen ja jo vuoron alkaessa ilmoitin lähteväni heti kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jäen heti kun sairastun, mutta sairastuminenkin johtuu pääasiassasa mielen heikkoudesta, joten ei ole sellaistakaan tullut harrastettua.
Mitä helvettiä?
No nyt olen toki työttömänä, mutta silloin kun töissä oli, niin en kovin helposti jäänyt. Jotenkin tuli aina "likanen" olo ja sitä vaan mietti, että "oliko nyt aivan välttämätöntä ottaa saikkua?".
Joskus ajattelin samoin kuin te. Sitten tyyöni muuttui oikeasti vastuulliseksi ja tärkeäksi. Eikä sitä enää voi thdä puolikuntoisena ja muuten toistaitoisena.
En jää helposti. Olen perhepäivähoitaja ja se soittorumba ja järjestelyt, mikä seuraa sairastumista, on niin rasittavaa, että mieluummin olen kipeänä töissä. Talvella jouduin olemaan yhden päivän pois oksennustaudin takia, ja oli kyllä kauheaa sairastumisiltana soitella oksentelujen välissä varahoitajalle, vanhemmille ja pomolle, ja sen jäkeen laittaa vielä useita tekstareita. Yhden pitkän sairausloman olen joutunut 15 vuoden aikana pitämään ison leikkauksen takia, mutta muuten on ollut vain kaksi yksittäistä saikkupäivää.
Vierailija kirjoitti:
En jää helposti. Olen perhepäivähoitaja ja se soittorumba ja järjestelyt, mikä seuraa sairastumista, on niin rasittavaa, että mieluummin olen kipeänä töissä. Talvella jouduin olemaan yhden päivän pois oksennustaudin takia, ja oli kyllä kauheaa sairastumisiltana soitella oksentelujen välissä varahoitajalle, vanhemmille ja pomolle, ja sen jäkeen laittaa vielä useita tekstareita. Yhden pitkän sairausloman olen joutunut 15 vuoden aikana pitämään ison leikkauksen takia, mutta muuten on ollut vain kaksi yksittäistä saikkupäivää.
Mä en kyllä hyvällä katsoisi, jos lapseni pph, lto, neuvolan terkka tms on puolikuntoisena töissä. Eikö se ole esimiehesi vastuulla järjestää varahoito?
Otan sairaslomaa vain jos on pakko, eli on tauti joka tarttuu helposti muihin, tai olo on todellakin niin huono ettei voi tehdä töitä.
Öö.. en tietenkään mene kuumeessa töihin, mitä järkeä siinä olisi? Muutenkin teen töitä vain sen mitä vaaditaan, en yhtään enempää enkä "hullun lailla".
Raivostuttavaa kun työkaverit tulee avokonttorissa flunssaisina niiskuttamaan ja aivastelemaan ihan viereen. Onhan se ihan kivaa sairastuttaa samalla muutkin!
Hautausmaat on täynnä korvaamattomia...
Jos ei vaan oikein hotsita olla duunissa, niin laitan esihenkilölle sähköpostia, että olen taas sairaana. tuun ehkä huomenna. käännän kylkeä ja jatkan unia.
Oikeasti sairaana jään saikulle hyvällä omalla tunnolla, mutta toisaalta en olekaan ollut sairaslomalla päivääkään viimeisen viiden vuoden aikana.
Nykyisen työnantajan palveluksessa en ole kertaakaan ollut saikulla vaikka meillä on omailmoitus käytössä, en tosin ole ollut kipeäkään. Aikaisemmalla työnantajalla piti hakea päivästäkin lääkärintodistus joten pikkuflunssissa menin töihin kun en jaksanut raahautua lääkäriin kuin oikeasta syystä (esim. loukkaantuminen).
Vierailija kirjoitti:
Johtajani sekä pomot ovat todella sinnikkäitä ja tekevät hulluna töitä. Tahdon itsekin tähdätä siihen että saan tehdä paljon duunia ja olla vielä osana porukkaa.
Nytkin 38 asteessa ja kauhea olo sekä väsymys. Aion mennä töihin.
Tiedän, että olen riskinä tartuttaa muita mutta tiedän myös että nyt kenelläkään ei ole varaa saikuttajiin eikä minua katsottaisi hyvällä. Enkä itsekkään kestä ajatusta että toiset painaa hulluna kun minä makaan himassa.Kuinka helposti otatte saikkua?
Itse ehkä jos kuume menisi yli 40 asteeseen ja en välttämättä kykenisi edes sängystä nousemaan joten siihen olisi varmaan laitettava jo raja.
Minua ärsyttää suunnattomasti nämä työnsankarit, jotka pitävät huolen, että tauti leviää mahdollisimman laajalti. Vittumaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vaan oikein hotsita olla duunissa, niin laitan esihenkilölle sähköpostia, että olen taas sairaana. tuun ehkä huomenna. käännän kylkeä ja jatkan unia.
Mullakin on nykyään tollaisia kollegoja. Oli aluksi aika vaikea pitää pokkaa, kun ilmoittivat saikun syytä, mutta kaikkeen tottuu. Enää en edes oleta ettei joku olisi pois viikon aikana, ja kyse on kuitenkin kuuden hengen porukasta. Itse en saikuttanut koskaan, ja raahauduin aina töihin jos vain mahdollista eikä mikään tarttuva juttu... No, nyt sitten otan takaisin kun jouduin jäämään viiden viikon sairaslomalle näin kesää vasten. Harmi vasn, että olen oikeasti siinä kunnossa etten voi nitään tehdä.
Sitten kun todella on sairas, saikku ei aiheuta huonoa omatuntoa. Tänä vuonna sairaspäiviä muistaakseni kymmenkunta, aika paljon, mutta toisaalta kaikkien etu on että sairas toipuu mahdollisimman nopeasti, eikä raahaudu väkisin töihin sairastuttamaan itseään pahemmin, saati tartuttamaan muita.
Kuumeisena en mene. Reumasairauteni vuoksi mulla on melkein koko ajan lämpöä joten oma kuumeen rajani on 38. Mitä tulee reumaan liittyviin kipuihin niin en saikuta vaikka typerältähän se näyttääkin kun olen töissä molemmat kädet tuettuna rannetuilla, selkä tukiliivillä, polvet polvituin ja jalat pohjallisin. Kipuihin ei auta lääkkeet joten välillä käyn vessassa itkemässä. Mulla ei tällä hetkellä ole reumalääkitystä ollenkaan joten tukalaa on. Mutta en halua että kukaan pääsee koskaan sanomaan, että taas se reuma-Pirkko (nimi muutettu) saikuttaa. Sairasta, tiedän.
Työnantaja on lähtökohtaisesti työntekijää hyväksikäyttävä riistäjä, joten saikkua kannattaa hakea mahdollisimman usein ja mahdollisimman pitkiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on lähtökohtaisesti työntekijää hyväksikäyttävä riistäjä, joten saikkua kannattaa hakea mahdollisimman usein ja mahdollisimman pitkiä aikoja.
Mä todella toivon, että sanoit ton ihan vaan vitsillä.
Jäen heti kun sairastun, mutta sairastuminenkin johtuu pääasiassasa mielen heikkoudesta, joten ei ole sellaistakaan tullut harrastettua.