Jäättekö saikulle helposti? Omatuntoni ei salli jäädä.
Johtajani sekä pomot ovat todella sinnikkäitä ja tekevät hulluna töitä. Tahdon itsekin tähdätä siihen että saan tehdä paljon duunia ja olla vielä osana porukkaa.
Nytkin 38 asteessa ja kauhea olo sekä väsymys. Aion mennä töihin.
Tiedän, että olen riskinä tartuttaa muita mutta tiedän myös että nyt kenelläkään ei ole varaa saikuttajiin eikä minua katsottaisi hyvällä. Enkä itsekkään kestä ajatusta että toiset painaa hulluna kun minä makaan himassa.
Kuinka helposti otatte saikkua?
Itse ehkä jos kuume menisi yli 40 asteeseen ja en välttämättä kykenisi edes sängystä nousemaan joten siihen olisi varmaan laitettava jo raja.
Kommentit (26)
Vanha esimieheni aina sanoi, ettei kukaan ole täällä niin tärkeä, että olisi oikeutettu tulemaan töihin sairastuttamaan työkaverinsa. Ja tämä työyhteisö koostui lähinnä kovapalkkaisista asiantuntioista, joille ei mistää vuokrafirmasta sijaisia soitella.
Olen kyllä samoilla linjoilla. On paljon taloudellisempaakin menettää yhden ihmisen työpanos vaikka pari päivää kauemmin, kuin ottaa riski siitä että puoli taloa on jossain oksennustaudissa. Samoin 3 päivää omalla ilmoituksella-käytäntö tulee paljon halvemmaksi, kun työnantajan ei tarvitse kustantaa niitä täysin tarpeettomia lääkärikäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtajani sekä pomot ovat todella sinnikkäitä ja tekevät hulluna töitä. Tahdon itsekin tähdätä siihen että saan tehdä paljon duunia ja olla vielä osana porukkaa.
Nytkin 38 asteessa ja kauhea olo sekä väsymys. Aion mennä töihin.
Tiedän, että olen riskinä tartuttaa muita mutta tiedän myös että nyt kenelläkään ei ole varaa saikuttajiin eikä minua katsottaisi hyvällä. Enkä itsekkään kestä ajatusta että toiset painaa hulluna kun minä makaan himassa.Kuinka helposti otatte saikkua?
Itse ehkä jos kuume menisi yli 40 asteeseen ja en välttämättä kykenisi edes sängystä nousemaan joten siihen olisi varmaan laitettava jo raja.
Minua ärsyttää suunnattomasti nämä työnsankarit, jotka pitävät huolen, että tauti leviää mahdollisimman laajalti. Vittumaista porukkaa.
Niinpä. Ensin ollaan viikkotolkulla töissä puolikuntoisena, nakitetaan osa hommista muille "kun ei millään jaksa ihan täydellä teholla", pärskitään ja niiskutetaan. Ja sitten tervehtyneenä ollaan naama norsunvitulla, kun kaikki lusmut saikuttaa heti kun on vähän lämpöä ja yksin joutuu tekemään työt.
Jos yksittäinen työntekijä on korvaamaton, työtehtävät ja vastuualueet on jaettu väärin.
Itselläni raja on jos oksennan (mahataudin vuoksi, ei muista syistä). Yli 38 kuume. Matalampi kuume, jos en tunne itseäni aamulla työkykyiseksi 1g panadolin ja kahvikupin jälkeen.
Kerran ripulissa tein vain toimistotöitä, jotten tartuttanut asiakkaita. Kerran olin pois valvottuani yön rytmihäiriöiden takia (minulla on sydänsairaus), jotten olisi tehnyt valvotun yön jälkeen kriittisiä virheitä.
Minusta töistä ollaan liian herkästi pois monilla aloilla. Motivoitunut ihminen menee mielellään töihin. Tätä opetan myös lapsilleni, jotka eivät myöskään minkään pikkunuhan takia ole hoidosta pois. Siinä se vastustuskyky kaikilla paranee, eikä tarvitse pikkujutuista hötkyillä.
En jää helposti saikulle. Omatunto ei salli jäädä. Tänä vuonna olen ollut poissa 3 työvuoroa, koska pieni lapsi (alle 2v) oli kipeänä. Silloinkin otti lujille jäädä kotiin mutta niin oli tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
En jää helposti saikulle. Omatunto ei salli jäädä. Tänä vuonna olen ollut poissa 3 työvuoroa, koska pieni lapsi (alle 2v) oli kipeänä. Silloinkin otti lujille jäädä kotiin mutta niin oli tehtävä.
Toivottavasti et vie lastasi puolikuntoisena hoitoon! Se vasta meitä tavallisia kuolevaisia vituttaakin... Taudit tarttuu hoidossa niin helposti! Puhumattakaan siitä kuinka kurjaa se on pienelle lapsellesi. Hoitopäivät ovat lapselle rankkoja ja lapsellakin pitää olla mahdollisuus levätä kipeänä.
Jään kun sairastun.
En ole niin itsekäs ihminen, että kuvittelen olevani korvaamaton, aina selvitään ilman ketä tahansa päivän tai pari. En halua sairastuttaa työkavereitani enkä muita lapsia ja sitä kautta muita perheitä. Ja inhoan niin paljon ihmisiä, jotka leikkivät sankaria tullessaan töihin kipeänä, sairastuttaen siten minut ja minun perheeni.