Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkät lennot/lentäminen vkolla 23-25

27.02.2006 |

kertokaahan kokeneemmat infoa matkustamisesta ko. viikoilla. Matka kaukomaille on varattu ja menee maksuun maaliskuun tokalla vkolla. Vieläkin vähän mietityttää että miten lennoista selviää vkolla 23-25?

Lennot ovat siis yht. 2,5h + 13,5h+1h eli matkustamista tuleekin sitten täysi vuorokausi kun tuohon lisätään välilaskut ja odottelu kentillä. ..tosin odottelu ei haittaa kun olen shop a holic ;)

Nyt siis kaikki joilla on vähänkin kokemusta pitkistä lennoista (raskaana) niin vinkkejä kiitos! Olen ennenkin lennellyt pitemmälllekkin mutta en siis mahan kera. Niin ja tukisukat on jo hankinta-listalla. Olisiko sellaiset sääri-mallit paremmat kuin koko-sukkikset? Entäs olisiko tukiliivistä jotain hyötyä tai haittaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan noilta viikoilta ole kokemusta, mutta viikko sitten vkolla 20 lensin 6 ja 8 tunnin lennot (eri päivinä siis). Toi 8 tuntia tuntui jo hieman epämukavalta, lähinnä ihan siitä syystä että takamus puutui. :) Vatsa ei ollut vielä juurikaan tiellä, koska olen muuten aika pieni ihminen.

Join lennolla tosi paljon, otin mukaan vettä pulloissa että tiesin miten paljon olen ainakin juonut. Sitten pidin nyrkkisääntönä, että jaloittelen vähintään tunnin välein 10 min. Tein ihan kyykkäyksiä ja varpaille nousua ja kaiken sorttisia venyttelyjä vaikka kuinka hassulta näytinkin. Istuessa myös pyörittelin nilkkoja ja nostelin hartioita jne. Säännöllinen juominen teki sen, että vessaan piti nousta vähintään tuon tunnin välein, joten pystyin välillä torkkumaankin, koska kuitenkin heräsin vessahätään.

Itse selvisin tuolla reseptillä (ja tukisukilla, mulla sellaiset polvisukat ei kokemusta koko sukkiksista. Mutta mua ainakin sukkahousut puristaa sen verran ettei niitä ole kiva käyttää elleivät ole mammaversiot) ilman turvotusta jaloissa, eikä muutenkaan mitään näkyvää " vauriota" ole tullut. Mulle on fysioterapeutti sanonut, ettei tukivyötä/liiviä saa missään nimessä pitää istuessa, koska se haittaa verenkiertoa. Pyydä vaikka lisätyyny ja laita se selän notkokohtaa tukemaan että saat paremman istuma-asennon.

Ihanaa lomareissua!

Piippuli:

kertokaahan kokeneemmat infoa matkustamisesta ko. viikoilla. Matka kaukomaille on varattu ja menee maksuun maaliskuun tokalla vkolla. Vieläkin vähän mietityttää että miten lennoista selviää vkolla 23-25?

Lennot ovat siis yht. 2,5h + 13,5h+1h eli matkustamista tuleekin sitten täysi vuorokausi kun tuohon lisätään välilaskut ja odottelu kentillä. ..tosin odottelu ei haittaa kun olen shop a holic ;)

Nyt siis kaikki joilla on vähänkin kokemusta pitkistä lennoista (raskaana) niin vinkkejä kiitos! Olen ennenkin lennellyt pitemmälllekkin mutta en siis mahan kera. Niin ja tukisukat on jo hankinta-listalla. Olisiko sellaiset sääri-mallit paremmat kuin koko-sukkikset? Entäs olisiko tukiliivistä jotain hyötyä tai haittaa?

Vierailija
2/3 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että lääkärini sanoi matkustamisen raskausaikana olevan ihanteellista vkojen 17-26 välillä. Alkuraskaudesta selvitty ja vatsa ei ole vielä liian iso, eivätkä muita loppuraskauden vaivoja pitäisi vielä paljon olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lentänyt viikoilla 28-29 6h lennot eikä ongelmia ollut lainkaan. Harmitti vaan kun vaihdoimme silloin matkakohten lähemmäs juuri raskauden vuoksi. Olisin selvinnyt vaikka Australiaan asti noilla viikoilla. Mulla ei tosin ollut muutenkaan ennen tuota ajankohtaa mitään raskausvaivoja (supisteluja, selkävaivoja tms). Nehän voivat olla ikäviä jos pitkään joutuu istumaan. En tiedä millä viikoilla nyt olet menossa, että pystytkö jo ennustamaan omaa olotilaasi tuolloin? Maha voi olla hyvin eri kokoinen henkilöstä riippuen tuolloin. Mutta jos selkäkipuja ei ole, ei mielestäni lentämisessä ole mitään ongelmia. Mulla oli stay up tukisukat ja liikunta tasaisin väliajoin teki ihan hyvää samoin juominen.

Lähde ihmeessä matkalle, se on viimeinen kerta reissussa ilman lasta. Lapsen kanssakin on kiva reissata, kokeiltu on. Mutta on se silti ihan omanlainen matkakokemus aikuisten matkusteluun verrattuna. Ihanaa lomaa!!

Alona