***kesäkuut***
Aloitanpa uuden pinon koska en ihan ekoilta sivuilta enää löytänyt.
Meillä oli toi edesmennyt hiihtoloma vko suoraan sanottuna hanurista...
Edellisenä perjantaina alkoi pikkusella kurkunpää tulehdus ja pe-la yönä meni tosissaan tukkoon hengitystiet. Rampattiin isännän kanssa koko yö vuorotellen pakkasessa vauvan kanssa ku se auttaa hengitykseen. Aamulla mies lähti sitten omaan päivystykseen pikkusen kanssa hengittelemään inhalaatiota. Sieltä soitti että lähtevät ambulanssilla tyksiin! Arvatkaa kuinka pal pelästyin?! Kyse oli kuitenkin siitä että mies ei saanut lähteä yksin ajamaan autoa vaan piti olla kyyditys..
Minä sitten isompien kanssa sinne perässä ja siellä vietimmekin koko päivän inhalaatiota hengitellen, illalla klo 20 vasta kotiin ku vihdoin alko hengitys helpottua. Su ja ma meni ihan ok ja sitten tiistai aamulla alkoi pikkunen ripuloimaan...olimme saaneet tyksistä rotaviruksen!
Eilen sunnuntaina oli eka päivä kun ei enää ripuloinut eli sitä kesti 5 vrk..jatkuvaa vaipan/vaatteiden vaihtoa, jatkuvaa väkisin juottoa (tutteli/osmosal) ja vain sylissä oli hyvä olla: Onneks isännällä oli kans talviloma että sai isommat lapset edes jotain extraa tehdä hiihtolomallaan!
Meillä piti tosiaan olla viimevkolla neuvolakin ja eka hammashoitajan aika mut ne nyt sitten jäi.
Ja vannon että tein oman elämäni pyykinpesu ennätyksen! =)
En muista tosiaankaan olenko kertaakaan ollut näin väsynyt tän 8kk:n aikana ku nyt olen!
Tää meni nyt näemmä t6aas ihan rutinax mut tartti tulla purkamaan ku harmitti niin vietävästi ku kaikki lomasuunnitelmat män piparix :(
Nyt on kuiteski muru taas terve ja ulkona ihana aurinkoinen talvisää!!
Ilmottelen sitten myöhemmin meitin ukkelin uudet mitat jahka ollaan neuvolassa käyty!
Rinskuli...
Kommentit (22)
HEIPPA Kesikset piitkästä aikaa.
Meilläkin oli tuo 8kk nla pieni pirtsakka tyttö oli 65,5cm(+3cm) ja 6850g(+390g). Hammashoitajalle käytiin näyttämässä 2 alahammasta. Mutta ei siellä mitään uutta tietoa tullut mitä en olisi jo tietänyt. Hammasharja kuitenkin saatiin:)
olen tässä nyt pyörinyt huuto.netissä ja tehnyt tytölle mielestäni hyviäkin löytöjä ihan sopuhintaan. On jotain jännäämistä päivisin. Viim kasvatustieteen Abron raporttikurssia olen tässä päikkäri aikaan tehnyt nyt kasassa 12 sivua:) Siis omaksi iloksi opiskelen ammatillista kehitystäni silmälläpitäen:)
Meillä on ihan kauheeta edelleen nämä yöt. Syödään tissiä 3-5 kertaa vaikka syö kaikki ruuat päivisinkin. Herää öisin itkemään vaikka nukkuu kainalossa. Ei siis suostu nukkumaan omassa sängyssä. Välillä huudon sijaan alkaa touhuamaan kääntyy mahalleen ja lähtee mönkimään meidän välissä. Tätä voi jatkua useamman tunnin vaikka kuinka yrittää hiljentää. Niin ja sitä on ollut nyt jo tuon 8kk ajan melkein joka yö. Välillä olen ihan hiilenä ja ratkeamispisteessä siis öisin:(
Toivottavasti rauhoittuu tässä ajan kanssa. Muuten on kiltti ja tyytyväinen tyttö. Joka kuitenkin tarvii koko ajan jakamatonta huomiota eli vaativaksi tyttö on nla:ssa nimetty:)
Nyt täytyy lähteä itse syömään ja kohta nukkumaan jotta jaksaa taas yön.
Kaunista hiihtolomaa ja kevään odotusta kesännupuille:)
Olipa sulla kamala viikko ,rinskuli !!!
Tänne ei sen kummempaa kuulu,täälä on lomaviikko vasta nyt vuorossa ja vanhemmat lapset viettävät sen isänsä luona.
Meillä lähinnä isäntä aiheutti kamalia hetkiä,kun pelasivat hokia,niin uhras ittensä(on pakkina) kiekon etee ja liuku sen takia täysiä pää edellä päin laitaa!
Oli kiva ootella että nouseeko se sieltä ite vai ei. no onneksi sai ite itsensä ylös ja läks pukukoppii.
oli sitte sillä hieman niskat jumis ja illalla oksetti ja päätä särki,eli aivotärähdyskin tuli...
niin se on,urheilija ei tervettä päivää nää...
Maria
Ps: ja saa tänne laittaa valitusta,se helpottaa kummasti ;)
pitkästä aikaa aattelin mäkin kirjotella mein kuulumisia.
Samuel täyttää muutaman päivän päästä (30.2) " jo" 9kk ;) Meiltä ei vauhtia ja vaarallisia tilanteita puutu. Kontataan kovaa paikasta toiseen ja noustaan pystyyn kaikkea mahollista ja mahotonta vasten. Sen seurauksena poika on myös usein nurin :(
Pari viikkoa sitten käytiin 8kk neuvolassa ja tuoreet mitat on:
10900g ja 73.6cm aika potra poika siis :) Luonteeltaan varsin aurinkoinen ja hymy herkässä. Itku tulee jos todella on joku hätänä.
8kk iässä lopetettiin yösyöminen kokonaan. Imettäminen loppui jo jouluun, mutta silti vaati maitoa öisin. Lopulta kyllästyin koko touhuun, kun alkoi siittä johtuen mennä päivä syöminen huonoksi. No ensimmäisenä yönä valvottiin 4h, mutta siittä eteempäin on nukuttu suht hyvin. Muutaman kerran yössä herää, mutta tutti riittää ja nukahtaa takasin.
Mites muilla on tuon vauvakuumeen laita??? Mulle laitettiin kierukka, kun olin sitä mieltä, että seuraava saa tulla (ehkä) aikaisintaan parin vuoden päästä. Nyt aivan yllättäen kuumeilen ihan tosissani!!! Jopa niin, että miehen kanssa asia on otettu jo puheeksi. Jäi mietintämyssyyn vielä viime keskustelun jälkeen. Katotaan... :o)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille meille!
t: sininenkirsikka ja Samuel 9kk (melkein)
Meillä oli viime viikolla tasan 8 kk neuvola ja komeet oli mitat: painoa 10770g ja pituutta 73,2 cm, joten ilmankos tuntuu vaatteet käyvän koko ajan pieneksi.
Kuten mitoistakin voi arvata, poika tykkää kovastikin syömisestä, ja ihanan pullukat posket löytyy.
Muuten on mennyt ihan kivasti; flunssat on hellittänyt, yöt nukutaan, päivät syödään ja opetellaan kovasti konttaamaan. Seisominen tai kävely ei oikein vielä kiinnosta, mutta liikkeelle kumminkin mennään tavalla tai toisella ja isosisko 2, 8 v saa olla jo varuillaan lelujensa ja leikkiensä kanssa. Harmi vaan, että poikaa kiinnostaa jo nyt noi " poikien jutut" , eli kaukosäätimet, sähköjohdot ja muut kivat vempeleet, kuten kännykkä saa kyllä kyytiä jos käteen sattuu saamaan.
Edellinen tossa kyseli vauvakuumeesta, ja meillä ne on jo kokonaan haudattu. Näitten kahden väliin tuli tasan 2 vuotta ja esikoisen raivoisa uhma pitää vauvakuumeet lopullisesti poissa!!! Jos oisin tiennyt, miten rankkaa kotona oleminen on vauvan ja uhmiksen kanssa ( joka siis aina ollut kotona hoidossa) oisin kyllä ehkä miettinyt pari kertaa pidempää ikäeroa, mutta onhan tässä toki ne hyvätkin puolet: nyt ollaan vielä pari vuotta kotona ja sit tää kotiäitiys on ohi ja " pääsee" taas takasin töihin ja aikuisten pariin ja toisaalta lapsilla ihan hyvä ikäero sit kun vähän kasvavat ja alkavat leikkiä keskenään.
Ihana kun päivät on pidentynyt, aurinko on alkanut näyttäytymään enemmän ja on päässyt vähän enemmän ulos. Poika kokeili pulkkaa yks päivä, sisko veteli pitkin lumihankia ja ai että kun oli suu virneessä.
Joten ei muuta kun aurinkoisia päiviä kaikille kesiksille! Toivottavasti kevät tulis jo pian.....
Tulinpa nyt sitten laittamaan nämä meitin 8kk mitat...eli 16. pvä tuli 8kk mittariin ja mitat ovat 72.8cm ja 9.700kg
Hampaita on puhjennut jo 5 kpl (alas etuhampaat, ylös kulmahampaat sekä toinen etuhammas)
Ryömimään opittiin vasta tossa 3vkoa sitten mutta nyt vauhti jo huimaa ja äidin yks iso kukkanen on lempikohde...
Nyt myös muutaman kerran noussut tukea vasten seisomaan josta innostutaan niin paljon että unohdetaan pitää tuesta kiinni ja muutaman kerran lennetty ikävästi selälleen eli koko ajan saisi olla mulla silmät myös selässä!
Pulkkailua ollaan myös jo alettu isonsiskon ja veljen kanssa harrastamaan =)
Vauvakuumeesta...tällä hetkellä ainakin kovasti sellainen olo että kyllä nämä kolme nyt riittää meidän perheessä varsinkin kun tämä pikkunen on erittäin vaativa...aina ollut ihan sylipoika ja näköpiiristä ei saisi hetkeksikään kadota ja virikkeitä pitäisi koko ajan keksiä eli työllistää kyllä äitiään hereillä ollessaan ihan koko ajan.
Itsessäni olen myös huomannut että tämän kolmannen kanssa mein napanuora on todella tiukassa, hän ei ole ollut kertaakaan vielä missään yökylässä ja muutaman kerran ollut anoppi pari tuntia täällä kotona hoitamassa että sain hoidettua jouluostoksia ja kerran parturissa.
Nyt pääsiäisenä meidän pitäisi isännän kanssa lähteä kahdestaan tallinnaan ja lasten tarkoitua olla 2 yötä anoppilassa...pelkkä ajatus hirvittää!!
Tälläistä tällä kertaa...nyt katsomaan sydämen asialla ;)
Elikkäs meillä ikää jo 8kk ja 2vko - aika mennä huristaa... ja äippäloman loppu häämöttää... ja työt alkaa :(
Meillä on viikon verran ollut kamalan kiukkuinen pieni mies - johtunee varmaan hampaiden tulosta. Hampaita ei ole vielä yhtään, mutta ikenet on kamalilla muhkuroilla. Pahimmat kiukut saa aikaan pukeminen. Kiva, kun herra huutaa täyttä kurkkua, kun ollaan ulos lähdössä - naapurit on varmaan kauhuissaan :)
Ruoka maistuu kohtuu hyvin, vaikkakin maito ei. Vaikka hampaita ei olekaan, niin meillä syödään rakeistakin ruokaa - onneksi. Olen tehnyt välillä itse ruokia ja välillä ostanut valmiita. Oma mielikuvitus vaan meinaa aina loppua itse tehdessä.
Kovasti lattialla tykätään touhuta ja pehmojen kanssa painia. Konttausharjoitukset on käynnissä ja seisomaan noustaan, kun hieman autetaan. Kädet ojossa tullaan syliin ja pussataan naama märäksi. Ikeniä kutittaa ilmeisesti kovasti, kun paras helpotus on äitin leuan pureminen. :) Pinsettiote ei vielä aina löydy, mutta harjoitellaan kovasti.
Kävin ostamassa tänään pojalle Emmaljungan scooter rattaat. Päätin luopua yhdistelmistä ja ostaa tilalle jotain näppärää. Suosittelen kovasti näitä rattaita, vaikka käyttöä ei ole vielä takana kuin yksi päivä. Tuntuvat ainakin loistavilta.
Nyt taidan nostaa jalat kohti kattoa ja rentoutua, kun poikakin nukkuu tyytyväsenä.
pipsa
Meillä oltiin flunssassa ja poika sai vielä lisäksi jonkun ihme virusnäppylätaudinkin. Iho ihan täynnä punaisia paukamia. Onneksi ei ollut mitään vakavaa kuitenkaan.
Meillä neuvola siirtyi taas kolme viikkoa eteenpäin, kun oltiin kipeänä. Onni on viimeksi käynyt neuvolassa neljäkuukautisena! painoa on arviolta siinä 12 kilon paikkeilla ja pituuttakin noin 75 cm. ruoka-aikaan ollaan siis oltu kotona! ihan hirveitä määriä meillä syödäänkin, mutta liikkuminen pitää pojan suht sopusuhtaisena. elohiiri kun on. konttaamalla mennään ihan joka paikkaan ja erityisesti johdot on kiinnostuksen kohteina. kävelyttääkin saa niin paljon kuin vaan äiti jaksaa. hassua, kun meillä ei kaameasti vielä osata seisoa itse eikä oikein nousta tukea vastenkaan, mutta kävely käsistä autettaessa sujuu oikein hyvin.
Yöt on paria kokonaan nukuttua yötä lukuunottamatta sitä samaa ravaamista. pahimmillaan herätään tunnin välein itkemään äitiä, kun tutikin osataan jo itse laittaa suuhun. milloinhan tämä heräily loppuu?
vauvakuume aina välillä nostaa päätään, vaikken sitten kuitenkaan halua vielä toista muksua. esikoinen kun ei ole ollut mikään helppo vauva ja haluan välillä vähän olla töissäkin. tosin ikää alkaa olla sen verran mittarissa, ettei ihan kaamean pitkää taukoa voi pitää...
aurinkoista maaliskuuta kesiksille!
t:supamama ja onni
meillä poika täyttää maanantaina " jo" 9kk:tta voi hurja kun aika menee siivellä...8kk neuvolamitat oli 8,4kg ja 70cm. sopusuhtainen kaveri =)
viikon ajan ollaan meillä jo hiukan liikuttu ei kuitenkaan kontaten vaan kierien mahalta selälleen ja niin edes päin ja ei poika enää samassa paikkaa kauaa ole kun on jo kierinyt esim kaappien ovia aukomaan tahi johtojen kimppuun ja löysihän tuo kaapin takanakin olevan pistorasiankin ;)omat lelut ei enää kovin kiinnosta kun on ympärillä paljon muutakin tutkittavaa...
hampaita on 6kpl ja taitaa piakkoin lisää tulla kun niin kovin sormella ikeniään kaivaa.
puurot tökkii...onko lie kyllästynyt tai jotain..?!oon yrittänyt laittaa jo " oikeata" puuroa mutta ei oikein sekään uppoa(neljän viljan puuro)aamulla ei haluis kuin velliä tai maitoa on kuitenkin tuolloin kovin janoinen yön jälkeen.lounas uppoaa hyvin kuten myös päivällinen, liha/kasvisruoka maittaa...pojan lempparia ;)välipala tökkii myös, johtuu varmasti siitä että syö niin hyvin lounaan ettei sitten jaksa enää välipalaa...juomiset on parantunut ja nykyään juodaankin päivän aikana jotain 3,5-4dl.
vauvakuumeesta joku kyseli...joo, täällä kuumeillaan. kuukausi sitten aloitettiin yritys mutta voipi mennä tovi ennen kuin raskautuu kun kierrot heittelee niin pahasti(pco).
Täällä silmät ristissä taas tällä kertaa. muutama yö menikin ilman yhtään herätystä mutta enkös uskaltautunut miehelle sitä kehumaan että miten ihanaa on ollut nukkua kunnolla niin hetikös siitä alkoi taas yö heräilyt. Onneksi rauhoittuu nukkumaan heti kun antaa maitoa mutta pitäisi varmaan saada itseään niskasta kiinni ja yrittää päästä yö syötöistä eroon kokonaan josko poikakin rupeisi nukkumaan kunnon unia. (toive ajattelua)
meillä neuvola vasta reilun viikon päästä, mutta veikkaan että painoa on reilu 11 kiloa ja pituutta reilu 75cm.
Meillä kontataan nyt täysillä joka suuntaan ja jatkuvasti keksitään uusia kujeita. lelut ei kiinnosta oikeestaan pätkääkään, paitsi siskon barbit yms muut kielletyt. Voi sitä riemua kun pääsee livahtamaan siskon huoneeseen tutkimaan kaikkea kiellettyä. kauhea vahtiminen. meidän 5 vuotiaalla tytöllä kun on jos jonkinlaista pientä tilpehöörää ja kaikki on lattialla kun ei kerää jälkiään. Verhoja on myös kiva repiä. Pitää varmaan vaihtaa jotkut halvemmat versiot ikkunoihin. :)
Seisotaan myös kaikkea mahdollista vasten ja harmittaa kun ei pääse siitä kävelemään. Ja mukkelismakkelis mennään monta kertaa päivässä. Voi tuota elämän alkua.
2,5 viikkoa vielä olen kotona ja sitten lapset menee perhepäivähoitajalle ja aloitan työt uudessa työpaikassa. vähän jännittää miten sujuu kaikilla uusi elämän vaihe. Kunnon keväthaalari pitäisi mennä jossain vaiheessa pojalle ostamaan kun vaan kerkeäsi ja jaksaisi kierrellä kaupoissa.
Itse olen tähän asti kärsinyt ikuisesta vauvakuumeesta, mutta kyllä tämä kotona olo näiden muksujen kanssa on pitänen huolen ettei todellakaan ja onneksi ole vauvakuume nostanut yhtään päätään. Rasittavinta tässä on tuo 5 vee jolle pitää koko ajan keksiä jotain tai pelata tai muuten vaan olla kaverina. Eihän siitä tule mitään kun tuo vaahtosammuttimen kokoinen pikku termiitti vipeltää ympäri kämppää tai tulee muuten vaan sotkemaan esim. muistipelit.
huh, ei mua ole kyllä luotu tähän kotiäitinä oloon kahden lapsen kanssa. Toisaalta ihana touhuta lasten kanssa mutta tuntuu ettei osaa/jaksa jakaa aikaansa kummallekkin tasapuolisesti ja monesti iltapäivisin alkaa jo itseltä pää hajota varsinkin jos ei ole tapaillut muita äitejä ja saanut purettua puheripuliaan. :)
Pitää valmistautua ulos lähtöön. Siellä onkin harvinaisen paljon lunta. Nyt se kunnon talvi tuli kun pitäisi jo tulla kevät. :) Meneepäs aika nopsaan kun viime keväänä odoteltiin malttamattomina näitä pikku touhupeppuja, jännättiin mikä äitiyspakkaus tulee ja läheteltiin äitiyslomahakemuksia yms. nyt ne on jo niin isoja vauvoja. :D
shania82 ja poitsu s. 23.6
Oli " pakko" tulla toivottelemaan onnea [b]Manti76[/b]lle plussan metsästyksestä!
Ja tiedän että on meistä moni jo [b]plussannutkin[/b]!
Olen nääs käynyt salaa vakoilemassa odotus puolella :D
Mulla meinaa välillä myös kuume nostaa päätään,että joko sitä nelosta sais alkaa tehä.
Mutta toisaalta onhan tässä aikaa,mittariin tulee 27 viides päivä...mutta ennen kolmeakymppiä joka tapaukses on uuden vauvan aika jos on...
Haikeena sitä silti vain isoja masuja katselee :)
eli [color=red] [size=6]ONNEA PLUSSANNEILLE![/size][/color]
Meillä menee Leevi kovaa kyytiä eteenpäin ryömien,nostaa itseään konttaus asentoon,mutta jatkaa matkaa ryömien.
Hampaita on yhdeksän ja ne onkin viime aikoina vetänyt yöunet plörinäksi..No vkonloppuna olisi tarkoitus aloitella unikoulua,saataisiin turhat yökukkuilut pois.
Meillä oli Leevillä jo 9kk:tis neuvola eilen,(samalla lääkärin tarkastus)pituus oli 72,5cm, ja paino 8,865kg ja pipo oli 46,5cm.
Normaali neuvola juttujen jälkeen siirryttiin lääkärin puolelle..ja lähdettiin itkien,ei Leevi vaan äiskä,tää voi tuntua teistä ihan hullulta,mutta lääkäri oli niin tyly,kun kyseli että mitä poika osaa ja äiti siinä tietenkin ylpeänä että ryömii kovaa kyytiä,huutelee" äi-ti" ,taputtaa,nousee istumaan pinnasängyssä pinnojen avulla ja nostelee kaikkia tavaroita pinsetti otteelle ja tiputtaa heti perään..Lääkäri siihen että:" aha,ei siis nouse itsekseen lattialla istumaan,kyllä jo tuon ikäisen(Leevi syntynyt 3.6)pitäisi nousta istumaan ja kontata ja mennä tukia pitkin,että katsellaan nyt muutama kuukausi eteenpäin,jossei poika siitä kehity,niin lähetetään tarkempiin kontrolleihin..."
No tuli niin paha mieli lääkärin puheista,etten osannut minulle niin tuttuun tapaan kyseenalaistaa tätä..soitin sitten myöhemmin meidän neuvolatädille,kuka vaakutteli ettei tarvi huolehtia jos ei viellä seistä,ettei Leevissä mitään vikaa ole,on muuten niin vilkas poika..
Galluppina nyt kyselen että onko muut saman ikäiset jo noussut pystyyn,varmasti joku on muttei kai sentään kaikki..
Äitinä tietenkin pidän Leeviä maailman fiksuimpana ja osaavampana(tänään matki äitiä ja harjasi helistimellä hiuksiaan kylppärissä:)...Varsinkin kun kyseessä on niin aktiivinen poika että ei ole hetkeäkään paikallaan.
Ihanaa kevään alkua kaikille!
Leevi ja sen äippä
Niin laitetaanko näistä 8kk naperoista uusia kuvia mailiimme???
Ja sit.
Aika samanpianoisia kaikki kesikset. Painoerot alkaa tasoittua..kiva lukea me kun on oltu 10 kiloisia jo 4 kuukautta hih...
Yöllä heräiltiin pari vkoa sitten se 3-5 kertaa tissin toivossa. Mutta pidin sitä omaa unikoulua. Ja pisimmät huudot oli 20 min. Nyt syö kerran ja tutia laitan alkuyöstä pari kertaa. Nukkuu 11 tuntia.
Rintaa vähentänyt olen, joku 3 kertaa vuorokaudessa menee nyt, loput korviketta. Vkolla 11 menen töihin. Hoitopaikka ei VIELÄ tiedossa kunnalta??!!!hitsi menee viime tippaan...
Kontaamaan opittiin vloppuna ja heti vauhti kova..ja sit alettiin nousta seinille..ja kyllä napsahtelee usein. Kova vahdittava, ei paljon kotitöitä saa tehtyä...toisaalta aika raskasta aikaa. Kun se omatahtokin on tullut nyt esille. Osataan siis kiukutellakin :)
Eli kuvia mailiin????
Palaan taas kanaville pari viikkoa kestäneen pimennon jälkeen. Asustelimme koko sakki vanhemmillani remonttia paossa 2 viikkoa, eikä heillä ole nettiä. Nyt ollaan taas kotona (ihanaa!!) Remontti on melkein valmis, mutta asustella jo pystyy.
IIK, päivät menee vauhdilla ja äippälomakin loppuu ensi viikolla, Töihin olis tarkoitus mennä, kun sopiva homma löytyy. Edellinen työsuhteeni päättyi äitiysloman aikana, Voisin olla kyllä syksyyn asti kotona, mutta katsotaan miten talous sen kestää.
8 KK neuvolassakin käytiin ja mitat olivat 70,5 cm ja 9150 g.
Laitan huomenna postiin tuoreen kuvan neidistä, Maria ja satsumassi olivatkin jo laittaneet, söpöjä kuvia!
Meillä ryömitään ja noustaan konttasasentoon. Ja äiti sylissä pitää kaahia koko ajan ylös polviseisontaan ja seisomaan. Istumaan ei itse osata vielä nousta.
Musiikki on POP! Suosikkina Martti Vainaan pelimies-biisi, silloin jorataan!!
Ai niin sairastettiinhan meillä vauvarokkokin. Onneksi nyt ollaan oltu terveinä ja putkitus auttoi korvatulehduksiin *koputtaa puuta*
Nyt piirakka pois uunista ja herkuttelemaan
Koitetaanhan pinoutua ahkerammin, vaikka meillä on ainakin tosi vaikeeta neidin hereillä ollessa käyttää konetta, koska pikku apulainen haluisi myös hieman " kirjoitella"
Tinna ja Neiti 8,5 kk (jo!!!)
Niin tossa taannoin sysksyllä mailisoite kesäkuussa synytyneille perustettu. Lähetä vaavisi kuva osoitteeseen kesikset05@suomi24.fi niin saat paluupostina tunnukset ja pääset kattelee muiden kesiksiä 2005....
Meillä oli 8kk neuvola 14.2 ja mitat tais sillon olla 8.980kg ja 67.5cm
pieni ja pyöreä neiti!;) 14.2 illalla Ada oppi myös konttaamaan, ennen tätä ryömi vain taaksepäin. Seuraavana päivänä nousi seisomaan sohvaa vasten ja nyt jo kävelee sen päästä päähän. Kirjahyllystä on kaikki nostettu ylös, pöytäliinat otettu pois ja imuroidaan joka päivä, kun kauheasti tulee näissä taloissa pölyä niin neiti meinaa syödä pölypallerot.
Alahampaat on tehty, ja myös toinen yläkulmahammas. Nyt näyttää toinen kulmahammas merkkejään...sitähän tämä löysän kakan aika taas tiesi;)
Ada osaa sanoa nam/mam kun hänelle tarjoaa ruokaa ja jos on suunmukaista ruokaa tulee nam nam vähän väliä. Vilkuttaessa hän myös ihan kuin sanoisi hei hei! osaa näyttää missä on lamppu, missä on kukka.
Antaa pusun poskelle kun sitä pyytää.
Huvittavinta on kun neiti itse tekee itselleen " soo soo" !! seurasin häntä kun koitti mennä eteisen kenkiin (kengät pitää piilottaa, on aivan himona niihin ja paljaisiin varpaisiin;) hän otti kengän käteen mutta saman tien laski sen maahan ja heilutti sormeaan ja päätään, ja uudestaan kenkä käteen!!!
vilinää ja vilskettä riittää!
joudun tässä kuussa tod.näk. leikkaukseen munasarjakystien vuoksi ja mies on sitten kotona hoitamassa tyttöä.
kyllä aika menee hurjan nopeaan...eihän siitä kauaa ole kun masuja vielä kasvateltiin ja nyt nämä " masulaiset" ovat jo 8-kuisia!
ei varmaan pitäsi mainostaa, mutta olen niin tyytyväinen ,meillä on nukuttu nyt muutama yö vain 2-3 heräämisellä!!! siis ihan uskomatonta!!
meidän poikahan on aina ollut aikas huonouninen ja heräilyjä on voin ut olla kymmenen minuutinkin välein, vähintään semmonen 8 kertaa yössä, no nyt on menty noilla muutamalla heräämisellä ja unta on riittänyt melkein kuuteen asti, kun aikasemmin saatettiin heräillä siinä neljän-viiden välillä. on kyllä ihana kun on itsekin saanut vähän levättyä, tosin vielä herään kuuntelemaan josko sieltä pojan pinniksestä jotain kuuluisi..mutta ehkä ejen kanssa omatkin yöt vähän rauhottuu.
meillä tuossa 8kk neuvolassa mitat oli 74cm 8395g, eli pitkä ja hoikka poika:)
ryömii aivan mahdotonta vauhtia, kontilleen nousee jo ja siinä keinuttelee mutta vielä ei olla paljoa liikuttu eteenpäin, myös polvilleen nousee pystyyn tukea vasten ja välillä semmoiseen karhunseisontaan, hassun näköistä;)
kyllä saa kaikki tavarat kyytiä! koiran ruoat, dvd.t, johdot, verhot yms..
hampaita on 8, ylhäällä neljä ja alhaalla neljä, hauska hymy!
vauvakuumeesta: minullahan tuo vauvakuume iski heti laitokselta lähdettäessä;)..vaikka poika onkin ollut vaativa alusta asti... ehkäisyä meillä ei otettu käyttöön ollenkaan ja tämä uusi vauva sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta(kk.t alkoi 6kk synnytyksestä)
ja nyt siis onnellisesti odotellaan pikkukakkosta! rv.t tällä hetkellä ultran mukaan tasan 8, kuukautisista laskettuna 10!..
eli vielä pienillä viikoilla mennään ,mutta malttamattomana jo odottelen masun kasvua ja liikkeitä;)
ihanaa kevään odotusta kaikille!
fiikuna ja poika 8kk ja mytty rv8(10)
Meillä tuleekin huomenna jo 9kk täyteen!!! Kauheeta kun on aika mennyt niin äkkiä!!!
8kk neuvolassa pojalla oli jo komeat mitat: 75cm ja 10,8kg ja koko ajan sen kun kasvaa vaan, ihan silmissä!!! Seuraava neuvola meillä onkin vasta 1v. Neuvolan täti oli niin ihmeissään meijän kasvu- ja kehitysvauhdista, että ois kuulemma toi 10kk neuvola ihan turha... mut ihan tyhmää ku joutuu nyt oottaamaan niin kauan noita uusia tuoreita mittoja!!
Kyl toi poitsu on kyllä semmonen touhupeppu, että huhhuh... miten ikinä se voi keritä joka paikkaa hamuamaan ja roplaamaan kaikkea mahdollista!! Meillä nyt sitten on jo seisottu tukee vasten kaks kuukautta ja puolitoista kuukautta kävelty tukien... Tossa eilen ekan kerran huomasin, että kyllä se jää seisoon vaikka irrottaa otteensa tuesta... jihuuu!!!! Eli kohta sitä jo kävellää tuetta, APUA...!!
Ekat sanatkin tuli jo tossa 7½kk iässä... äittä, tyttö ja vauva!! (en oo laskenut mammaa, pappaa ja ämmää sanoiks, kun ne on enemmänki äänteitä...)!!! Kova poika puhelee, koko ajan mennessänsä höpöttää jotain, vielä ku äiti ymmärtäis!! :)
Pinsettiotteen poika oppi tossa puolen vuoden iässä. Sitä on hauska katsoa, kun toinen ottaa sormiinsa vaikka jonkun roskan ja tarkastelee sitä kuin mitäkin aarretta... hehheh!!!
Pottailta me ollaan 5kk iästä lähtien ja koko ajan se sujuu paremmin ja paremmin. Sehän nyt onkin omasta jaksamisesta ja viitsimisestä kokonaan kiinni... mutta kyllä kannattaa ajoissa alkaa niin pääsee myöhemmin paljon vähemmällä!! ;)
Hampaita meillä on yhteensä vasta neljä tullut, nyt ei ole pariin kuukauteen tullut lisää vaikka odoteltu ollaan!! Eli nyt on ylhäällä kaksi ja alhaalla kaksi!!
Yöt nukutaan hyvin, noin 12 tuntia... Meillä ei tosiaan tota yöheräilyä ole ollut sen jälkeen kun poika täytti 1½kk. Ainoastaan hampaiden tulon aikaan muutamana yönä herättiin kerran!! Että on itse saanut ihan rauhassa nukkua!! :)
Nytpä ei oikeen tule muuta ihmeellistä mieleen... terveenä ollaan pysytty, ei ole ollut vielä mitään sairauksia. Ainut riesa mikä on niin pojalla on ihan hirveän kuiva iho kauttaaltaan, mutta sääret varsinkin ovat aivan korput, melkeinpä rupiset... eikä toi rasvaaminenkaan oikein tahdo auttaa!!! Onko hyviä vinkkejä???
Hyvää Kevättalven jatkoa kesiksille!!! :)
Moi kaikki!
Rinskuli: Onneksi olette nyt kunnossa ja aurinkokin paistaa täydeltä terältään!!
Meille ei kuulu mitään ihmeellisempää. Tyttö on voinut hyvin, parannuttuaan korvatulehduksesta. Eipä se korvatulehdus ollut mitenkään elämää hidastava asia. Yöllä itketti pari kertaa ja siitä pääteltiin, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Niin ja vähän oli lämpöä.
Meillä touhutaan niin vallan mahdottomasti. Tyttö kiskoo hyllyiltä kaiken alas mitä saa. :) Nyt parasta aikaa heiluttelee keinutuolia tuossa vieressä. Suojakypärä saa olla päässä ja vanhemmilla silmät selässäkin.
Ollaan viime aikoina ulkoiltu aika paljon, kun on hyvät säät. Olen tässä pohtinut, että pitäisi varmaan lähipäivinä päästää tyttö ulkona lumeen leikkimään. Luulen, että tykkäis.
Nyt lähdetään päivällisen laittoon.
t. Suvikukka ja typy
PS. Tyttö täytti eilen 8 kk. Mitat 16.2. neuvolassa 69 cm ja 8930 g.