Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus normaalista elämästä?

Vierailija
06.07.2016 |

Oletteko muut kohdanneet samaa? Olen kotoisin väkivaltaisesta alkoholistiperheestä, mutta suhtauduin koulunkäyntiin aina asiallisesti, opiskelin Helsingin yliopistossa humanistitutkinnon keskinkertaisin arvosanoin, mutta sain tuurilla ja itseluottamuksella hyvän duunin, jossa olen ollut jo kymmenisen vuotta ja vakinaistettu ajat sitten. Löysin akateemisen, kunnollisen miehen, jolla on hyvin menestyvä yhden miehen firma, olemme naimisissa, meillä on lapsia ja asumme miehen perimässä okt:ssa hyvällä asuinalueella. Perushyvää ylemmän keskiluokan elämää siis. Ongelma on se, että vanhat kaverit nuoruudesta ja opiskeluajoilta ovat alkaneet vinoilla mulle aina tavatessa ja fb:ssä. Ilkeilyä tulee ulkonäöstä, tutkintoni turhuudesta, ihmettelyä kuinka sain keskinkertaisilla arvosanoilla hyvän duunin, mitä mieheni minussa näkee, milloin mitäkin, joka tapauksessa aina tahditonta vinoilua, jota en itse harjoita muille tai saanut aiemmin näiltä ihmisiltä osakseni. Pitäisikö vain poistaa näitä elämästään, kun veetuilukiintiö täyttyy vai mitä? Voiko joku oikeasti olla kateellinen ystäviensä normaalista elämästä? En tajua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuulosta kavereilta tuollaiset ihmiset. Lakkaa olemasta tekemässä kateellisten ilkeilijöiden kanssa.

Vierailija
2/4 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia, heivaa elämästä. Kateellisuus tekee ilkeäksi, vahingoniloiseksi ja pahansuopaisuus; et taatusti halua tällaisia ihmisiä elämääsi, jotka haluavat sinulle pahaa.

Vierailija
4/4 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas päinvastoin eli olen kaikin puolin "hyvästä kodista". Olin koulussa kunnon hikari. Sain kaiken kannustuksen opiskeluun jne. En ole kuitenkaan täyttänyt mitään odotuksia, olen mt-syistä eläkkeellä. Sukulaiset, vanhat kaverit yms. pitävät minua epäonnistuneena. Minulle sanotaan, että minun pitäisi päästä jaloilleni. Suhtautuminen on alentuvaa. Hieman otaksun, että minun luullaan kadehtivan muiden keskiluokkaista elämää, mutta en kadehdi. En vaihtaisi tätä nykyistä elämääni mihinkään. Koen olevani jaloillani ja tasapainossa omasta tilanteestani käsin. En arvosta uraa, taloudellista menestymistä etc., joten en pyri niihin, vaikka niillä saisi arvostusta. En tarvitse muiden arvostusta.