Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluun pääsy ja raskaus, miten toimisitte?

Vierailija
06.07.2016 |

Eli olen saanut tietää olevani raskaana Ja nyt sain vielä uutisen amkiin pääsystä.
Olen muutenkin epävarma lapsen pitämisestä mutta nyt tämäkin. Koulu oli haluttu juttu ja hakukerta jo toinen.

Aloitanko koulun, olen ekat 6kk Ja sitten jään pois ja jatkan vuoden päästä?
Lykkään suoraan koulua vuodella eteenpäin?
En aloita ollenkaan koulua, Vaan jatkan duunissa ja jään äippälomalle?
Yksi vaihtoehto on itsekkäästi abortti ja elää nuoruutta vapaasti. Miten sinä toimisit?
Olen 23 vakiduunissa viidettä vuotta, parisuhde on hyvä mutta melko tuore 1.5 vuotta takana ja yhteinen vuokrakoti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tilanteessasi, niin lykkäisin koulun aloitusta vuoden ja pitäisin vauvan.

Vierailija
2/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet nyt palttiarallaa rv 4-6 välillä.

Sanoisin, että aloita nyt ja jää sitten kevätlukukaudella äitiyslomalle. Opintoja jaksaa vetää yllättävänkin pitkään, kunhan ei ole vaikea raskaus.

Itse tein vikoja juttuja vielä pari viikkoa ennen laskettua aikaa, taisi moni kurssikaveri jännittää alkaako joku päivä vielä synnytys koululla :D

Ja poissaolo sitten tilanteen mukaan. Omani on nyt puolivuotias ja tarkoitus on jatkaa opintoja syyskuusta alkaen. Lapsen isä jää pitämään vikat isyysvapaat ja sitten lapsi pph:lle. Ollaan tietty varauduttu, että jos ei ole vielä kypsä hoitoon, niin otan vielä yhden poissaolokauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin ja olisin poissa sitten tarpeen mukaan. 

Riippuu kuinka paljon läsnäoloa linjasi vaatii, mutta saatat voida olla mukana vaikka vauva on pieni. Ainakin jos sinulla on hyvät tukijoukot. 

En ymmärrä tuota vaihtoehtoa, että jatkaisit duunissa. Miksi ihmeessä, jos kerran voit opiskella. Täytyyhän sinun ammatti saada. 

Vierailija
4/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin opiskelupaikan vastaan ja ilmoittautuisin poissaolevaksi. Se on sikäli ikävää, että opinto-oikeuden aika ei sillä pitene, eli opinnot pitää sitten oikeasti painaa kasaan siinä annetussa ajassa. Muista myös, että äitiysvapaa on vain 105 arkipäivää ja sen jälkeen alkaa vanhempainvapaa (158 arkipv) ja sen voi pitää kumpi tahansa vanhemmista ja sen jälkeen alkavan hoitovapaan voi myös pitää isä tai äiti.

Vierailija
5/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi varmaan mietit (te) haluatteko pitää lapsen. Jos raskaus on ihan alussa, kylmä totuus on että mitä tahansa voi vielä käydä eli jos haluat ko kouluun, siirrä aloitusta / aloita koulu, mutta älä hylkää paikkaa kokonaan. Muuten on vaikea neuvoa, varmaan kannattaa vähän selvitellä niitä vanhempainrahakäytäntöjä, kun miettii koulun aloitus nyt vs töissä pysyminen ja koulun aloitus vuoden päästä. Mun kouluaikoina ainakin jotkut kävivät välillä luennoilla vauvojen kanssa eli koulun ja pienen vauvan yhdistelmä saattaa toimia joissain tilanteissa.

Vierailija
6/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat opiskelupaikan vastaan. Et ole ensimmäinen isomahainen opiskelija. Ei kai se Alepan kassa tai joku vastaava vakituinenkaan työpaikka ole mikään unelmien täyttymys.

Vierailija
7/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista.

Raskaus on "jo" viikolla 9, taustana että ei näkynyt missään testeissä kun vasta ollessani jo viikolla 7. Eli tuli hieman yllärinä kun luulimme etten raskaana ole.

Täytyy varmaan koulusta kysellä miten olisi viisain opintojen kannalta edetä. Tiedän että olemme mukana isommassa tapahtuma projektissa joka on helmikuussa 2017.

Tämä mietityttää että teenkö 6kk koulussa hommia ja en pääsekään itse tapahtuman järkkäämiseen mukaan kun la osuu juurikin helmikuun alkuun.

Tuota Töissä pysymistä mietin lähinnä siis vain taloudellisesta näkökulmasta.. Olen aikanaan lukiosta ja amiksesta kaksoistutkinnolla valmistunut ja ns koulutusta vastaavassa työssä. Eli joku "ammatti" jo löytyy. Nyt jatkaisin samaa alaa amk tasolla jotta olisi paremmat mahikset edetä uralla

Vierailija
8/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista.

Raskaus on "jo" viikolla 9, taustana että ei näkynyt missään testeissä kun vasta ollessani jo viikolla 7. Eli tuli hieman yllärinä kun luulimme etten raskaana ole.

Täytyy varmaan koulusta kysellä miten olisi viisain opintojen kannalta edetä. Tiedän että olemme mukana isommassa tapahtuma projektissa joka on helmikuussa 2017.

Tämä mietityttää että teenkö 6kk koulussa hommia ja en pääsekään itse tapahtuman järkkäämiseen mukaan kun la osuu juurikin helmikuun alkuun.

Tuota Töissä pysymistä mietin lähinnä siis vain taloudellisesta näkökulmasta.. Olen aikanaan lukiosta ja amiksesta kaksoistutkinnolla valmistunut ja ns koulutusta vastaavassa työssä. Eli joku "ammatti" jo löytyy. Nyt jatkaisin samaa alaa amk tasolla jotta olisi paremmat mahikset edetä uralla

Kysy kouluta, ovat kyllä tottuneet ohjaamaan opiskelijoita myös raskaustapauksissa (kuten joku ylläolevista sanoikin, et ole eka pallomaha amk:n käytävillä).

Vierailija
9/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota paikka vastaan joka tapauksessa. Voithan lykätä aloittamista vuodella ja olla sen aikaa töissä.

Vierailija
10/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat tietysti paikan vastaan. Ilmoittaudu vaikka poissaolevaksi. Saat sillä tavalla mietintäaikaa.

Itse olen tenttinut yliopistolla kursseja vauvan ollessa vain pari viikkoa vanha. Pienenä nukkui niin paljon etä jäi aikaa opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä