Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lääkärimies hoiti itse vanhustaan: ei luottanut julkiseen terveydenhoitoon. Ihmettelen miksi kukaan luottaisi.

Vierailija
06.07.2016 |

Lääkäri ei luottanut julkiseen terveyden- ja vanhustenhuoltoon. Hän pelkäsi joutuvansa mukaan "byrokraattisen, holhoavan ja medikalisoituneen järjestelmän piiriin".
ei ihme ettei luottanut suomalaiseen terveydenhoitosysteemiin.
Oma sukulaisvanhukseni tapettiin julkisessa terveydenhoidossa ylilääkitsemällä niin että tapahtui onnettomuus, ja sitten kun sitä oltiin korjaamassa, tapahtui toinen hoitovirhe, joka vei hänen henkensä. Luonnollisestikin hän oli riutunut alipainoiseksi ja makasi märässä vuoteessa sairaalassa. Poliisikin tutki asiaa mutta mitään ei tehnyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan kauhulla sitä hetkeä, kun minä en ole enää minä vaan jonkun "oma vanhus". Koska ja miten se muuten tapahtuu? Meet illalla nukkumaan ja aamulla heräät jonkun vanhuksena?

Vierailija
2/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan kauhulla että minä tai mieheni joutuu terveydenhoidon armoille. Isäni oli vain kaksi viikkoa siinä hoidossa, ja hän ehti jo maata paskoissa koska kukaan ei siistinyt, ja nälässä ja janossa koska kukaan ei syöttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö.

Vierailija
4/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen järjestelmä on aina jonkin verran byrokraattinen, mahdollista on silti tehdä hoivasta kodinomaisempaa.

Jos vanhus ei tarvitse holhousta tai lääkkeitä, miksi sellaiseen hoitoon pitäisi luottaa?

Vierailija
5/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääkärin lommentti pitää ottaa puolustuksen kommenttina henkilöltä, jota syytetään taposta. Tuo lääkärihän on henkisesti sairas ja teki teon , joka on todella törkeä ja johti kuolemaan.

Vierailija
6/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n tapaus liittyy tähän lääkärimiehen tapaukseen? Oisit sinäkin ottanut oman sukulaisvanhuksen kotiin hoidettavaksi, niin ei tarvis vauvapalstalla marista.

Vierailija
7/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä varmaan oli/ on varmaankin vähän paremmin varaa maksaa (vanhuksen) hoidosta, kuin monella muulla. Vai pitäsikö jättäytyä tulevaisuudessa töistä pois ja jättäytyä hoitamaan omia vanhempia päätoimisesti?  ihmettelen myös (Suomessa) sitä, että kun ajattelee vaikkapa juurikin näitä lääkäreitä, niin he voivat olla töissä aamupäivän julkisella puolella terveyskeskuksessa duunareina, joiden ammattitaitoa ja osaamista voi kuka tahansa arvostella puutteellisesksi usein sen parempaa perustetta esittämättä. Lounas tunnin jälkeen samainen lekuri voikin pakata laukkunsa ja kiitää pitämään ykstyisvastaanottoa ja olla huippukallis -asiantuntija ja osaaja. 

Vierailija
8/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan kauhulla sitä hetkeä, kun minä en ole enää minä vaan jonkun "oma vanhus". Koska ja miten se muuten tapahtuu? Meet illalla nukkumaan ja aamulla heräät jonkun vanhuksena?

y

näsäviisas iski. Kirjoitin nimenomaan "oma vanhukseni" koska en halunnut tuoda esiin ,oliko kyseessä mummoni, ukkini, äitini vai isäni, vai isotätini, isosetäni jne. Sulla joku ongelma? ps. vanhus on yleensä n. 80 + ikäinen tms.

Vierailija
9/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

y

näsäviisas iski. Kirjoitin nimenomaan "oma vanhukseni" koska en halunnut tuoda esiin ,oliko kyseessä mummoni, ukkini, äitini vai isäni, vai isotätini, isosetäni jne. Sulla joku ongelma? ps. vanhus on yleensä n. 80 + ikäinen tms.

Ei siihen omistusta tarvita jos haluaa puhua sukulaisvanhuksesta, lähisuvun vanhuksesta läheisestä vanhuksesta tms

Vierailija
10/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen puoli hoitaa kyllä paremmin kuin tuo jutun lääkärimies äitiään.

Vierailija
11/11 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen ei olisi kannattanut luottaa omaan lääkäripoikaansa.

Onneksi itse en tule elämään vanhukseksi. t: sair.läski