Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 vuotias ei suostu syömään Thyroxinia.

Vierailija
06.07.2016 |

Eli hänellä on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta pari vuotta sitten eikä ole syönyt Thyroxinia oma-alotteisesti koskaan. Mä menen pillereiden kanssa hänen sänkynsä viereen aamulla ja pakotan ottamaan, muuten ei ole ottanut niitä.

Nyt on täysi-ikäinen ja sanoo ettei aio syödä niitä. Kokee etteivät ne auta mitään. Annostusta on nostettu joka labrojen jälkeen, mutta ei ole käynyt niissäkään pitkään aikaan, koska ei halua mennä.

Mitä ihmettä teen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään. Annat mennä huonoon kuntoon, huomaa sitten itse. Hiukset lähtee ja lihoo, niin eiköhän se riitä

Vierailija
2/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia tapahtunut jo, mutta ei usko, että ne voisivat olla vajaatoiminnan syytä. Monia muitakin oireita on.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot mitä vajaatoiminto on pahimmillaan. Jos tytöstä kyse, vaikuttaa myös lasten saantiin.

Vierailija
4/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pelkkä thyroxin ei oikeasti auta? Jos liothyronin tms olisi ennemmin paikallaan. Mutta ymmärrän, se ei ole ongelman ydin. Tiedän että tahtoisit lapsesi vain voivan paremmin mutta et voi väkisinkään tunkea pilleriä kurkusta alas. Jos olisi joku Alan ammattilainen joka pystyisi kunnolla keskustelemaan asiasta hänen kanssaan. Siis oikeasti, ei vain tyyliin "ellet nyt syö tätä lääkettä me ei kyllä voida auttaa sua".

Tsemppiä.

Vierailija
5/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä.

Vierailija
6/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut. Se on meillä "sukurasitteena" ja mä kärsin siitä jotain 5 vuotta ennen kuin lääkäri tajusi tehdä kokeet eli aikamoisen oireiden kirjon mäkin kerkisin kokemaan ja olen jutellut niistä hänen kanssaan.

En tajua miksi hän ignooraa koko taudin?! Muuten järkevä ja fiksu nuori.

Ap

Vierailija
7/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en olisi halunnut syödä aluksi tyrazolia. Sitten lääkäri selitti, että sairaus on pakko hoitaa ja sydän pettää muuten. Lapsellesi olisi hyvä selittää, että mitä huonompaan kuntoon pääsee, elimistöön voi jäädä pysyviä jälkiä. Ja ilmeisesti tuo pelkkä synteettinen tyroksiini ei toimi lapsellesi.

Vierailija
8/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat hänelle ajan endokrinologille ja käytte asian siellä läpi, vajaatoiminta vaikuttaa älykkyyteen ja muistiin ym ym.

Vierailija
9/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itse tajuttava, ja haluttava hoitaa itseään. Ihana, että jaksat huolehtia ja viedä lääkkeet hänelle, mutta jossain vaiheessa täysi-ikäinen lapsesi kuitenkin lähtee pesästään, muuttaa omilleen ja on sitten itse vastuussa itsestään.

Onko lääkäri yrittänyt selittää lapselle tilannetta? Voisiko olla, että kuuntelisi enemmän lääkäriä, kuin vanhempiaan?

Itse en tyrkyttäisi lääkkeitä, Suomessa kun on itsemääräämisoikeus, ja itsensä saa antaa mennä niin huonoon kuntoon, kun vaan haluaa. Ehkä hän siinä samalla tajuaisi, että ainakaan hoidosta kieltäytyminen ei auta oireita.

Vierailija
10/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos näyttäisit netistä ennen ja jälkeen kilpparin vajaatoiminnan kuvia, niin hän huomaisi kuinka vajis vaikuttaa ulkonäköön. (väsyneet turvonneet kasvot, turvonnut vyötärö jne.

jos thyroxinista tulee inhottavia sivuvaikutuksia, jotka muistuttaa liikatoimintaa, pitää tarkistaa s-korsol arvo eli kortisoli. joskus lisämunuaiset pitää hoitaa kuntoon ensin, jotta thyroxini vaikuttaa oikein.

Vierailija
11/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä.

Väärin, erittäin tyhmä.

Vierailija
12/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varata aika, niin joku asiaan perehtynyt voi selittää hänelle asian kunnolla. Ehkä sen jälkeen ymmärtää, että kilpirauhasen vajaatoiminta on oikea tauti ja sitä pitää lääkitä.

Ap

Vierailija
13/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on vaikeaa myöntää, että pelkästään terveet elämäntavat eivät riitä, vaan on "nöyrryttävä" syömään lääkettä mahdollisesti koko elämänsä ajan. Aika harva täysin lääkkeittä pärjää koko elämänsä, niin se vain on.

Vierailija
14/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhashormonin vajaatoiminta aiheuttaa usein myös psyykkisiä oireita: masennusta ja ahdistusta.

Juuri mitään (tai ei yhtään mitään) haittavaikutuksia ei ole tuolla lääkeaineella, joten siinä mielessä täysin käsittämätön päätös olla niitä syömättä.

Suosittelen murskaamaan lääkeaineen ruuan sekaan ja syöttämään salaa jos on mahdollisuus siihen. Toki nehän pitäisi ottaa periaatteessa tyhjään mahaan n. 20min ennen aamiaista.

Vierailija
15/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aika hyvä kuvaus tulevaisuudesta (ja nykyisyydestä)

http://beautytips4her.com/wp-content/uploads/2014/11/thyroid-1.jpg

Vierailija
16/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että annostusta nostetaan koko ajan koska lääkärit olettavat hänen ottaneen määrätyn määrän lääkettä.

Annostusta määrittäessä olisi hyvä kertoa lääkärille että lääkkeitä ei ole otettu.

Jos nuori alkaakin syömään lääkettä hänellä on vaara saada liikatoimintaa.

Vierailija
17/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan voit neuvoa hakemaan tietoa netistä ja juttelemaan lääkärin kanssa. Muuta et voi asialle tehdä.

Vierailija
18/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin suljetulle pakkohoitoon. Potilas ei selvästikään ymmärrä omaa etuaan.

Vierailija
19/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle on vaikeaa myöntää, että pelkästään terveet elämäntavat eivät riitä, vaan on "nöyrryttävä" syömään lääkettä mahdollisesti koko elämänsä ajan. Aika harva täysin lääkkeittä pärjää koko elämänsä, niin se vain on.

Tämä. Onko lapsesi piireissä, joissa ihannoidaan terveyttä, ekologisuutta jne. Onko hänellä jokin ruokavalio?

Onko kavereita jotka puhuu kuinka lääketeollisuus on saatanasta?

Vierailija
20/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään syytä olla syömättä. Ei ihannoi mitään tai ole ruokavaliolla.

Olen sanonut lääkärille hänen haluttomuudestaan syödä, mutta silloin söi niitä säännöllisesti, kun annoin hänelle. Nyt tämän totaallisen lopetuksen jälkeen ei ole käynyt lääkärissä, labrassa eikä annostusta nostettu.

Ap