Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua... teiniraskaus(ko)?

HelpMe
05.07.2016 |

Ooon 16-vuotias ja mulla kuukautiset 3kk myöhässä.. Seksiä oon harrastanut huhtikuussa ja kaksi raskaustestiä tein viime kuussa ja kumpikin näytti negatiivista. Äitille en uskalla puhua. Voiko tämä johtua raskaudesta? Miksi testit näyttäny negaa jos oisin nyt raskaana? Jos ei raskaus niin mikä sitten?😭 Tarviin apua pikasesti! Ei pliis mitään että ei näin nuorena seksiä ymsyms. Tiedän kyllä. Mutta harrastan seksiä sillon ku itse olen siihen valmis. Enkä vasta silloin kun muitten mielestä oisin kypsä seksiin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti stressaat asiaa niin paljon, että siksi jääneet kuukautiset pois.Ja onhan se epäsäännöllisyys ihan normaalia tuossa iässä.tee varmuudeksi vielä yksi testi, niin tiedät varmasti tilanteen.Uskoisin, että kaikki on o.k.etkä ole raskaana.Tsemppiä!

Vierailija
2/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kuukautisesi säännölliset? Jos ei, nehän voi heitellä vähän miten sattuu, hypätä yli pari kuukautta.

Myös kai esim. stressi tai suuret painonvaihtelut tai muut suuret elämäntapamuutokset lyhyessä ajassa voivat vaikuttaa kehoon ja kuukautiset voivat jäädä pois.

Sori, en osaa auttaa enemmän kun omia menkkoja ei ole takana vielä edes 2 vuotta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö ehkäisyä? Voi myös johtua siitä, että jännität / stressaat tilannetta. Testit aika luotettavia ja viime kuussa olisi pitänyt niissä jo raskaus näkyä. Oletko varma, että teit ne oikein ja tulkitsit testiä oikein. Varmuuden saat asiaan kun varaat ajan paikkakuntasi terveyskeskukseen jossa asia tutkitaan. Tsemppiä 😊

Vierailija
4/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooo on säännölliset. Ikinä ei ole ollut näin paljoa myöhässä.. Juuu, testit tein oikein.. tää on nii stressaavaa ku koulu alkaa reilun kk päästä.

Vierailija
5/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytitkö ehkäisyä? Voi myös johtua siitä, että jännität / stressaat tilannetta. Testit aika luotettavia ja viime kuussa olisi pitänyt niissä jo raskaus näkyä. Oletko varma, että teit ne oikein ja tulkitsit testiä oikein. Varmuuden saat asiaan kun varaat ajan paikkakuntasi terveyskeskukseen jossa asia tutkitaan. Tsemppiä 😊

Kiitos tsempeistä! Ehkä otan puhelimen vaa käteen huomenna ja soitan tk:hon..:/

Vierailija
6/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teit testin viime kuussa? Siis ihan kuun alussako tyyliin 1.6. vai myöhemmin ja milloin harrastit seksiä huhtikuussa (ihan kuun lopussa vaiko aikaisemmin)? Tämä on nyt oleellista tietoa kun pohdimme voivatko testit olla näyttäneet negoja vaikka olisitkin raskaana. Ja kuinka pitkä kierto sinulla yleensä on?

7/15 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin teit testin viime kuussa? Siis ihan kuun alussako tyyliin 1.6. vai myöhemmin ja milloin harrastit seksiä huhtikuussa (ihan kuun lopussa vaiko aikaisemmin)? Tämä on nyt oleellista tietoa kun pohdimme voivatko testit olla näyttäneet negoja vaikka olisitkin raskaana. Ja kuinka pitkä kierto sinulla yleensä on?

15.6 tein ekan testin ja toisen tein 17.6.

Seksiä harrastin noin puolessa välissä huhtikuuta.

Kiertoa en osaa sanoa.. Sen vaan, että alkaa 4pvä ja kestää 6-7pvää..

Vierailija
8/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väität olleesi valmis seksiin, kun jo eka postauksesi osoittaa, ettet selkeästi ollut?

Vierailija
9/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän samankaltaisessa tilanteessa keväällä, mutta asiat selvisi kun varasin ajan gynekologille ja sain varman tiedon siitä etten ole raskaana :-) Ja testitkin oli näyttänyt negaa mutta en uskonut niitä. 

Sun menkat on luultavasti myöhässä stressin takia. Tsemppiä!

10/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi väität olleesi valmis seksiin, kun jo eka postauksesi osoittaa, ettet selkeästi ollut?

Ja sinähän sen varmaan tiedätkin niin varmaksi? Jos oon raskaana, kannan vastuuni! Jos en ole, niin asia ok. Jos mua pelottaa kertoo vanhemmilleni tästä nii se ei sitä meinaa ettenkö seksiin olisi valmis. 60-70/100 luultavasti jännittää kertoa.. Varsinkin nuorella.. Mene sinä nyt inisemästä jonnekkin. Tässä on suurempiakin huolia kun lukea tällästä shittiä.

Vierailija
11/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina vain jatkat sen todistamista ettet ollut valmis. Juuri tuo ettet uskalla kertoa vanhemmillesi ON iso todiste sen puolesta, ettet ollut oikeasti valmis. Seksiin valmis kertoo sen vanhemmilleenkin.

Vierailija
12/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua esim. stressistä, hormonitoiminnasta, laihtumisesta tai runsaasta liikunnasta. Ja noin nuorella menkat voi jäädä muutamaksi kuukaudeksi pois ihan muuten vaan. Jis et mene terveyskeskukseen nyt lomalla niin ainakin voisit koulujen alettua mennä kouluterkalle juttelemaan asiasta, kyllä tossa menkkojen myöhästymisessä saattaa nimittäin olla takana jotain huomionarvoista vaikka et raskaana olisikaan.

Vierailija
13/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina vain jatkat sen todistamista ettet ollut valmis. Juuri tuo ettet uskalla kertoa vanhemmillesi ON iso todiste sen puolesta, ettet ollut oikeasti valmis. Seksiin valmis kertoo sen vanhemmilleenkin.

Eiköhän hän tiedä itse onko valmis vai ei? Et sinä ole mikään tai kukaan siihen sanomaan. Raskaudesta kertominen/sen epäily ja seksi on kaksi täysin eri asiaa. En minä ainakaan kun rupesin harrastamaan 16-vuotiaana seksiä niin ajatellut ennen sen harrastamista; "Olenko valmis kertomaan vanhemmilleni jos tulen raskaaksi?!?!!??😞😞😞😞😞😞" .

Idiootti.

Vierailija
14/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti et ole raskaana mutta huomioithan että jos olet niin raskautesi on jo sitten pitkällä. Jos huhtikuun puolivälissä oot harrastanu seksiä viimeksi niin silloin sulla ois raskausviikkoja kasassa jo about 15. Eli jos hedelmöitys on tapahtunut esim. 14.4. niin tänään oisit laskelmieni mukaam raskaana rv15+2 ja laskettu aika ois tammikuun alussa. Jos oot paksuna niin vauva on jo 10cm pitkä ja niin pitkälle kehittynyt että parin kuukauden päästä voisi jo selvitä hengissä kohdun ulkopuolella joten oisit siis varmaan huomannut vauvan jos sellainen kohdussasi olisi.

Vierailija
15/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan niinkään mene. Itselläni ikää 19 ja takana kolme seksikumppania, ei ole käynyt mielessäkään että läväyttäisin vanhemmilleni suoraan että "Hei harrastan muuten seksiä"

Aloittajalle, tuskin olet raskaana mutta soita varmuuden vuoksi terveyskeskukseen niin saat asiaan varmuuden eikä tarvitse stressata. Itse syön pillereitä ja silti menkat saattavat alkaa heittelemään rajusti jos stressaan.