Oletko tyytyväinen sukunimeesi? Jos, niin mikä se on.
Kommentit (44)
Mällinen. Miehen mielestä on ihanaa, että olen aina mällinen.
Mun sukunimi on ulkomaalainen ja meijä perhe on ainoo kenel se on Suomes nii en välttis viitti kertoo...
Kyllä, sukunimeni on sama kuin Suomen upeimmalla ja kuuluisimmalla blodilla eli Tukiainen. Kyllä tällä nimellä kelpaa esiintyä
Kyllä olen. Tähän naituunkin. En tos olisi muuten ottanut. Välillä mietin että miksi vaihdoin, sillä tyttönimisiä on viitisentoista.
Mutta halusin toisessa liitossa olla samanniminen kuin mieheni. Jos se olisi ollut tyypillinen ja -nen-päätteinen, olisin tod pitänyt omani.
Olen siihen tyytyväinen ja siitä ylpeäkin. Tällä sukunimellä varustettuja ei ole edes 10hlöä niin en sitä täällä jaa. On siis harvinainen. Ukkini vaihtoi sen itselleen aikoinaan. Vähän hassun kuulonen se on lausuttaessa, kuulostaa kovalta, eikä tarkoita mitään turhan usein sitä joutuu tavailemaan ja se kirjoitetaan niin usein väärin. Iloinen siitä kuitenkin ole, enkä ole pois vaihtamassa kun naimisiin menen. Lapsillekin toivoisin sukunimeni tulevan, kun ei tätä sukua jatkamassa ole montaa ja vain yksi niistä poika eli sääli jos kaikki antavat isän puolelta lapsilleen sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Onko mällinen sukunimi?
Ei, mällinen on adjektiivi, mutta Mällinen on sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mällinen sukunimi?
No ei varmaan ole, sittenhän Kakkanen, Menkkanen, Pissanenkin voi olla sukunimi?
N17 135 kg kirjoitti:
Mun sukunimi on ulkomaalainen ja meijä perhe on ainoo kenel se on Suomes nii en välttis viitti kertoo...
Alkaako se mahdollisesti B:llä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mällinen sukunimi?
No ei varmaan ole, sittenhän Kakkanen, Menkkanen, Pissanenkin voi olla sukunimi?
Katsokaa väestörekisterikeskuksen netissä löytyvästä nimipalvelusta ja lopettakaa jauhaminen.
Ihan hyvin olen toimeen tullut, Hopela