Miten paljon mies voi harrastaa lapsiperheessä?
Onko teidän mielestä liikaa, että mies harrastaa jääkiekkoa 2kertaa/vko ja siihen päälle turnaukset? Aikaa menee yhteensä 10-15h/vko. Itseäni ihmetyttää, että mies on valmis uhraamaan harrastukselleen meidän yhteistä aikaa viikonlopuista. Mulle olisi ok, jos mies kävisi salilla vaikka 3krt viikossa..
Kommentit (15)
Kaikki parisuhdetta ja lapsia harkitsevat miehet: lukekaa ap:n viesti tarkoin ja miettikää onko pimppa sen arvoista. T. Ukkomies-44.
Ei noin aikaavievät harrastukset ainakaan pikkulapsen isälle sovi. Se nyt sitten on eri asia, jos lapset harrastaa jo itsekin.
ja lisään vielä, että oma työ painottuu sinne loppuviikoille, myös viikonloppuihin. Tulisi erittäin haastava tilanne jo senkin suhteen, että pitäisi hankkia lastenhoitajia ja toinen auto käyttöön (tällä hetkellä meillä vain yksi auto)
ap
Mies loukkaantui kun sanoin, ettei tuo harrastaminen ole tällä hetkellä oikein mahdollista..
ap
Ihan ok, jos sinulla on vastaavasti vapaa-aikaa viikossa - ja lastenhoitaja huolehtii lapsista teidän harrastaessanne...
Eiköhän miehen valinta kerro hänen arvoistaan eli pelaaminen on tärkeää, mutta koti, lapset ja vaimo eivät ole.
Harrastan seksiä vieraiden naisten kanssa 10h vko.
Olenko huono vaimo?
Yhyy, mies ei tee kuten mä sanon, yhyy! Mies ei harrasta sitä mitä mä haluan vaan jotain muuta, eikö ookkin ihan väärin!
Suzieq kirjoitti:
Harrastan seksiä vieraiden naisten kanssa 10h vko.
Olenko huono vaimo?
Olet kemu
Voisitko sinä harrastaa yhtä paljon? Miten noin muuten mies osallistuu perheen elämään? Minusta kuulostaa aika paljolta, etenkin jos on pieniä lapsia joissa paljon työtä. Oma mies on (onneksi) melkein aina vapaa-ajat kotona, paitsi kesäisin käy n. 4-6 kertaa päivän golfaamassa. Omatkin harrastukseni ovat aika pitkälle kotona tehtäviä. Kohtuullinen määrä omaa aikaa on kyllä kuitenkin aika tärkeää sekä isän että äidin jaksamiselle.
Mikä on teidän mielestä kohtuullinen määrä harrastamiselle?
En harrasta yhtä paljon, enkä tiedä voisinkokaan, koska viikossa on vain rajallinen määrä tunteja..
Ap
Vierailija kirjoitti:
ja lisään vielä, että oma työ painottuu sinne loppuviikoille, myös viikonloppuihin. Tulisi erittäin haastava tilanne jo senkin suhteen, että pitäisi hankkia lastenhoitajia ja toinen auto käyttöön (tällä hetkellä meillä vain yksi auto)
ap
Ei kävisi meillä. Mies on muuttanut harrastuksiaan, ennen kävi sählyssä, ajoi motocrossia jne. Lapsien tultua kuvioihin tuollaiset harrastukset jätti ihan itse ja vaihtoi lenkkeilyyn ja maastopyöräilyyn. Mieheni ei ole valmis antamaan minulle vapaa-aikaa yhtä paljon eikä kumpikaan meistä halua laittaa lapsia hoitoon kuin pakkotilanteessa. Ovat jo arkipäivisin 10h/päivä hoidossa. Eli lapsien etu ajoi kyllä meillä ohi ja jos ei olisi ajanut niin olisin kyllä ollut mykistynyt miehen itsekkyydestä. Nykyään siis harrastaa ihan päivittäin jotain, mutta koska ei ole treenejä tai pelejä niin menee silloin kun aikataulu antaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei kävisi meillä. Mies on muuttanut harrastuksiaan, ennen kävi sählyssä, ajoi motocrossia jne. Lapsien tultua kuvioihin tuollaiset harrastukset jätti ihan itse ja vaihtoi lenkkeilyyn ja maastopyöräilyyn. Mieheni ei ole valmis antamaan minulle vapaa-aikaa yhtä paljon eikä kumpikaan meistä halua laittaa lapsia hoitoon kuin pakkotilanteessa. Ovat jo arkipäivisin 10h/päivä hoidossa. Eli lapsien etu ajoi kyllä meillä ohi ja jos ei olisi ajanut niin olisin kyllä ollut mykistynyt miehen itsekkyydestä. Nykyään siis harrastaa ihan päivittäin jotain, mutta koska ei ole treenejä tai pelejä niin menee silloin kun aikataulu antaa myöten.
Miksi mies ei halua antaa sinulle yhtä paljon vapaa-aikaa? Itsekäs kun olisi omasta ajasta pois?
Sen verran kun on valmis antamaan rouvallekin sitä ihan omaa harrastusaikaa. Mielellään tietty vois jäädä joku ilta yhdessä ihan perheen parissa vietettäväksi myös.