Suomalainen juo vain 123 litraa maitoa vuodessa!
Miten voi pitää paikkansa että vain 123 litraa maitoa koko vuonna? Vain n.3 desiä päivässä!?
Ja juustoa 27kg/vuosi järkyttävä määrä juustoa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Tuo nyt on suoranaista paskapuhetta. Suomessahan esiintyy paljon osteoporoosia vaikka täällä juodaan maitoa todella suuria määriä. Maidon kalsium ei edes imeydy hyvin. Onkin todennäköistä, että runsas maidonjuonti on yhteydessä osteoporoosiin. Kalsiumia saa monista kasveista paljon paremmin kuin maidosta.
Mun äiti ei juo maitoa ollenkaan ja on osteoporoosi. Itse juon ainakin 160l ja sekin pelkästään kahvissa. Juustoa mene , sitä kermaisinta, väh. 6 siivua päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Tuo nyt on suoranaista paskapuhetta. Suomessahan esiintyy paljon osteoporoosia vaikka täällä juodaan maitoa todella suuria määriä. Maidon kalsium ei edes imeydy hyvin. Onkin todennäköistä, että runsas maidonjuonti on yhteydessä osteoporoosiin. Kalsiumia saa monista kasveista paljon paremmin kuin maidosta.
Mun äiti ei juo maitoa ollenkaan ja on osteoporoosi. Itse juon ainakin 160l ja sekin pelkästään kahvissa. Juustoa mene , sitä kermaisinta, väh. 6 siivua päivässä.
Mun äiti juo samaan tahtiin sun kanssa ja on osteoporoosi. Mites nyt suu pannaan?
No eivät kahvi, mehu, tee, limu jne. sen tervellisempiä ole. Monen hanavesi on huonolaatuista samoin useat pullovedet hiilipapoteista vesistä puhumattakaan. Kohtuullisesti kaikkea niin säilyy kohtuullisen terveänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti juo samaan tahtiin sun kanssa ja on osteoporoosi. Mites nyt suu pannaan?
Kahvi kumoaa maidon kalsiumin. Että siten se suu pannaan.
Vierailija kirjoitti:
No eivät kahvi, mehu, tee, limu jne. sen tervellisempiä ole. Monen hanavesi on huonolaatuista samoin useat pullovedet hiilipapoteista vesistä puhumattakaan. Kohtuullisesti kaikkea niin säilyy kohtuullisen terveänä.
Ja noissa muissa maidonkaltaisissa tuotteissakin voi olla kaikenlaisia jäämiä milloin mitäkin.
Mitä te juotte jos ette juo maitoa tai piimää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi kumoaa maidon kalsiumin. Että siten se suu pannaan.
Kahvi? Kuka tässä kahvista on puhunut??
Vierailija kirjoitti:
Vettä? Mehua? Vissyä?
Rauhoitutaanpas nyt. Maito (kohtuullisesti käytettynä - eli 3 lasillista tai vastaava määrä muita maitotuotteita) on terveyden kannalta neutraali tai hieman terveyttä edistävä elintarvike, tästä ovat ravitsemustieteilijät jokseenkin samaa mieltä.
Mistään välttämättömästä ihmeaineesta ei siis ole kyse, mutta ei maito myöskään ole terveydelle haitallista.
Miksi jotkut suhtautuu niin fanaattisesti MAITOON? Tai lähinnä siihen, että muut juo maitoa? Outoa porukkaa.
Nämä maitoa fanaattisesti vastustavat lienee samaa porukkaa, jotka kuitenkin ovat vakuuttuneita voin terveydestä. Epäloogista. Vai kumoutuuko ne maidon haittavaikutukset kun se kirnutaan voiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä? Mehua? Vissyä?
Vesi voi olla huonolaatuista. Mehuissa on aina sokeria ja happamina tuhoavat hampaita, vissykään ei ole hyväksi hampaille. Jokaisesta juomasta löytyy siis omat hyvät ja huonot puolensa.
Minulla menee noin 3 desiä päivässä. Puolet kahviin ja teehen ja puolet ruuan kanssa. Sitten meillä syödään jogurttia ja viiliä ja syödään leipää ja pullaa, jotka on tehty maitoon. Samoin puurot tehdään meillä aina maitoon. Itse en juustoista pidä paitsi ruuanvalmistuksen osana mutta mies syö kyllä juustoa siivuinakin. Minusta maito maistuu hyvälle ruuan kanssa, ja kahvia ja teetä en saa millään alas mustana.
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku uskonnollinen herätysliike, "maito on vasikoiden juomaa". Tai sitten ovat jotain maitovammaisia xD
Ihmettelen myös tätä outoa maitovihaa?
Miksi sitä ei saisi juoda, jos tykkää? Varmasti on epäterveellisempiäkin juomia. Samanlaista kiihkoa ei näe mitään muuta juomaa kohtaan -- ei edes alkoholijuomia.
Mikä siinä sitä paitsi on epäterveellistä? D-vitamiinin saanti ainakin turvattua, kun juo litran päivässä maitoa ja syö kalaa säännöllisesti. Ei tarvitse purkkeja käyttää...
Lopetin maidonjuonnin 4-5-vuotiaana, koska siitä tuli maha kipeäksi ja paha olo. Silloin ei vielä tunnettu ainakaan nimeltä laktoosi-intoleranssia, vaikka meitäkin oli kolme sukupolvea, joille maito ei sellaisenaan sopinut. Äiti ja hänen äitinsä joivat kyllä piimää, mutta minulle se ei ole maistunut koskaan. Velleissä ja osin myös puuroissa syön maitoa, mutta maltillisesti. Samoin on jäätelön laita. Jos syön monena päivänä peräkkäin, niin maha turpoaa ja perästä kuuluu. Juustoa menee reippaasti, samoin erilaisia jugurtteja, siis hapanmaitotuotteita. Piimäkin varmasti sopisi, mutta kun ei maistu, niin olkoon. Niin ja sitä osteoporoosia ei sitten ole! Se tuli testatuksi mm. ennen pääsiäistä, kun kaaduin pahasti. Kroppa oli kipeä, mutta luut pysyivät ehjinä. Jotain hyvää siis pienestä ylipainostakin!
Vierailija kirjoitti:
No vettä tietysti. Sitä olisi suositeltavaa juoda päivässä vähintään 1,5 litraa ja tuleepahan juotua kun ei korvaa sitä maidolla, piimällä, kahvilla, teellä, mehuilla ja muilla epäterveellisemmillä juomilla. Hampaat, iho ja elimistö kiittää eikä tule ylimääräisiä kaloreitakaan. Sinä ilmeisesti kuulut niihin jotka ei osaa vettä juoda ollenkaan? Kannattais opetella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä? Mehua? Vissyä?
Vesi voi olla huonolaatuista. Mehuissa on aina sokeria ja happamina tuhoavat hampaita, vissykään ei ole hyväksi hampaille. Jokaisesta juomasta löytyy siis omat hyvät ja huonot puolensa.
Voi luoja mitä seliselityksiä :D ei se maitokaan mitään hyvää hampaille tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä? Mehua? Vissyä?
Voi luoja mitä seliselityksiä :D ei se maitokaan mitään hyvää hampaille tee.
Niinpä, maitosokeri ei ole hyvästä hampaille. Ja vissyssä ei ole mitään vikaa, ei hiilihapoista oo hampaille mitään haittaa. Molemmat näistä faktoista on ihan hammaslääkäriltä saatua tietoa.
VAIN? Olen ollut Ranskassa vaihdossa. Siellä sitä maitoa laitetaan tyyliin kahviin tai annetaan joskus lapsille. Ei sitä aikuiset juo ollenkaan. Niinkuin ei monessa muussakaan maassa noin paljon.
Juustot on homoille. Vauvat juo maitoa.