Suomalainen juo vain 123 litraa maitoa vuodessa!
Miten voi pitää paikkansa että vain 123 litraa maitoa koko vuonna? Vain n.3 desiä päivässä!?
Ja juustoa 27kg/vuosi järkyttävä määrä juustoa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juusto on kovetettua maitoa.
Ja isoksi osaksi RASVAA eikä kuten esim rasvaton maito jossa on kaikki tarvittava...
Rasvattomassa maidossa ei ole mitään tarvittavaa. Juustossa on kaikki, myös rasva.
Tuo määrä juustoa rasvoineen on keskimääräisellä juuston rasvamäärällä yli 10kg vuodessa pelkkää eläinrasvaa joka on sitä kaikista haitallisinta ainetta. Rasvaton maito on rasvatonta ja sisältää kalsiumin lisäksi kaikki vitamiinit mitä kaikki muutkin maitotuotteet... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja isoksi osaksi RASVAA eikä kuten esim rasvaton maito jossa on kaikki tarvittava...
Yök, rasvaton maito on ihan kamalaa litkua...
Minulla menee reilu litra viikossa kahvin seassa, lisäksi käytän maitoa joskus kastikkeisiin (moussaka, lasagne, gratiinit). Käytän siis ehkäpä 70 - 80 litraa maitoa vuodessa, vaikka en maitoa maitona juo koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Tuo nyt on suoranaista paskapuhetta. Suomessahan esiintyy paljon osteoporoosia vaikka täällä juodaan maitoa todella suuria määriä. Maidon kalsium ei edes imeydy hyvin. Onkin todennäköistä, että runsas maidonjuonti on yhteydessä osteoporoosiin. Kalsiumia saa monista kasveista paljon paremmin kuin maidosta.
En kuluta maitoa kymmentä litraa enempää vuodessa missään muodossa.
Just kurkkasin jääkaappiin, meillä on siellä 9 litraa maitoa ja 2 aikuista ja kaks pientä taaperoa. Viimeistään to pitää ostaa lisää... lapset juo yhteensä 3 litraa kevytmaitoa ja meille aikuisille riittää yhteensä 6 litraa rasvatonta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Maito AIHEUTTAA osteoporoosia, ei estä. Suomi on kärkimaita sekä osteoporoositapauksissa että maidonjuonnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on suoranaista paskapuhetta. Suomessahan esiintyy paljon osteoporoosia vaikka täällä juodaan maitoa todella suuria määriä. Maidon kalsium ei edes imeydy hyvin. Onkin todennäköistä, että runsas maidonjuonti on yhteydessä osteoporoosiin. Kalsiumia saa monista kasveista paljon paremmin kuin maidosta.
Älä puhu paskaa! Sellainen määrä kasviksia joka sisältää saman määrän kalsiumia kuin vaikkapa 3 lasia maitoa päivässä on täysin luonnoton määrä päiväannoksena... kaikenmaailman pillereitä kyllä on mutta ne jos jotku ovat myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Just kurkkasin jääkaappiin, meillä on siellä 9 litraa maitoa ja 2 aikuista ja kaks pientä taaperoa. Viimeistään to pitää ostaa lisää... lapset juo yhteensä 3 litraa kevytmaitoa ja meille aikuisille riittää yhteensä 6 litraa rasvatonta. Ap
Lastesi luustolle tuo tekee ihan hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku uskonnollinen herätysliike, "maito on vasikoiden juomaa". Tai sitten ovat jotain maitovammaisia xD
Ja sä oot selvästi teini, jolla on vielä päässä peruskoulujen pelottelumantrat: "Pitää juoda maitoa tai luut katkeaa ja hampaat tippuu...ja suurinpiirtein kuolee" xD
Mä en juo maitoa ja siksi muittenkaan ei pitäis juoda ja maito on tosi haitallista koska mä en tykkää siitä ja koska iltiksessä oli kerran juttu jossa sanottiin että maito tappaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvattomassa maidossa ei ole mitään tarvittavaa. Juustossa on kaikki, myös rasva.
Tuo määrä juustoa rasvoineen on keskimääräisellä juuston rasvamäärällä yli 10kg vuodessa pelkkää eläinrasvaa joka on sitä kaikista haitallisinta ainetta. Rasvaton maito on rasvatonta ja sisältää kalsiumin lisäksi kaikki vitamiinit mitä kaikki muutkin maitotuotteet... ap
Voi urpo, kaikkea sinäkin uskot :D
Join ennen paljon maitoa ja luulin sen olevan terveellistä. Sitten heräsin karusti tästä Valio-kuplasta. Olen saanut miehenkin lukemaan tutkimuksia maidon haitoista ja nykyään meillä ei juo maitoa kuin taapero ja sekin mieluiten ihmisen maitoa :)
Av:n ravintoasiantuntijat tietää kyllä parhaiten nää ravitsemusasiat :D
Vierailija kirjoitti:
Ihme maitovastaisuutta. Kaikki kasvisperäiset maitovalmisteet maistuu paskalta ellei ole kaakaon maulla peitetty. Kyllä, olen kokeillut.
Olet siis kokeillut soija-, kaura-, manteli-, hasselpähkinä-, pellavansiemen- ja kookosmaitoa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en juo maitoa ja siksi muittenkaan ei pitäis juoda ja maito on tosi haitallista koska mä en tykkää siitä ja koska iltiksessä oli kerran juttu jossa sanottiin että maito tappaa
Tämä on just näin. Täällä joku ituhippi väittää että tuo on paljon maitoa vaikka tuosta ei ole kuin pienen lapsen juomatarpeeksi ruoan kanssa. Aikuinen juo ruoan kanssa enemmän kuin 3 desiä ja syö monesti päivässä sekä kahvit jne.
Perunan on tutkittu aiheuttavan syöpää koska siinä on auringon ultraviolettisäteilyä ja moni muu kasvis. Syöpä on suomessa suurin kuolinsyy... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme maitovastaisuutta. Kaikki kasvisperäiset maitovalmisteet maistuu paskalta ellei ole kaakaon maulla peitetty. Kyllä, olen kokeillut.
Olet siis kokeillut soija-, kaura-, manteli-, hasselpähkinä-, pellavansiemen- ja kookosmaitoa?
Minä olen kokeillut monia noista ja kohtalaista paskaa ovat maultaan... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa! Sellainen määrä kasviksia joka sisältää saman määrän kalsiumia kuin vaikkapa 3 lasia maitoa päivässä on täysin luonnoton määrä päiväannoksena... kaikenmaailman pillereitä kyllä on mutta ne jos jotku ovat myrkkyä.
Kasviksia pitäisi syödä oikeasti paljon enemmän kuin nykyään tehdään. Puoli kiloa päivässä täyttyy harvalla ja se on ehdoton MINIMI.
Lisäksi kasvikset ovat kokonaiskalsiumtasapainon kannalta parempi kalsiumin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemasi juomat eivät ole maitoa.
Tää on joku uskonnollinen herätysliike, "maito on vasikoiden juomaa". Tai sitten ovat jotain maitovammaisia xD