Suomalainen juo vain 123 litraa maitoa vuodessa!
Miten voi pitää paikkansa että vain 123 litraa maitoa koko vuonna? Vain n.3 desiä päivässä!?
Ja juustoa 27kg/vuosi järkyttävä määrä juustoa.
Kommentit (90)
juokaa tai ootte juomatta, ihan sama. Itse en juo, lapsille kyllä tarjoilen yhden lasillisen päivässä, koska haluan heidän kanssaan pitäytyä suunnilleen suosituksissa, etten aiheuta mitään hallaa. Lasillinen maitoa, jugurtti ja pari siivua juustoa joka tapauksessa riittää lapsillekin, ei ole tarkoitus täyttää energiantarvetta kokonaan maidolla! Lapsellekin olisi hyvä mahtua mahaan kasviksia, marjoja, kalaa/lihaa yms. ettei pelkällä maidolla eletä, paitsi vauvat.
Valio on aivopessyt jo monta sukupolvea :D Mikähän muu nisäkäs juo maito aikuisena kuin ihminen? Ei se laktoosi-intoleranssi ole mikään tauti, enemmänkin normi. Ja kyllä, monet ovat laktointoja vaikkei perse soisikaan lasillisen jälkeen.
Lopetin maidon juomisen 5-vuotiaana omasta tahdostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Tuo nyt on suoranaista paskapuhetta. Suomessahan esiintyy paljon osteoporoosia vaikka täällä juodaan maitoa todella suuria määriä. Maidon kalsium ei edes imeydy hyvin. Onkin todennäköistä, että runsas maidonjuonti on yhteydessä osteoporoosiin. Kalsiumia saa monista kasveista paljon paremmin kuin maidosta.
Mun äiti ei juo maitoa ollenkaan ja on osteoporoosi. Itse juon ainakin 160l ja sekin pelkästään kahvissa. Juustoa mene , sitä kermaisinta, väh. 6 siivua päivässä.
Mun äiti juo samaan tahtiin sun kanssa ja on osteoporoosi. Mites nyt suu pannaan?
Kahvi kumoaa maidon kalsiumin. Että siten se suu pannaan.
Kahvi? Kuka tässä kahvista on puhunut??
Minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Tuo nyt on suoranaista paskapuhetta. Suomessahan esiintyy paljon osteoporoosia vaikka täällä juodaan maitoa todella suuria määriä. Maidon kalsium ei edes imeydy hyvin. Onkin todennäköistä, että runsas maidonjuonti on yhteydessä osteoporoosiin. Kalsiumia saa monista kasveista paljon paremmin kuin maidosta.
Mun äiti ei juo maitoa ollenkaan ja on osteoporoosi. Itse juon ainakin 160l ja sekin pelkästään kahvissa. Juustoa mene , sitä kermaisinta, väh. 6 siivua päivässä.
Mun äiti juo samaan tahtiin sun kanssa ja on osteoporoosi. Mites nyt suu pannaan?
Minä.
No edellinen viestini pätee silti kahvilässytyksestäsi huolimatta.
Äitini litkii maitoa yhtä paljon kuin sinä ja silti on osteoporoosi. Mitä tästä voimme päätellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku uskonnollinen herätysliike, "maito on vasikoiden juomaa". Tai sitten ovat jotain maitovammaisia xD
Ihmettelen myös tätä outoa maitovihaa?
Miksi sitä ei saisi juoda, jos tykkää? Varmasti on epäterveellisempiäkin juomia. Samanlaista kiihkoa ei näe mitään muuta juomaa kohtaan -- ei edes alkoholijuomia.
Mikä siinä sitä paitsi on epäterveellistä? D-vitamiinin saanti ainakin turvattua, kun juo litran päivässä maitoa ja syö kalaa säännöllisesti. Ei tarvitse purkkeja käyttää...
No, en ole vielä nähnyt aloitusta, jossa sanottaisiin "Miten suomalaiset juovatkaan vain 123 litraa kaljaa henkilöä kohti vuodessa, sehän tekee vain tölkin päivässä!!! Itse juon vähintään litran kolmoskaljaa päivässä! Viinaakin juovat vähän, vain puoli pulloa päivässä"...
Pohjoismaita, Pohjois-Saksaa ja osaa Pohjois-Amerikkaa lukuunottamatta muut ihmiset on pääosin laktoosi-intolerantikkoja. Eli sulle se perus Valion kevytmaito on niille ripulikakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä.
No edellinen viestini pätee silti kahvilässytyksestäsi huolimatta.
Äitini litkii maitoa yhtä paljon kuin sinä ja silti on osteoporoosi. Mitä tästä voimme päätellä?
Siis minähän en litki maitoa, mikä meni ohi?
Yli kaksi lasia maitoa päivässä lisää suurella osalla suomalaisia diabeteksen riskiä. Riski on joka viidennen perintötekijöissä.
Suomalaiset käyttävät eniten maitoa maailmassa. Ei varmaan monessakaan maassa ajatella että maitoa on pakko juoda tai tulee osteoporoosi. Suurin osa ihmisistä on itse asiassa laktoosi-intolerantteja.