Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärä ihmisiä jotka pelkäävät koiria

omistaja
04.07.2016 |

Kävelin kadulla noin 8kiloisen westieni kanssa ja yksi nainen lähti melkein itkien karkuun miten nämä ihmiset pärjäävät arkielämässä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta poliisia jolla on ollut saksanpaimenkoira ovat tirtysti kouluttaneet ne työtä ajatellen hyvin ja mitään häiriötä ei ole koskaan ollut

Vierailija
22/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perhe sanoi että meidän pitäisi lopettaa koiramme kun vähän näykkäisi heidän 10 v lastansa lapsi yritti nousta koiran päälle ja kettuterrieri kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan "kamala" alaskanmalamuutti. Alkukantaisena rotuna se vaistoaa ihmisen pelon (ja luulee että ihmisellä on pahat mielessä) ja alkaa itsekin pelkäämään, eli pitämään kamalaa mekkalaa. No, koira on kookas, 40kg joten ei se kenenkään pelkoa lievennä, että sellainen susi alkaa huutamaan kadulla. Minua itseäni vain huvittaa kun se räyhää kimalaisille ja koppakuoriaisille samalla tavalla. On todella harmillista, että toisilla on ollut huonoja koirakokemuksia, itsellänikin on ollut mutta en ole alkanut pelkäämään (en tiedä miksi alkaisin?) Ehkä koirapelkoon voisi kuitenkin hakea apua ja siedättyä, niitä kun kuhisee joka paikassa. Luulisi, että ihminen haluaa päästä tuollaisesta pelosta koska sitä joutuu kohtaamaan päivittäin.

Vierailija
24/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää koiria. Varsinkin joku rotan kokoinen ja näköinen piski raivostuttaa räkyttämisineen.

Koira omistajat ovat usein aika hanurista. En halua että se koira tulee lähelle enkä varsinkaan että se kuolaa päälle tai hyppii. Hyi hitto. Kohtelias pyyntö ei auta eli seuraa uhkaus. Jos se koira ei just häivy niin mä potkasen. Ja sitten alkaa valitus ettei meidän fifi ole mitään pahaa tehnyt ja haista sinä eläinrääkkääjä...

Jos me kaikki voitais kulkea rauhassa ilman että kenenkään tarvitsee vattuuntua, pelätä, ärsyyntyä tai uhkailla?

Vierailija
25/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään on aika sekopäisiä koiria ja omistajia. Ihan siinä oppii pelkäämään. Ihmisellä on tapana yleistää.

Vierailija
26/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan koiria, ja koirat minua.

Eikä pureskella toisiamme.

En mene silti koskaan koiran lähelle ilman omistajan lupaa.

Koiranvihaajien on syytäkin pysyä kaukana kaikista koirista.

Koirat nimittäin vaistoavat vihan.

Vierailija
27/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan "kamala" alaskanmalamuutti. Alkukantaisena rotuna se vaistoaa ihmisen pelon (ja luulee että ihmisellä on pahat mielessä) ja alkaa itsekin pelkäämään, eli pitämään kamalaa mekkalaa. No, koira on kookas, 40kg joten ei se kenenkään pelkoa lievennä, että sellainen susi alkaa huutamaan kadulla. Minua itseäni vain huvittaa kun se räyhää kimalaisille ja koppakuoriaisille samalla tavalla. On todella harmillista, että toisilla on ollut huonoja koirakokemuksia, itsellänikin on ollut mutta en ole alkanut pelkäämään (en tiedä miksi alkaisin?) Ehkä koirapelkoon voisi kuitenkin hakea apua ja siedättyä, niitä kun kuhisee joka paikassa. Luulisi, että ihminen haluaa päästä tuollaisesta pelosta koska sitä joutuu kohtaamaan päivittäin.

Sun pitää kouluttaa koirasi paremmin. Nuo kaikkea räksyttävät rakit on kaikista ärsyttävämpiä. Ja omistajat vaan hyrisee vieressä, kun koira räksyttää puolenyön aikaan kadulla, ja 300 ihmistä herää siihen. Tosi kivaa!

Vierailija
28/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omistaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, etenkin koiria (tai muita eläimiä) pelkäävät lapset ovat erikoisia. Eikö lapsi kuitenkin luonnostaan ole utelias ja vastaanottavainen? Tapasin hiljattain eräätkin muksut, jotka koirani nähdessään (huom. monen metrin päässä ja koira oli hihnassa!) alkoivat huutaa suoraa huutoa. Wtf??? Ehkä ymmärtäisin, jos minulla olisi joku suuri ja pelottavan näköinen koira, mutta omani näyttää lähinnä pehmolelulta. Sanotaan, että koira pitää sosiaalistaa lapsiin, vanhuksiin, jne erilaisiin ihmisiin, sama voisi päteä lapsiinkin eläimiä kohtaan. Huonosti koulutettuja lapsia, imo.

Tämä vanhemmat siirtävät oman koira pelkonsa lapsiin...

Minä en pelkää koiria, mutta olen opettanut lapseni pysymään kaukana koirista, jos se ei ole tuttu koira. Niin paljon luonnevikaisia/huonosti koulutettuja koiria on liikenteessä eikä sitä voi koiran ulkönäöstä päätellä mitenkään.

Lisäksi huonosti kasvatetut koirien omistajat.

Vierailija
29/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksi ihmiset pelkäävät hevosia!? Olin ratsastamassa hevoseni kanssa ja päätin poiketa läheisen pururadan kautta ja ottaa siinä vähän laukkaharjoittelua. No tulimme noin 200 metriä pururataa ja sitten menimme takaisin metsään. Pururadalla ainakin 3 ihmistä hyppäsivät metsään!

Miksi ihmiset pelkäävät hevosta? Olisi siinä ollut tilaa ratsukolle ja ihmiselle.

Minä ihmettelen miksi hevoset pelkäävät mönkijääni. Ainakun niitä tulee metsätiellä vastaan niin ne vauhkoontuvat ja säntäilevät mihin sattuu. Kannattaisi hevosten omistajien kouluttaa ne paremmin.

Sinun mönkijäsi ei ole elävä. Se on kone ja ainut jota sinä voit hallita, et osaa hallita koiraa tai hevosta. Ajelet sillä vehkeellä niin kauan kun siinä on polttoainetta tai se toimii. Sitten KAPUT.

Et voi luoda siihen mönkijään mitään tunnesidettä tai luottamusta se on vain vehje joka tärisee pörisee sinun perseen alla.

Vierailija
30/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan koiria, ja koirat minua.

Eikä pureskella toisiamme.

En mene silti koskaan koiran lähelle ilman omistajan lupaa.

Koiranvihaajien on syytäkin pysyä kaukana kaikista koirista.

Koirat nimittäin vaistoavat vihan.

Poliisi ampui eilen yhden vihaisen koiran.

Kiitos poliisille.

Vierailija
31/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puolestani ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että on olemassa ERILAISIA ihmisiä. Toisilla on pelkoja, toiset ovat rohkeita. Huoh!!

Vierailija
32/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, etenkin koiria (tai muita eläimiä) pelkäävät lapset ovat erikoisia. Eikö lapsi kuitenkin luonnostaan ole utelias ja vastaanottavainen? Tapasin hiljattain eräätkin muksut, jotka koirani nähdessään (huom. monen metrin päässä ja koira oli hihnassa!) alkoivat huutaa suoraa huutoa. Wtf??? Ehkä ymmärtäisin, jos minulla olisi joku suuri ja pelottavan näköinen koira, mutta omani näyttää lähinnä pehmolelulta. Sanotaan, että koira pitää sosiaalistaa lapsiin, vanhuksiin, jne erilaisiin ihmisiin, sama voisi päteä lapsiinkin eläimiä kohtaan. Huonosti koulutettuja lapsia, imo.

Koira on kuitenkin eläin ja voi käyttäytyä ennalta-arvaamattomasti tietyssä tilanteessa ja ympäristössä. Ja jotkut sairaudet (kasvaimet, syövät) ja mielenvikaisuus voi tulla täysin yllättäen ja koira toimii omalla tavallaan.

Tiedän tapauksen jossa hyvin koulutettu koira (palvelukoira) raateli lapsen kaulavaltimon auki, kun lapsi teki yllättävän liikkeen.

Monet koirat ovat pitkälle jalostettu ja mielenvikaisuus voi tulla vasta vuosien päästä ja yllättäin.

Kovin luottavainen olet eläimen käyttäytymiseen, vaikka onnettomuuksia sattuu joka vuosi.

Enkä ole eläinvihaaja, vaan olen ollut koirien kanssa tekemisessä vuosikymmiä ja useamman koiran omistajana.

Komppaan tätä. Itsellä on kaksi koiraa 10kg ja 40kg ja en todellakaan anna lasten mellastaa niiden kanssa miten sattuu. Mummolassa on kaksi 20kg koiraa ja siellä mummot ja ukit antaa lasten repiä koiria vapaasti koska "ei ne mitään tee." Olen sanonut 10000x että meidän lapset ei saa koiria repiä hännästä, mutta kyllähän ne luvan kanssa sen mummolassa tekee. Luojan kiitos koirat ovat väistäneet eivätkä käyneet kiinni! (Kyse siis ihan pienistä lapsista.) Ja isovanhemmille olen tarkentanut että lapsia pitää kieltää, ei ole koiran vika jos jotain sattuu! Itse en luota omiin enkä vieraisiin koiriin, etteivätkö ärsytettynä tekisi jotain arvaamatonta vaikka ovat lapsiin sillätavoin tottuneet että väistävät pois tilanteesta.

Vierailija
33/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida ymmärtää mitään muutakaan asiaa tässä elämässä. Pääkopassa on tooooooosi paljon tyhjää tilaa vaikka vuokrattavaksi!  :D

😂😂 No tän sanonnan otan kyllä käyttöön!

Vierailija
34/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pelkää koiria, mutta olen opettanut lapseni pysymään kaukana koirista, jos se ei ole tuttu koira. Niin paljon luonnevikaisia/huonosti koulutettuja koiria on liikenteessä eikä sitä voi koiran ulkönäöstä päätellä mitenkään.

Niin no, toisaalta voisi lapselle myös opettaa, että juttele omistajalle ennen kuin lähestyt vierasta koiraa, samoin kuin opettaa lähestymään koiraa (ja muitakin eläimiä) oikein: rauhassa, eläimen ehdoilla. Sehän on vain maalaisjärkeä! Jokainen, joka on eläinten kanssa ollut edes jossain tekemisissä, tietää, että ne voivat esim. yllätettyinä olla arvaamattomia. Se ei tarkoita, että olisi luonnevikainen tai huonosti koulutettu eläin.

t.8

Tässä maailmassa eletään ihmisen ehdoilla ei jonkun elukan.

Jokaisen koiran omistajan tehtävä on kouluttaa koiransa niin että se osaa täydellisesti olla häiritsemättä ihmistä missään tapauksessa.

Vierailija
35/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sua ei ookkaan varmaan ap ikinä koira purru :)

Vierailija
36/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään monia koiria, vaikka itselläni on keskikokoinen koira. Joka on aggressiivinen monia ihmisiä ja koiria kohtaan. Omaa koiraa en pelkää.

Mutta ymmärrän todella hyvin, että moni pelkää minunkin koiraa.

Vierailija
37/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sua ei ookkaan varmaan ap ikinä koira purru :)

On purrut

Vierailija
38/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksi ihmiset pelkäävät hevosia!? Olin ratsastamassa hevoseni kanssa ja päätin poiketa läheisen pururadan kautta ja ottaa siinä vähän laukkaharjoittelua. No tulimme noin 200 metriä pururataa ja sitten menimme takaisin metsään. Pururadalla ainakin 3 ihmistä hyppäsivät metsään!

Miksi ihmiset pelkäävät hevosta? Olisi siinä ollut tilaa ratsukolle ja ihmiselle.

Minä ihmettelen miksi hevoset pelkäävät mönkijääni. Ainakun niitä tulee metsätiellä vastaan niin ne vauhkoontuvat ja säntäilevät mihin sattuu. Kannattaisi hevosten omistajien kouluttaa ne paremmin.

Miksi mönkkärikuskit säikkyvät rynnäkköpanssariani? Kun syöksyn ojan yli metsätien poikki Leopard 2a6:lla niin mönkkäreitä lentelee minne sattuu ja katteen palasia saa putsailla telaketjuista ajon päätteeksi. Todella ärsyttävää, kannattaisi mönkkärimiesten pysyä vaan kotona tai yleisillä teillä.

Vierailija
39/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukoita hysteerisenomaisesti pelkuroivat ihmiset eivät osaa mennä elukan korvien väliseen maailmaan. Kissani yritti tappaa minut useaan kertaan, mutta välillämme oli silti ehtaa rakkautta eikä pelon häivää. Kimppuuni ei ole käynyt koira tuttu eikä vähemmän tuttu, mutta jos kävisi, uskallan väittää jännittäväni vain kyseisen yksilön mielenliikkeitä, en koko koirakunnan. Nääs minä osaan mennä sinne korvien väliseen maailmaan.

Vierailija
40/47 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaaherkku kirjoitti:

Elukoita hysteerisenomaisesti pelkuroivat ihmiset eivät osaa mennä elukan korvien väliseen maailmaan. Kissani yritti tappaa minut useaan kertaan, mutta välillämme oli silti ehtaa rakkautta eikä pelon häivää. Kimppuuni ei ole käynyt koira tuttu eikä vähemmän tuttu, mutta jos kävisi, uskallan väittää jännittäväni vain kyseisen yksilön mielenliikkeitä, en koko koirakunnan. Nääs minä osaan mennä sinne korvien väliseen maailmaan.

Miten ihmeessä, sinullahan on mahtava kyky, jolla voit tienatasuuren omaisuuden! Olen kasvanut maatilalla, ja hoitanut erilaisia eläimiä. Olen kyllä oppinut niiden normaalin käytöksen ja oppinut lukemaan niitä. Myös pelkoja ja monia syitä käytökselle, mutta kyllä eläimet yllättää myös käytökselllään ja osa jää mysteeriksi. Kyllä eläimiin pitää suhtautua kunnioittaen ja järkevästu varoen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän