Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kananmuna-allergia ja broilerinliha?

27.02.2006 |

Jos on todettu kananmuna allergia, voiko broilerin-/kananliha aiheuttaa allergiaoireita myös, äidinmaidonkin kautta? Luin tässä, että naudanliha ei käy kaikille maitoallergisille, minkä olen huomannut pojallamme, sekä äidinmaidossa että itse syötynä.

Itse syön paljon kanaa ja ihmettelen kun pojalla oireet vain jatkuu ja lehahtelee, voi kyllä olla muitakin allergisoivia aineita. Tällä hetkellä poika syö vain possua. Mietin, uskallanko kokeilla pojalle kanaa (ikää 10kk). Lopettelemme myös imetystä, jotta olisi helpompi nähdä allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet.

Mutta olisko kellään tietoa tai käytännön kokemuksia asiasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla todettiin muna-allergia n.puoli vuotiaana ja käskettiin lopettaa myös broilerin anto. Poika pian jo 2v ja nyt vasta uskallan harkita uudelleen broilerin kokeilua! Pikku hiljaa...

Vierailija
2/4 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti kanan-/broilerinliha sopii meidän pojalle. Meillä on myös maitoallergia ja naudanliha ei käy. Olen kyllä kuullut, että joillekin kananmuna-allergisille ei kananliha sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muna-allergiaa ja kalkkunan liha sopii meidän pojulle.Muistaakseni taisin jostain suunnalta ihan saada vinkkiä että kannattaa kokeilla sitä mieluummin kuin broileria/kanaa,en kyllä nyt ihan varmaksi muista mutta näin tehtiin:)

Vierailija
4/4 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muna-allergisille broileri sopii, joillekin ei - selviää vain kokeilemalla. Meidän tytöllä on paha maito- ja muna-allergia, ja nauta ei aluksi sopinut, mutta myöhemmin sopi. Broileri on sopinut aina.

Eli kokeilematta ei kannata jättää siinä uskossa, että noilla ruoka-aineilla on " yhteys" .