Onko täällä kenelläkään kokemusta Gynefix-kierukasta?
Kommentit (9)
Itselläni nyt reilun kuukauden ajan ollut kyseinen kierukka käytössä, alkufiilikset erittäin postiiset! :) Turun Neossa kävin laittamassa ja kaikki sujui oikein hyvin.
Minulle laitettiin viime viikolla gynefx. Itse en osaa sanoa muuta kuin laitosta, koska kierukka ei ole ollut pidempään. Laitto suoritettiin Helsingissä, Kampin Terveystalossa. Laittaja oli erittäin miellyttävä nainen. Hän kertoi kokoajan missä mennään, mitä hän tekee ja koska mahdollinen kipu ilmenee.
Kipua ilmeni jonkin verran, mutta sen kyllä kestää. Kipuvaihe kesti maksimissaan minuutin, jos edes sitä.
Laiton aikana pidettiin pari pientä taukoa, ja sitten jatkettiin. Ja simsalabim kierukka oli paikoillaan. Tämän jälkeen ei mitään kipuja enää ilmennyt.
Kieruka laiton jälkeen tulee ensimmäisten kuukautisten jälkeen mennä viekä tarkistuttamaan, että kierukka on paikallaan. Tämän jälkeen ehkäisy on voimassa 5 vuotta. Toivottavasti tästä oli jollekin apua! :)
Muita kokemuksia? :) Itse menossa pian ottamaan!
Minulle laitettiin Gynefix maanantaina ja aivan järkyttävät kivut alkoivat ma illalla ja kestivät koko yön. Kävin tänään tiistaina samalla gynellä tarkistuttamassa asian ja mitään ongelmia ei näkynyt. Edelleen todella kipeä alavatsa/kohtu, mutta sentään vähän parempi tilanne kuin eilen. Toivon, että kivut loppuvat nopeasti. Tuntuu, että olen ihan yksin tämän asian kanssa kun Gynefixistä löytyy lähinnä vain positiivisia kokemuksia (joka on kyllä aivan ihanaa). Mietityttää vain, miten minulle sattui tällaiset kivut :( ehkä olen vain herkkä
On kokemusta vain Syfilix-kierukasta.
Kokemusta on nyt ainakin 4 vuoden ajalta. Erinomainen kierukka. Ennen oli kovat kuukautiskivut, ne ovat täysin kadonneet. Lievää päänsärkyä pari päivää ennen kuukautisia. Muuten ei mitään.
Laitto sattui, alkuun kuukautiset runsaammat mutta sitten tasoittui.
Valitsen saman kierukan ehdottomasti myös seuraavan kerran.
Up