Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomamatkalle lähdössä tänään ja TAAS riideltiin miehen kanssa.

Vierailija
04.07.2016 |

Tuttua? Mikä ihme siinä on, että aina kun lähtöpäivä koittaa niin riidellään jostain mitättömästä asiasta joka paisuu ja sitten eka lomapäivä meneekin mököttäessä puolin ja toisin? Miehellä on tapana alkaa lähtöpäivänä tekemään rästiin jääneitä einiinkiireisiä hommia pakkaamisen sijaan ja sekös mua suututtaa😈 Huoh.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia lomareissuja oikein teette, kun tekstien perustella pakkaatte kaikki lastenne vaatteet ja tavarat muuttolaatikoissa matkaanne? Nippu paitoja, nippu housuja, nippu sukkia, nippu alusvaatteita.

Lapset ottaa ja pakka sitten ne muut tarpeelliseksi katsomansa lelut ja muut tavarat matkaan.

Kyllä saadaan taas yksinkertainen asia kuulostamaan suureltakin ponnistukselta.

No on niissä "nipuissa paitoja, alusvaatteita, sukkiakin" jonkunlainen pakkaaminen. Esim. viikon reissu, niin meillä karkea sääntö on, että yksi asukokonaisuus per päivä (voi mennä likaiseksi, sää vaihdella, pyykinpesumahdollisuutta ei välttämättä). Vaatteiden lisäksi sitten muuta asustetta kuten, hattua, uimapukua, pyyhettä, sopivia kenkiä, yöpaitaa. Eikä ainakaan omat lapseni vielä osaa ajatella niin pitkälle että paikkaisivat mm. aurinkorasvan, haavanpuhdistusvälineitä, särkylääkettä, hygieniatarvikkeet jne. mukaan.

Niin mikä tässä oli se suuri ponnistus?

Väitinkö että tämä olisi joku suuri ponnistus?? Mutta itse kun väitit, että eihän se lomamatkalle lähtö ole muuta kuin että nopeasti vaan muutamat vaatteet mukaan ja lapset pakkaavat sitten itse loput mitä nyt haluavat. Aika äkkiä voisi tulla ikävä uimapukuja, laastareita, puhdistusainetta, aurinkolaseja, parempia kenkiä, särkylääkettä jne. jos näitä ei joku vaivautuisi pakkaamaan mukaan.

Vierailija
42/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo alkaa aina riitelemään kun ollaan lähössä johonkin.

Puuttuu aina lasten ja mun pakkaamiseen ja kiukuttlee kun ei keritä.

Kerran tein niin, että häivyin lasten kanssa 1½h ennen ennakoitua lähtöä ja käytiin shoppilemassa.

Tultiin takaisin 10 minuuttia ennen kuin oli tarvees lähteä ja silti lähettiin 1h myöhässä ja se oli mun vika :/

Mun vaimo ei osaa lähteä sovussa.

m44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Ollaan lähdössä niin mies alkaa hoitaa jotain asioita. Mä tärisen vieressä ja alan jännittämään ehditäänkö kentälle. Vaatteet ne vähäiset mitä ottaa mukaan, on pakattu ajoissa koska olen hokenut ja kulkenut perässä painostamassa pari iltaa. Mutta aina tulee joku ai niin unohdin..mies yrittäjä niin organisoitavaa riittää. Lentokentällä sitten rentoudun ja loma voi alkaa :)

Vierailija
44/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran pakkasin mieheni puolesta, koska hän oli töissä ja oli puhe, että sitten mahdollisimman pian lähdetään, kun hän pääsee kotiin. Mies oli vähän "loukkaantunut" ja sanoi, että kyllä hän itsekin osaa pakata. Sen jälkeen en ole hänen pakkaamisiinsa puuttunut ja joka kerta jää jotain. No se on sitten voi voi. Onneksi vain kerran on unohtunut lääkkeet, jolloin jouduimme kääntymään takaisin niitä hakemaan.

Vierailija
45/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haastat itse riitaa miehesi kanssa? Mihin tarvitset miestä pakkaamisessa? Miksi et ole itse pakannut tavaroitasi aikaisemmin? Miksi miehen hommat ovat mielestäsi vähäpätöisiä? Lopeta se nalkutus ja vittuilu,

tämäkin osoittaa että sinulla ei ole mikään kiire, puhumattakaan siitä että itse notkut vielä av-palstalla?

Vika on vain miehessä, niinhän?

Ai että, nyt täytyy sanoa, että olen niiiiiiin samaa mieltä. Lopeta nalkutus ja vittuilu. Lomailkaa erillään/erotkaa, jos se on niin kamalaa. Omasta elämästään ei kannata tehdä paskaa vapaaehtoisesti.

Vierailija
46/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia lomareissuja oikein teette, kun tekstien perustella pakkaatte kaikki lastenne vaatteet ja tavarat muuttolaatikoissa matkaanne? Nippu paitoja, nippu housuja, nippu sukkia, nippu alusvaatteita.

Lapset ottaa ja pakka sitten ne muut tarpeelliseksi katsomansa lelut ja muut tavarat matkaan.

Eihän se mikään ponnistus ole, mutta otetaan nyt esimerkiksi meidän perheen Kanarian loma. Lähtiessä sataa vettä ja on + 5 astetta, perillä 20-25 astetta, paitsi korkeammalla käydessä saattaa olla alle 15 astetta. Takaisin Suomeen palatessa voi vaikka olla pakkasta ja lunta. Lomalla ollaan rannalla, käydään retkillä, syödään ravintolassa, käydään shoppailemassa ja pääkaupungissa, lenkkeillään ja treenataan salilla.

Kauheasti ylimääräistä ei viitsisi pakata, kun muuten joutuu maksamaan ylipainosta. Kaikki tarvitsevat useita erilaisia asuja, kenkiä ja asusteita, joiden olisi mukava sopia yhteen ja toimia mahdollisimman monipuolisesti, mutta kuitenkin niin, että eri tilanteisiin pukeudutaan sopivasti.

Minun mies ei ole mikään pakkaamisen taituri, joten en todellakaan jätä hänen vastuulleen lasten tavaroita.

Vierailija
47/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies haluaisi aina mennä Viking Linen terminaaliinkin 1,5 tuntia ennen laivan lähtöä. Ja lentojen vaihtoon pitäisi varata 6-10 tuntia aikaa myös tutulla kentällä. Tahallani viivästytän lähtöä tai hidastelen lentokentän kahviossa. Kun ei se jonossa seisominen tuntia ennen nopeuta sitä matkaa millään tavoin.

Mutta pakkaamisessa olen hitaampi. Teen edellisenä päivänä aina listan tarvittavista vaatteista yms. Naisen täytyy kai usein ottaa enemmän vaatteita mukaan. Miehellä farkut ja T-paita/kauluspaita riittävät jo moneen paikkaan, mutta naisen pitää illalliselle tempaista jostain korkkarit ja mekko päälle. Tai ei siitä usein ainakaan haittaa ole.

Vierailija
48/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on niissä "nipuissa paitoja, alusvaatteita, sukkiakin" jonkunlainen pakkaaminen. Esim. viikon reissu, niin meillä karkea sääntö on, että yksi asukokonaisuus per päivä (voi mennä likaiseksi, sää vaihdella, pyykinpesumahdollisuutta ei välttämättä). Vaatteiden lisäksi sitten muuta asustetta kuten, hattua, uimapukua, pyyhettä, sopivia kenkiä, yöpaitaa. Eikä ainakaan omat lapseni vielä osaa ajatella niin pitkälle että paikkaisivat mm. aurinkorasvan, haavanpuhdistusvälineitä, särkylääkettä, hygieniatarvikkeet jne. mukaan.

Niin mikä tässä oli se suuri ponnistus?

Väitinkö että tämä olisi joku suuri ponnistus?? Mutta itse kun väitit, että eihän se lomamatkalle lähtö ole muuta kuin että nopeasti vaan muutamat vaatteet mukaan ja lapset pakkaavat sitten itse loput mitä nyt haluavat. Aika äkkiä voisi tulla ikävä uimapukuja, laastareita, puhdistusainetta, aurinkolaseja, parempia kenkiä, särkylääkettä jne. jos näitä ei joku vaivautuisi pakkaamaan mukaan.

Siksipä en ymmärräkään miksi pakkaamisesta pitää tehdä suurta draamaa. Lääkkeet ja muut tavarat nakkaa matkalaukkuun hakuineen kaapista muutamassa minuutissa.

Vierailija
49/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään ponnistus ole, mutta otetaan nyt esimerkiksi meidän perheen Kanarian loma. Lähtiessä sataa vettä ja on + 5 astetta, perillä 20-25 astetta, paitsi korkeammalla käydessä saattaa olla alle 15 astetta. Takaisin Suomeen palatessa voi vaikka olla pakkasta ja lunta. Lomalla ollaan rannalla, käydään retkillä, syödään ravintolassa, käydään shoppailemassa ja pääkaupungissa, lenkkeillään ja treenataan salilla.

Kauheasti ylimääräistä ei viitsisi pakata, kun muuten joutuu maksamaan ylipainosta. Kaikki tarvitsevat useita erilaisia asuja, kenkiä ja asusteita, joiden olisi mukava sopia yhteen ja toimia mahdollisimman monipuolisesti, mutta kuitenkin niin, että eri tilanteisiin pukeudutaan sopivasti.

Minun mies ei ole mikään pakkaamisen taituri, joten en todellakaan jätä hänen vastuulleen lasten tavaroita.

Niin, minkälaiset vaatevarastot teillä oikein onkaan? Onko teillä erikseen joku mystinen ullakko jossa nämä lomavaatteet erikseen sijaitsee? Miksi et osta vaatteita jo normaalistikin järkevästi? Kotonako vaateyhdistelmänne eivät sitten ole järkeviä ja käytännöllisiä?

Jos tämä on sitä paljon mainostettua metatyötä, niin nauran sille paskaisesti.

Vierailija
50/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minkälaiset vaatevarastot teillä oikein onkaan? Onko teillä erikseen joku mystinen ullakko jossa nämä lomavaatteet erikseen sijaitsee? Miksi et osta vaatteita jo normaalistikin järkevästi? Kotonako vaateyhdistelmänne eivät sitten ole järkeviä ja käytännöllisiä?

Jos tämä on sitä paljon mainostettua metatyötä, niin nauran sille paskaisesti.

Naura vaan, me muut vaan hymyillään sisäisesti, kun sinä pesueinesi ilmestyt illalla ravintolaan shortseissa ja crocseissa, eilisen jäätelötahrat nukkaantuneen t-paidan rinnuksilla.

Minulle on tärkeää, että vaatteet sopivat yhteen, sopivat tilanteeseen ja ovat siistejä ja mukavia. En siis pakkaa niin, että repäisen ensimmäiseksi käteen osuvat vaatteet kassiin. Mökille voin mennä, mutta en halua kulkea ihmisten ilmoilla raidallisessa hameessa ja pilkullisessa paidassa.

Ja kyllä, kun lähdetään talvella matkalle lämpimään, niin haetaan kesävaatteet varastosta. Samoin kesäkengät ja hatut. Kesällä käytän osittain eri treenivaatteita kuin talvella. Kesävaatteiden kanssa käytän eri asusteita kuin talvivaatteiden kanssa. Käytän hieman eri koruja ja meikkaankin eri meikeillä, kun iho on ruskettuneempi. Mulla on vieläpä erikseen kesäkäsilaukkuja, jotka ovat kevyempiä ja värikkäämpiä, kuin talvella käyttämäni tummat ja nahkaiset.

Vierailija
51/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tuntuu siltä, että mies ei ole ikinä valmiina, tekee kaikkea muuta ennen lähtöä kuin pakkaa. Minä seison eteisessä valmiina lähtöön, ollaan jo valmiiksi myöhässä ja ajetaan lentoasemalle tai satamaan kaikkea muuta kuin nopeusrajoitusten mukaan. Matkalla mies on sitten vailla sukkia tai ihmettelee, missä ovat toiset kengät tms. Ihan OK muuten, mutta se on aina minun vikani! Sitten minun pitäisi jossain Lontoossa tai Pekingissä samantien tietää, mistä saa sukkia tai partakoneen - mistä minä voin tietää, jos olen kaupungissa ekaa kertaa ja siitä syntyy riitaa.

Voi apua, anteeksi, mutta tämä kertomus huvitti mua jostain syystä. Eikö se mies ikinä opi?

Vierailija
52/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies haluaisi aina mennä Viking Linen terminaaliinkin 1,5 tuntia ennen laivan lähtöä. Ja lentojen vaihtoon pitäisi varata 6-10 tuntia aikaa myös tutulla kentällä. Tahallani viivästytän lähtöä tai hidastelen lentokentän kahviossa. Kun ei se jonossa seisominen tuntia ennen nopeuta sitä matkaa millään tavoin.

Mutta pakkaamisessa olen hitaampi. Teen edellisenä päivänä aina listan tarvittavista vaatteista yms. Naisen täytyy kai usein ottaa enemmän vaatteita mukaan. Miehellä farkut ja T-paita/kauluspaita riittävät jo moneen paikkaan, mutta naisen pitää illalliselle tempaista jostain korkkarit ja mekko päälle. Tai ei siitä usein ainakaan haittaa ole.

Toisaalta jos ei ole ajoissa, voi käydä kuten niille yli 150 matkustajalle, jotka pari vuotta sitten jäivät laivasta, koska Helsingissä oli mahdoton ruuhka eikä oikeastaan mikään muu toiminut kuin käveleminen. Valitettavasti väki tajusi sen liian myöhään ja oli ihan turha yrittää laivaan siinä vaiheessa, kun portit oli suljettu. Siinä vaiheessa se "bussilla tuntia ennen lähtöä" ei riittänyt mihinkään.

Vierailija
53/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikaisemmin ihan samanlaista. Muutama vuosi sitten luovutin ja ilmoitin vaan miehelle, että lähtöpäivänä tilaan taksin klo 12. Pakkasin omat ja lasten matkatavarat ja klo 12 tilasin taksin. Kun taksi oli pihassa, kysyin mieheltä, tuleeko samalla kyydillä vai tuleeko perässä. Eihän sillä ollut matkatavarat vielä pakattuna, joten sanoi tulevansa perässä ja ryntäsi pakkaamaan. Ehti se kentälle, mutta seuraavalla lomamatkalla mun ei tarvinnut enää ilmoittaa kuin moneltako tilaan taksin ja mies oli silloin matkatavaroineen lähtövalmiina.

Vierailija
54/54 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naisilla ei ole paineen- ja stressinsietokykyä. Ihan kuin lapset jouluaattona, odotus ja jännitys käyvät niin ylivoimaisiksi , että se pitää purkaa riehumisena ja kiukutteluna. Kasvakaa aikuisiksi. Ja olette vielä lisääntyneetkin, siinäpä lapsille aikuisen mallia.

Juurikin näin. Kun olimme lapsia, oma äitini riehui ja raivosi, koska me kakarat olimme kuulemma hävittäneet laivaliput ja laivalle oli jo kiire. No ne liputpa oli ihan siellä mutsin omassa käsilaukussa.

Ajattelisitte niitä lapsianne, mistä aina jaksatte mainostaa olevanne "yksin vastuussa".

Hieno loman tai reissun aloitus lapsille, kun äiti riehuu, mököttää ja terrorisoi koko perhettä.

Ok, mutta tässä aloituksessa oli kyse siitä kun mies viivästyttää omalla toiminnallaan koko perheen lähtöä.

Aloitus ei kyllä ollut lähelläkään tuon sisältöinen, vaan av-mamma oli taas kerran riehumassa ja vittuilemassa miehelleen, kun asiat eivät menneet pilkulleen niin, kuin av-mamma oli oman pienen päänsä sisällä kuvitellut. Mistään viivästymisestäkään ei ollut minkäänlaista mainintaa.

Eli sinäkin riehut lapsiesi edessä ja raivoat miehellesi, etkä näe siinä mitään pahaa?

Mikä hiivatti sun ongelmas on? Väkisin yrität vääntää jotain ihme kuviota. Onko naises jättänyt sut vai äitestäs traumoja? Kerro niistä mieluummin jossain ketjussa, äläkä maalaile väkisin koko ajan joka ketjuun noita paskaäiskä tai -nainen kuvitelmiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän