Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomamatkalle lähdössä tänään ja TAAS riideltiin miehen kanssa.

Vierailija
04.07.2016 |

Tuttua? Mikä ihme siinä on, että aina kun lähtöpäivä koittaa niin riidellään jostain mitättömästä asiasta joka paisuu ja sitten eka lomapäivä meneekin mököttäessä puolin ja toisin? Miehellä on tapana alkaa lähtöpäivänä tekemään rästiin jääneitä einiinkiireisiä hommia pakkaamisen sijaan ja sekös mua suututtaa😈 Huoh.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukot on persiistä.Nim.kokemusta on

Vierailija
62/64 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies, jolla on työn vuoksi matkapäiviä vuodessa ainakin 200, projekteja ympäri maailmaa. Hän pakkaa itsenäisesti työmatkoille, kun niissä on melkein aina se sama setti ja toimisto-olosuhteet. Hän on järjestänyt omaan vaatehuoneeseen riviin valmiiksi työkäyttöön sopivia kauluspaitoja, housuja ja takkeja, ja alushousut, sukat ja lentoja varten kompressiosukat omaan laatikkoon, niin että ne on helppo ja nopea ottaa.

Mutta kun ollaan lomalle lähdössä, niin hänellä on vaikeuksia. Minä pakkaan hänelle lomalle sopivan määrän t-paitoja, shortseja ja uimahousut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia lomareissuja oikein teette, kun tekstien perustella pakkaatte kaikki lastenne vaatteet ja tavarat muuttolaatikoissa matkaanne? Nippu paitoja, nippu housuja, nippu sukkia, nippu alusvaatteita.

Lapset ottaa ja pakka sitten ne muut tarpeelliseksi katsomansa lelut ja muut tavarat matkaan.

Kyllä saadaan taas yksinkertainen asia kuulostamaan suureltakin ponnistukselta.

Eihän se mikään ponnistus ole, mutta otetaan nyt esimerkiksi meidän perheen Kanarian loma. Lähtiessä sataa vettä ja on + 5 astetta, perillä 20-25 astetta, paitsi korkeammalla käydessä saattaa olla alle 15 astetta. Takaisin Suomeen palatessa voi vaikka olla pakkasta ja lunta. Lomalla ollaan rannalla, käydään retkillä, syödään ravintolassa, käydään shoppailemassa ja pääkaupungissa, lenkkeillään ja treenataan salilla.

Kauheasti ylimääräistä ei viitsisi pakata, kun muuten joutuu maksamaan ylipainosta. Kaikki tarvitsevat useita erilaisia asuja, kenkiä ja asusteita, joiden olisi mukava sopia yhteen ja toimia mahdollisimman monipuolisesti, mutta kuitenkin niin, että eri tilanteisiin pukeudutaan sopivasti.

Minun mies ei ole mikään pakkaamisen taituri, joten en todellakaan jätä hänen vastuulleen lasten tavaroita.

Niin, minkälaiset vaatevarastot teillä oikein onkaan? Onko teillä erikseen joku mystinen ullakko jossa nämä lomavaatteet erikseen sijaitsee? Miksi et osta vaatteita jo normaalistikin järkevästi? Kotonako vaateyhdistelmänne eivät sitten ole järkeviä ja käytännöllisiä?

Jos tämä on sitä paljon mainostettua metatyötä, niin nauran sille paskaisesti.

Naura vaan, me muut vaan hymyillään sisäisesti, kun sinä pesueinesi ilmestyt illalla ravintolaan shortseissa ja crocseissa, eilisen jäätelötahrat nukkaantuneen t-paidan rinnuksilla.

Minulle on tärkeää, että vaatteet sopivat yhteen, sopivat tilanteeseen ja ovat siistejä ja mukavia. En siis pakkaa niin, että repäisen ensimmäiseksi käteen osuvat vaatteet kassiin. Mökille voin mennä, mutta en halua kulkea ihmisten ilmoilla raidallisessa hameessa ja pilkullisessa paidassa.

Ja kyllä, kun lähdetään talvella matkalle lämpimään, niin haetaan kesävaatteet varastosta. Samoin kesäkengät ja hatut. Kesällä käytän osittain eri treenivaatteita kuin talvella. Kesävaatteiden kanssa käytän eri asusteita kuin talvivaatteiden kanssa. Käytän hieman eri koruja ja meikkaankin eri meikeillä, kun iho on ruskettuneempi. Mulla on vieläpä erikseen kesäkäsilaukkuja, jotka ovat kevyempiä ja värikkäämpiä, kuin talvella käyttämäni tummat ja nahkaiset.

Ymmärrän, että jos kotona on rajallisesti säilytystilaa, niin kausivarastointi on järkevää. Mutta miehen näkökulmasta ongelma voi olla juurikin se, että ne vaatteet on jossain varastossa. Yleensä se, joka ne on varastoon vienyt, tietää, missä ne ovat. Mutta jos ei ole ollut mukana varastoon viemisessä, niin tuntuu vaikealta arvata tai lähteä summassa etsimään. On paljon myös sellaisiakin vaatteita, joita voi käyttää kesät-talvet, esim. alusvaatteet ja osa t-paidoista ja topeista.

Vierailija
64/64 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kiristyy lähtöpäivänä pinna Oka ikinen kerta. Lähdetään sitten mökille, lomareissulle tai vaikka juhliin. Syy? Vaikka aikataulu olisi ollut jo valovuoden selvä, niin ollaan silti joko myöhässä tai ainakin viimetipassa. Mä pakkaan omat, yhteiset ja lasten vermeet autoon saakka, mies haahuaa kaikkea muuta. Vetkuttelee aamukahvipöydässä, istuu kaikessa rauhassa paskalla, ajaa partaa ja raapii muniaan katse kaukaisuuteen luotuna, vailla huolen häivää. Ihan hyvä mies se muuten on, mutta se haahuilu ajaa hulluksi. Kun auto viimein starttaa, usein tunteja myöhemmin kuin oli tarkoitus, on lomafiilis ja kivakivajipii-tunnelma hyvin kaukana ja tilalla rätkyttävä akka ja h-moilasena oleva haahu.

Meillä toimitaan nykyään niin, ettei juoda kotona aamukahvia ollenkaan, jos aamusta on lähtö reissuun. Todettu niin monta kertaa ettei siinä riitä tunti ja se siivous päälle. Sählinki vaan. Juodaan jossain matkan päällä sitten.

Pakataan auto jo illalla mahdollisimman valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi