Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaisvaatteista

Vierailija
27.02.2006 |

Meillä lähtö hautajaisiin ja en omista yksiäkään mustiavaatteita.

Mitä on tapana pitää hautajaisissa, mitä kannattaa ostaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tarpettomlata niin sitten siisti musta neuletakki tai paitapusero.

Vierailija
2/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten lapset puetaan? Meillä 2v ja 8kk lapset.

Mustat suorathousut ja neuletakki kuulostaa hyvältä. Laitetaanko alle valkoinen paitapusero?

Huomaa että en yksissäkään hautajaisissa ole vielä ollut..

Mites sen kukkajutun kanssa? Onko tapana viedä seppele vai kimppu? Kuinka aikasessa vaiheessa pitää tilata? Menemme 500km päähän hautajaisiin, joten voinko puhelimella tilata kukat ettei tarvitse täältä asti kuskata autolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivat housut ja nekin farkut.

Vierailija
4/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukka-asiasta. Meillä ainakin sovittiin appiukon hautajaisiin, että kaikki ostavat kukkalaitteen ei pelkkää vihkoa. Itse en ole koskaan hautajaisiin ostanut vihkoa, aina kukkaseppeleen. Varmaan jos on vähän kaukaisempi ihminen voi ostaa kukkavihkon. Ja kaikki miehet jotka arkkua kantoivat olivat mustassa puvussa ja valkoinen kaulaliina kaulalla.

Vierailija
5/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä pitäisi olla musta puku. Ja musta solmio sekä valkoinen paita.

Lapsille sopivia asuja ovat esimerkiksi tummansininen hame tai housut ja valkoinen paita. Mustat kengät, tummansiniset tai pienimmillä valkoiset sukat.

Sinä voit toki laittaa Mustien suorien housujen ja mustan neuletakin kanssa valkoisen paitapuseron. kuulostaa hyvältä.

Kukista: läheistä vainajaa muistetaan seppeleellä, kaukaisempaa voi kaiketi muistaa pelkällä kimpulla. Hyvissä ajoin kannattaa tilata, ja se onnistuu hyvin puhelimitse.

hyvää perustietoa hautajaisista löydät mm. täältä: http://www.juhlitaan.net/hautajaiset/

t. 2

Vierailija
6/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kysyä noista kukkalaitteista sitten muilta sukulaisilta.

Vierailija
7/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle käy valkea paitapusero alle. Jotkut ovat sitä mieltä, että pikkulapsille puetaan kokovalkoista. Itse pukisin tytölle valkean paidan ja sukkikset ja tummansinisen tai tummanlilan samettimekon. Pojalle tummat suorat housut, valkoinen paita, tumma liivi. Pääasia kuitenkin, että ovat juhlavasti puettuja. Jos haalarit ovat hempeän värisiä, niin kelpuuttaisin ne. Jos haalarit ovat kovin kirkkaanväriset, niin kyselisin tuttavapiiristä, jos jollain olisi parempi, jonka voisi vaihtaa oman haalarin kanssa viikonlopuksi. Mutta vaikka lapset menevät minkä värisissä, niin sitä ei kukaan pahalla katso. Ei lapsia ole tarkoitus kuitenkaan mustiin pukea.

Vierailija
8/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me ollaan tehty kukkien kanssa niin, että minä olen tilannut kaikkien sisarusten puolesta kukkalaitteet kukkakauppaan, niin ovat sitten olleet kaikilta samaa kokoluokkaa. Olen ne sitten myös hakenut sieltä, niin ei ole jokaisen tarvinnut silloin hautajaisaamuna yrittää ehtiä hakemaan.

Vierailija
9/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sillä täytyy jotkin sisäkengät olla muistotilaisuudessa.

Vierailija
10/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan voi punaisia kuomasaappaita laittaa haudalle!

Kysy jos jollain naapurilla/tutulla olisi lainata. Musta/tummansininen villakangastakki pikkutytölle, hätätilassa lapsille tummansiniset ulkovaatteet.

Mutta en minä kyllä laittaisi/ole ikinä laittanut haalareita haudalle. Eihän aikuisetkaan (toivottavasti) ole siellä esim. lasketteluvaatteissa??

Nyt saattas tuurilla löytyy edullisia takkeja/kenkiä alesta!

Vierailija
11/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansiniset tai mustat toppahousut? Vuorelliset tummat samettihousut?

Vierailija
12/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt on kuitenkin vielä täysi talvi, joten minusta on kyllä tärkeintä, että lapsilla on lämpimästi päällä. Se nyt sitten riippuu ihan siitä, minkä verran haluaa itse panostaa lasten pukeutumiseen. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, en voi uskoa, että joku loukkaantuisi lasten pukujen väristä, joskin nekin mielellään saavat olla hillityt. Oikeastaan moni voi nähdä sen hautajaisissa lohdullisena, että lasten kautta elämä jatkuu ja heitä eivät vielä tällaiset surut syvästi kosketa. Kyse on kuitenkin vauvasta ja 2-vuotiaasta. Isompien lasten kanssa on sitten taas eri asia.

T. Se haalarista puhunut

Vierailija
13/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä sitten kirkossa ja muistojuhlassa siistit juhlavaatteet.

Vierailija
14/14 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisiin villakangashousuihin ja vaaleaan neulepaitaan, vaikka oltiin jo kouluiässä, eikä kukaan loukkaantunut. Kannattaa varmaan hieman kysellä miten teidän suvussa on tapana. Meillä ei siis lasten vaatteiden tarvitse olla väritykseltään tummia.

Miehen isän kuoltua, hänen siskonsa laittoi hautajaisiin mustat housut ja joku oli vankasti sitä mieltä että lähisuvun naisilla pitää olla hameet. Minä menin myös housuilla kun en viimeisilläni halunnut itseäni palelluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi