Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tekee kissoille pientä kiusaa

Vierailija
04.07.2016 |

Tyttö 6v. tykkää kyllä kissoista, mutta purkaa heihin jonkinlaista aggressiotaan. Sättii, huutaa, välillä kun kissa on syömässä tallaa hiukan kissan hännälle niin, että kissa lähti pois ruokakupilta. Jos sanon rumasti lapselle, että ei saa kiustata kissoja tyttö alkaa itkeä aivan kuin minä olisin se tarinan hirviö ja ongelma. Eikä "suostu" ottamaan kuria vastaan. Miksi ei 6-vuotias käsitä, ettei kssoja saa kiusata? En jaksa kohta enää ojentaa puheella, vaan kohta heitän lapsen raajoista pihalle. No, en heitä, mutta tekisi mieli.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjoita lapselle satu. Satu kertoo kissasta nimeltä Miuku ja voisi mennä tähän tyyliin:

Minä olen Miuku, pehmeä ja pörröinen kotikissa. Asun keltaisessa kerrostalossa kolmannessa kerroksessa ja täältä ikkunoista näkee pitkälle. Minusta on ihanaa makoilla rentona ikkunalaudalla ja nauttia ihanan lämpimästä auringonpaisteesta ja ulkona näkyvistä--- Hui kauhistus! Mikä tuo ääni on! Joku huutaa lujaa minulle, pakko päästä karkuun! Pelästyn ihan hirmuisesti ja juoksen vaatekomeron alle piiloon. Sydämeni hakkaa hurjasti ja luulin että joku haluaa napata minut vangikseen ja syödä! Pelottaa vieläkin..

Kun olen hiukan rauhoittunut, kurkin komeron alta huutajaa. Se oli perheen lapsi Maija, hän säikäytti minut tosi pahasti. En ymmärrä miksi hän tekee niin. Minusta tuntuu tosi pahalta.

Tarina voisi kuvata myös ruokahetkeä tms. Pyydä lasta miettimään ratkaisua, piirtämään kuvitus tarinaan tai keksimään sille jatkoa. Tai kertomaan tarina uudestaan mutta omana versionaan muokkaillen

Vierailija
42/44 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee se feikkisoitto sinne eläinsuojeluun vai tuleeko siitäkin kakaralle traumoja!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko empatiakyvyn syvyys synnynnäistä?

Ap

Kai se osittain on synnynnäistäkin, mutta ennenkaikkea opittua. Tämä yksi tärkeimmistä asioista, joka tulisi lapsille opettaa, mutta valitettavasti nykyään se on yksi vähiten opetetuista.

Vierailija
44/44 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kivikissaäiti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän