Lennän huomenna Italiaan ja otan omat eväät koneeseen. Onko noloa?
En halua maksaa kymppiä voileivästä lentokoneessa.
Kommentit (50)
Inva WC:ssä tai lastenhoitohuoneessa on vielä normaalihanat , ainakin jokin aika sitten.
Eikö reippaan 3 tunnin lentoa pärjää ilman eväitä?
Vierailija kirjoitti:
Siis mä olen aina luullut, ettei koneeseen saa viedä omia eväitä!!! Ettei turvatarkastuksesta pääse läpi sämpylöiden tai pähkinäpussien kanssa.
Ja tämä sinun luulosi perustui mihin?
Vierailija kirjoitti:
Siis mä olen aina luullut, ettei koneeseen saa viedä omia eväitä!!! Ettei turvatarkastuksesta pääse läpi sämpylöiden tai pähkinäpussien kanssa.
No ei tietenkään kukaan oikeasti vie sämpylöitä eikä täytä vesipulloa vessojen kädenlämpöisellä vedellä, kunhan taas joku paremman tekemisen puutteessa trollasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä sinun luulosi perustui mihin?
En vain tiedä. Sellainen käsitys mulla on ollut. Tyhmä minä. Olis aika paljon halvemmaksi tullut matkustella omien eväiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aina kalakukon jonka avaan kääreestä ja syön ternimaidon kera. Namskis 😊
Toi on hyvä. Mul on yleensä hapankaalia ja valkosipulisilakoita. Jotenkin kuuluu siihen lentokokemukseen, joten ei tuu paljon muuta kokeiltuu.
Ottakaa mitä eväitä tahansa mutta jättäkää ne pähkinät väliin! Allergikolle todella vaarallista- jo pelkkä haju.
Vierailija kirjoitti:
Eikö reippaan 3 tunnin lentoa pärjää ilman eväitä?
Menin reissuun, muutaman tunnin lento matkakohteeseen mutta meni koko päivä kun ensin matka Helsinkiin ja sitten lentokentällä piti odottaa jatkolentoa joka parhaassa tapauksessa vielä myöhässä.
Monille voi tulla yllätyksenä sellainen fakta, että meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset tarvitsee parin tunnin välein pientä syötävää verensokerin takia, toinen syö silloin kun tulee nälkä eikä silloin kun ruokaa on tarjolla ja se kolmas tykkää syödä silloin kun on sopiva hetki istua paikoillaan. Eväät on fiksuutta :)
Itse otan aina tyhjän vesipullon mukaan eikä maailma kaadu siihen jos pulloa ei saakaan kentällä täytettyä. Silloin ostan harkinnan mukaan riistohintaisen veden joko kentältä tai koneesta. Joka kerta ärsyttää se hinta, vaikka sen pullon ostamiseen olisi vallan mainiosti rahaakin.
Muistutuksena vielä kirjoitukseni pointti: me ollaan jokainen omanlaisiamme lumihiutaleita ja se sallittakoon :)
Vierailija kirjoitti:
Minä otan myös eväät mukaan. Pakkaan käsimatkatavaroihin tyhjän juomapullon ja turvatarkastuksen jälkeen käyn täyttämässä sen vessassa. Ei tarvitse menomatkalla ostaa juotavaakaan.
Vessabakteerit evääksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainut jonka mielestä on ällöttävää täyttää juomapullo vessassa?
Hanasta, ystäväni, ei pöntöstä... ;)
Niin, hanasta nimenomaan, kun siinä juuri ennen vesipullon täyttäjää on pesty kakkapyllyä.
Kyllikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainut jonka mielestä on ällöttävää täyttää juomapullo vessassa?
Hanasta, ystäväni, ei pöntöstä... ;)
Niin, hanasta nimenomaan, kun siinä juuri ennen vesipullon täyttäjää on pesty kakkapyllyä.
Ei niissä vessoissa mitään veden kierrätysjärjestelmää ole, ihan puhdasta vettä sieltä hanasta joka kerta tulee kun sen avaa.
Kaikille tiedoksi, että Helsinki-Vantaalla on nykyään hanoja, joista saa paremmin otettua vettä, lämpötilaa saa säädettyä. Hanan pää niin korkealla, että pullo mahtuu ja tuskin kukaan lapsensa kakkapyllyä sinne asti nostaa. Yksi löytyy Iittalan/Arabian kaupan tietämiltä toisesta kerroksesta. Saattaa olla lähtöportin 27 lähellä, jos muistan oikein. Muuallakin on, mutten tiedä missä.
Ihan ok minulle, että vieruskaverilla on omia eväitä mukana, kunhan ne eivät ole voimakkaan hajuisia (jotain surströmmngiä) eikä niistä roisku mitään eikä murustele ympäriinsä. Sama tietty koneesta ostettujen kanssa. Vahinkoja tietty voi sattua, kun ahtaassa tilassa syö, mutta eväät on usein sellaisia, että niitä haukataan kääreestä, helpompiakin kuin lentokoneesta ostettujen miniastioissa olevien "annosten" syöminen.
Lähinnä tuossa on noloa se, ettet selviä muutaman tunnin lentomatkasta syömättä ilman eväitä. Hyvin palvelevat yhtiöthän tarjoavat usein jopa kahvia, vettä ja mustikkamehua ja vieläpä täysin ilmaiseksi!
Miten te kakkapyllybakteereita pelkäävät voitte pestä kätenne yleisissä vessoissa, jos kerran hanoista tuleva vesi on saastunutta? Eihän siellä siten saa käsiäänkään puhtaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tuossa on noloa se, ettet selviä muutaman tunnin lentomatkasta syömättä ilman eväitä. Hyvin palvelevat yhtiöthän tarjoavat usein jopa kahvia, vettä ja mustikkamehua ja vieläpä täysin ilmaiseksi!
No kun kyse ei yleensä ole pelkästä ilmassa vietettyä ajasta. Esimerkki: Syön kotona klo 12 ja lähden julkisilla kentälle hyvissä ajoin. Lento lähtee 14:30. Perillä toisella kentällä 17:30. Tässä kohtaa voisi ostaa purtavaa (lounaasta kulunut nyt 5,5 tuntia). Yleensä syön mieluiten vasta perillä ravintolassa, joten en pysähdy lentokenttämurkinalla kuin äärimmäisessä nälässä. Ulos kentältä matkatavaroiden kanssa 18:30. Hotellilla 19:15. Tavarat huoneeseen ja ravintolaa etsimään. Ruoka naaman edessä 20:00. Vähän pidempi ruokavali kuin säälittävä 3 tuntia, jos meinaa kenttä ja lentokoneaterioinnin välttää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tiedoksi, että Helsinki-Vantaalla on nykyään hanoja, joista saa paremmin otettua vettä, lämpötilaa saa säädettyä. Hanan pää niin korkealla, että pullo mahtuu ja tuskin kukaan lapsensa kakkapyllyä sinne asti nostaa. Yksi löytyy Iittalan/Arabian kaupan tietämiltä toisesta kerroksesta. Saattaa olla lähtöportin 27 lähellä, jos muistan oikein. Muuallakin on, mutten tiedä missä.
Joo, sinne on nykyään mm. EU:n liikennekomissaarin puututtua vesipullorahastukseen, laitettu vessoihin keittöhanan tapaisia hanoja, joista voi täyttää vesipulloja kylmällä vedellä. Sitä en ymmärrä, miksei tuollasia vesipisteitä voisi helposti laittaa muuallekin kuin vessoihin. Vesi- ja viemäriputken vetäminen vessan seinän toiselle puolelle ei aiheuttaisi isoja kustannuksia.
Luvassa oli myös myyntiin euron vesipulloja, mutta sellasia en ole huomannut. Onkohan joku muu nähnyt sellaisia jossain myynnissä?
http://yle.fi/uutiset/helsinki-vantaalle_ei_ole_tulossa_ilmaisia_vesipi…
Kunhan ei ole nestemäistä, niin ei mitään ongelmaa. Viime viikolla just menin kolmioleipien kanssa läpivalaisuun, eikä kukaan sanonut mitään.