Kenelläkään tunnetta, että tarvitsisi ponnistaa kuukautisten aikana?
Kyse siis lähinnä siitä, että on kuukautiskivut ja alitajunta jotenkin sanoo "ponnista".
Kummallista. Mistähän voisi johtua?
P.S. en ole ollut ikinä raskaana
Kommentit (9)
Minulla ei yleensä ole kipuja, mutta silloin harvoin kun on, niin on tarve ponnistaa. :/
Ärsyttävää.
-Ap
En tiedä onko sama asia kuin mistä itse puhut, mutta sellainen paineen tunne tulee joskus, mistä tulee sellainen olo, että pitäisi ponnistaa. Aika inhottavaa tunne kun ei siitä ponnistamisesta ole varsinaisesti mitään hyötyä.
Silloin kun mulla oli vielä tavalliset kaameat menkat, kävin välillä pöntöllä ponnistelemassa verta ja hyytymiä ulos, ettei tarttis koko ajan vaihtaa sidettä. Ei siitä varmaan mitään hyötyä ollut, ketutti vaan entistä enemmän.
Kohtu supistelee eli poistaa kerryttämäänsä limakalvoa raskautta varten. Ihan normaalia siis.
Tunnistan tuon painon tunteen joka hieman muistuttaa ponnistuttamista. Varsinaiseen synnytystuntemukseen verrattuna aika lievä sitten loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kohtu supistelee eli poistaa kerryttämäänsä limakalvoa raskautta varten. Ihan normaalia siis.
Erilainen tunne. Silloin, kun kohtu supistelee itse, ei ole ponnistamisen tarvetta. Se on juurikin tuollainen paine, keho ilmeisesti kuvittelee, että ponnistamalla paine häviää.
-Ap
Joo sama