Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi iäkkäille ihmisille on tärkeää aina sanomalehdestä katsoa syntyneet sekä kuolleet?

Vierailija
03.07.2016 |

Ja paikallislehdistä kyse.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole iäkäs, mutta katson ne aina. Olen kiinnostunut tarinoista ja mielestäni kuolinilmoitukset kertovat usein paljon sellaistakin mitä siinä ei lue.

Kastetut taas on mukava katsoa, koska nimet ovat mielenkiintoisia ja kertovat myös ajankuvaa.

Ja syntyneet nyt tulee katsottua siksi, että näkee jos joku tuttu on saanut vauvan.

Vanhuksilla taas kuolleista varmaan löytyy keskimääräistä enempi tuttuja.

Vierailija
2/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä katsoo, että kukas tuttu tällä viikolla on kuollut. Mä kirjotin tänne kerran, että siitä huomaa tulleensa vanhaksi, että katsoo kuolinilmoitukset ja kaikenlisäksi löytää sieltä tuttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lukenut aina kuolinilmoitukset,ihan nuorena jo. Kiinnostaa tietää,josko on tuttuja kuollut.

Vierailija
4/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pitää tarkistaa onko itse kuollut.

Vierailija
5/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän rajallisuus on heille itselleenkin jo realiteetti ja kuolleiden joukossa usein tuttuja elämän varrelta. Syntymiset taas kertovat elämän jatkuvuudesta. Ja kyllähän toiset ihmiset ja heidän kohtalonsa ihan vain kiinnostavat ja herättävät uteliaisuutta varsinkin jossain pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
6/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v ja katson kaikki perheilmoitukset. Kuolleista saattaa löytyä kavereiden vanhempia tai isovanhempia.

Vierailija
7/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko työpaikkoja avautunut.

Vierailija
8/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan syntymät ja kuolemat todella oleellisia osia tätä ihmiselämää.

Luojan ihmeitä.

Vierailija
9/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan syntymät ja kuolemat todella oleellisia osia tätä ihmiselämää.

Luojan ihmeitä.

Mitä hiton ihmeitä?

Vierailija
10/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinilmoituksia olen lukenut lapsesta asti. Todella mielenkiintoisia, kertovat ilmoittajista (ei niinkään vainajista) paljon. Äidin kanssa yhdessä usein naurettiin...

Nyt iäkkäänä katson tietysti myös sillä silmällä, onko tuttavia joukossa. Ja kasteilmoitukset luen saadakseni hyvät naurut ihmisten lapsiraukoilleen keksimistä nimenkuvatuksista.

Vierailija
11/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ensimmäiseksi tarkistaa, löytyykö omaa nimeä kuolleista. Jos ei löydy, voikin keittää aamukahvit.

Vierailija
12/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, joka on nyt eläkkeellä, kertoi katsovansa kuolinilmoitukset tietääkseen, keistä asiakkaista on päästy lopullisesti eroon.

Vierailija
13/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua kiinnostavat ne, jotka haluavat laittaa lapsistaan paikallislehteen kuvan ja onnitella julkisesti iki-ihanaa Kaapo-Paapo Pikkaraista 1v päivänä. Maksullinen ilmoitus, että tutut huomaisi, että näin ihana se nyt on, vaikka omaa aikaa ei ole yhtään.

Vierailija
14/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se porukka, joka onnittelee mummoa ja laittaa siihen onnitteluilmoitukseen omien lastensa tai kissan tai koiran kuvan.

Vierailija
15/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niinkin entisajan Facebook. Kaikki tutut samalta paikkakunnalta ja kaikkien tärkeimmät elämäntapahtumat postaantuivat sitten paikallislehteen.

Vierailija
16/16 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ne aina ja olen vasta 40v. Kyllä niitä nuoriakin kuolee, joskus tuttujakin =(