"Pelimiesten" surullinen vanhuus....
Oikeastaan aika surullista, millainen vanhuus monia pelimiehinä tunnettuja naistenmiehiä odottaa.
Miten moni oikeasti potentiaalinen, hyvä vaimokandidaatti valuukaan vuosien aikana sormien läpi kun parisuhdetta ja uskollisuutta tärkeämpää on pyöritellä uusia naisia ja maistella sitä aidan takana näkyvää ruohoa?
Sitten vähän yli nelikymppisinä yht'äkkiä havahdutaan huomaamaan, että hetkinen, lihakset surkastuu, komeus haihtuu, muilla onkin jo perhe, yksinäinen vanhuus koputtelee nurkan takana... Kaikki hyvät naiset on jo varattu ja pelimiehen on pakko tyytyä siihen kakkosvaihtoehtoon jos onnistuu enää sellaistakaan vakavaan parisuhteeseen huiputtamaan.
Ts. pelimiehen vaihtoehtona on lopulta yksinäinen, perheetön vanhuus tai vaihtoehtoisesti perhe-elämä ei-niin-hehkeän kakkosvaihtoehdon kanssa. Toisaalta, sellaisen kumppanin kanssahan voi jatkaa pelimiehen elkeitä hautaan saakka...
Kommentit (34)
Joopa joo, nämä on näitä ikiaikaisia 'totuuksia', joita ihmisille on toitotettu, että tekisivät lapsia ja kestäisivät vttumaisia puolisoitaan: 'kadut sitten vanhana, ettet tehnyt lapsia'. 'ilman perhettä tulee katkera ja yksinäinen vanhuus' jne. Minunkin, lapsettoman ja naimattoman naisen, olisi joidenkin mielestä pitänyt edes tehdä lapsia silleen varulta, ettei sitten vanhempana kaduta. Sanoin aina, etten tee lapsia varulta, minun täytyy haluta sitä lasta. Niitä varulta tehtyjä lapsia näkee tuolla steissillä yömyöhään ihan tarpeeksi useita ilman että mun täytyy niitä alkaa lisää maailmaan vääntämään.
Jotkut katkeroituvat vanhemmiten, olivat sitten yksin tai sadan ihmisen kanssa. Jotkut ihmiset ovat yksin viiden avioliiton jälkeenkin, jotkut ovat yksinäisiä avioliitossa, joka kestää koko elämän. Minun kokemuksen mukaan eniten katkeroituvat ne, jotka aikoinaan ovat ottaneet nuo iänikuiset sloganit tosissaan ja menneet naimisiin, vaikkei se oikein ois ollut heidän juttunsa ja tehneet lapsia, vaikkei oikein niistä niin välitä, ja he ovat aina tuudittautuneet siihen, et enpähän ole ainakaan vanhana katkera ja yksin niin kuin ne, jotka eivät tunnollisesti totelleet. Ja sitten vanhempana huomaa, ettei ne vttu mitään katkeroidu, siellä ne mennä huristaa vain, vttu ne on niiiiiiin tyhmiä, etteivät tajua edes olla onnettomia osattomuudestaan. Pistäähän se riepomaan. :D
Johan oli typerä aloitus. Tajuat kai ettei PELIMIESTÄ kiinnosta paskavaippojen vaihto, kakaroiden kaitseminen, vaimon nalkutuksen kuuntelu, asuntolaina-ahdistukset tai romanttiset viini-tagliatelle-illalliset toisten aikuista leikkivien pariskuntien kanssa siinä vaimon ostamassa, kurkkua kuristavassa Petrifun-paidassa?
Pelimies on villi ja vapaa. Koska itse haluaa juuri sitä.
Jos Pelimies haluaisi perheen ja vaimon niin silloin sillä olisi sellainen.
Katkerat naiset yrittävät halventaa miehiä elämään kuten naiset haluavat. Heikko aloitus 0/5
Ehkä pelimies on pelimies kovan libidon ja vapaudenkaipuun vuoksi? Uskon kuitenkin, että kun pelimies on valmis asettumaan aloilleen, hän löytää sopivan puolison itselleen. Eikä tarvitse tyytyä, kun ulkonäköä ja rahaa löytyy. Ei minun miehelläni ainakaan näytä vanhuus yksinäiseltä - 10 yhteistä vuotta ja kaksi lasta.
Toki uskon, että mieheni olisi viihtynyt ihan yhtä hyvin sinkkuna ihan loppuun saakka.
Sinulla taitaa olla jokin ongelma kin tuollaista pyörittelet vai onko paikalla sydämensä rikkonut katkera naikkonen joka edelleen rähjää pieleen menneen flaksinsa takia ja riitelee sitten geishapallojen käytöstä jonkun kanssa.
Voisit kokeilla vielä todella epätoivoista " me ollaan päällekkäin täällä". Pikkupentukin osaa saman mutta itkee myös yhtä herkästi.
Kannattaa muistaa että miehenkin perässä häirintä on aina rikosasia.
Loppupeleissä aika harvan pelimiehen menestys perustuu lihaksiin. Kyllä se on pääasiassa puheet ja käytös jolla naisia kaadetaan ja se taito ei katoa kun sen on kerran oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Voisit kokeilla vielä todella epätoivoista " me ollaan päällekkäin täällä".
Mitä tuo tarkoittaa?
Tunnen myös tällaisen AP:n kuvaileman pelimies- ihmistyypin. Tämä tuntemani henkilö on oikeastaan sellainen lievästi pelimies-suuntautunut, josta olisi voinut tullakin ihan hyvä perhemies ilman lähipiirin huonoa vaikutusta.
Tämä mies on aiemmin kyllä kyennyt jonkinlaisiin parisuhteisiin, mutta aina vuoden, parin jälkeen, kyllästynyt ja halunnut vaihtaa nuorempiin. Kaikki suhteet on päättyneet pettämisestä kiinnijäämiseen, eli ei ole edes eronnut ennen uusia suhteitaan. Jäänyt ns. roikkumaan vanhaan ja "pelannut" siinä sivussa. Sitten jäänyt kiinni ja puoliso halunnut erota.
Nyt miehellä on ikää jo reilusti yli neljäkymmentä ja sen huomaa ulkonäöstä. Kasvot ovat rypistyneet liiallisesta auringosta, tupakoinnista, juhlimisesta ja alkoholinkäytöstä, lihakset kadonneet, tyyli on nuhjuinen (puuttuu se klassinen naisen kädenjälki vaikka ihan perusmuodikas mies kyseessä). Ilmeisesti haikailee edelleen nuoruuttaan ja tyttöystävät vaihtuu, koko ajan taso kuitenkin laskee kun vaihtoehdot hupenevat...
Pelimiehet ovat älykkäitä, eihän se pelaaminen muuten onnistuisi. Osa jopa nai rahaa, työpaikan ja ei ne loputkaan yksin jää vaan kivannäköinen vaimo niillä lopulta on.
Vierailija kirjoitti:
Naisia on sinkkuina niin paljon, että pelimies löytää kyllä ihan hyvän puolison niin halutessaan. (Olettaen, että on koulutettu ja työssäkäyvä.) Naisten valikoimat lopahtavat siinä 30 ikävuoden jälkeen ja siinä vaiheessa kuka tahansa kunnollinen mies kelpaa, koska niitä ei tosiaankaan ole enää montaa sinkkuna.
Tämän(kin) palstan naisettomien miesten jutuista päätellen ei kyllä tunnu kelpaavan. Pikemmin päinvastoin, kovasti haukkuvat kolmekymppisiä naisia ja heidän kriteereitään miehille.
Mutta mitä pelimiehiin tulee, niin todellisia pelimiehiä tuskin on kovin paljon. Taitaa aika moni luokitella pelimieheksi ihan tavallisia, ekstrovertteja miehiä, joilla on vientiä naisten parissa, ja jotka ovat nuoruudessaan useissa lyhyissä tai vähän pitemmissä suhteissa eivätkä kieltäydy yhden yön jutuistakaan. Heistä suurin osa asettuu uskoakseni ihan yhtä lailla parisuhteeseen kuin muutkin siinä vaiheessa, kun halu perheen perustamiseen herää.
Olisihan se tietysti kiva uskotella itselleen, että on olemassa joku merkittävä pelimiesten rinki, joka pyörittää naisia k*llikarusellissa ja dumppaa sen jälkeen, mutta väitän että suurin osa nuoruuden seksi- ja parisuhteista solmitaan ihan tavallisten miesten ja naisten kesken. Nuorena kumpikin sukupuoli arvostaa erilaisia asioita kuin siinä vaiheessa, kun on aika asettua aloilleen ("juoksut on juostu"). Ja toisin kuin lassukat haluaisivat uskoa, naiset eivät suinkaan siinä kohtaa ala etsiä kilttiä insinöörimiestä vaan todellakin ne perheet perustetaan ihan niiden samojen miesten kanssa joiden kanssa on pidetty siihen asti vain hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä nelikympisenä ala lihakset katoamaan, jos pitää kunnostaan huolta. Nyt yli viisikymppisenä suorituskyky laskee, sille ei voi mitään.
Naisten saaminen ei ole toistaiseksi ollut ongelma
Pelimies vauvapalstalla - nyt tuli kahvit näppikselle :-DDD
Pelimiehet ovat yleensä sosiaalisesti lahjakkaita ja sosiaalisesti lahjakkaat taas eivät ole yksin edes vanhainkodissa, koska heillä nimenomaan on kyky tutustua uusiin ihmisiin. Sen vuoksi minusta on aika ihmeellistä olettaa, että sosiaaliset taidot katoaisivat samaan aikaan kuin mieskunto ja sen jälkeen pelimies olisi yksin. Mä olen sosiaalisesti lahjakas sinkkunainen ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä helpompaa uusiin ihmisiin tutustuminen on. En todellakaan pelkä yksinäistä vanhuutta. Parisuhdetta mulla ei vanhanakaan ole, mutta enhän mä ole parisuhdetta koskaan halunnutkaan. Mulla on seuraa ihan riittämiin ilman, että joku muuttaisi kotiini asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisia on sinkkuina niin paljon, että pelimies löytää kyllä ihan hyvän puolison niin halutessaan. (Olettaen, että on koulutettu ja työssäkäyvä.) Naisten valikoimat lopahtavat siinä 30 ikävuoden jälkeen ja siinä vaiheessa kuka tahansa kunnollinen mies kelpaa, koska niitä ei tosiaankaan ole enää montaa sinkkuna.
Mitä tarkoitat "naisia on sinkkuina niin paljon"? Siis enemmän kuin miehiä?
Kun populaatiossa on keskimäärin 50% miehiä ja 50% naisia ja jos tästä populaatiosta parisuhteessa on vaikka 80% niin eikö silloin sinkkumiehiä ja naisia jää saman verran?
Toki naiset elävät pidempään, joten ikäluokassa 80-100v. on enemmän naisia (ja näin ollen sinkkunaisia, yleensä leskiä) mutta muuten kyllä aika tasoissa mennään.
Suomessa sinkut vaan ovat alueellisesti eri paikoissa: kaupungeissa on hieman enemmän sinkkunaisia, vastaavasti maaseudulla enemmän sinkkumiehiä.
Bullshit. Enomies, 73-vuotias irstas wanha pukki (kuten äitini vanhempaa veljeänsä kutsuu) on edelleen hyvin vireä ja elinvoimainen seniori, elänyt koko elämänsä itselleen ilman että päästänyt naista saman katon alle (no yksi vuoden hairahdus nelikymppisenä).
Verrataan sitten minun 68-vuotiaaseen faijaani, neljän lapsen isään. Väsynyt, raihnas äijä joka käytännössä joutui elämään muiden eli meidän lasten ja rouvansa eli äitini ehdoilla. Sanon suoraan että faijallekin olisi ollut parempi vaihtoehto olla se ikipoikamies, niin voisi olla yhtä vireä kuin enoni.
Jepp, minä seuraan faijani jäljissä tosin vain kahden muksun kera. Kun olisin noudattanut äiteen neuvoa "olet kuin veljeni - pysy poikamiehenä, muuten tulee samanlainen kuin isästäsi...". Harvoin on äiti ollut oikeassa mutta juuri tässä asiassa näyttäisi olevan enemmän kuin missään muussa...