Joko teillä on Valion karrageenikermat boikotissa?
Vai ovatko kaikki edes huomanneet, että niiden kuohukerma ei ole enää täyttä kermaa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ihmetellyt tätä jatkuvaa hyla-tuotteiden esiinmarssia. Joku asiantuntija sanoi kerran, että hyla-valmisteita ei kannata käyttää, ellei ole todella tarvetta. Eikä ole!
Jaa. Minulla ei ole todettu laktoosi-intoleranssia (eikä keliakiaa), mutta omituisia vatsavaivoja on/oli silti. Kun vaihdoin kokeeksi kaikki naitotuotteet laktoosittomiin, vaivani hävisivät suurimmaksi osaksi. Tiedä häntä sitten, mistä on kysymys, sillä oireeni eivät ole ollenkaan laktoosi-intoleranssille tyypillisiä, mutta silti kävi näin. Jatkossakin ostan siis laktoosittomia tuotteita.
Samaan tulokseen olisit päässyt jättämällä viljat pois. Maitotuotteet olisit voinut syödä normina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös useat jäätelöt ole karrageenilla höystettyjä? :(
.
Ei siis ole karrageeniä, mutta kaikenlaista muuta mielenkiintoista kyllä. Monissa jäätelöissä karrageeniakin kyllä on.
Se Eucheuma-levä ON sitä samaa leväperäistä tuotetta. Sehän tässä parasta onkin että tällä rakkaalla lisäaineella on monta nimeä, pitää osata tunnistaa näillä nimillä ja E-koodilla myös, joskus on pelkästään E-koodi (E407 ja E407a). Ja todellakaan en osta tuota karrageenikermaa, samaten jäätelöt ostan karrageenittomina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös useat jäätelöt ole karrageenilla höystettyjä? :(
.
Ei siis ole karrageeniä, mutta kaikenlaista muuta mielenkiintoista kyllä. Monissa jäätelöissä karrageeniakin kyllä on.
Se Eucheuma-levä ON sitä samaa leväperäistä tuotetta. Sehän tässä parasta onkin että tällä rakkaalla lisäaineella on monta nimeä, pitää osata tunnistaa näillä nimillä ja E-koodilla myös, joskus on pelkästään E-koodi (E407 ja E407a). Ja todellakaan en osta tuota karrageenikermaa, samaten jäätelöt ostan karrageenittomina.
Aa, kiitos tiedosta!!
Onko siis ainoastaan Valion tuotteissa karrageenia? Vai pitääkö tästä lähtien alkaa kauppareissulla lukemaan joka ikinen maitotuotteen tuoteseloste ja samalla googlata auki, mitä mikäkin lisäaine/-koodi tarkoittaa?
Karrageeniin sinällään en ota kantaa, kun en ole elintarvikeammattilainen, luomua käytän muista(kin) syistä.
Valio ei tee jäätelöä, Turengin jäätelötehdas on ollut Nestlen jo varmaan vuosikymmenen. Ydinvoimalahankkeessakaan kyseinen firma ei ole enää mukana. Ettekö te seuraa talousutisia lainkaan? :)
Jaa. Minulla ei ole todettu laktoosi-intoleranssia (eikä keliakiaa), mutta omituisia vatsavaivoja on/oli silti. Kun vaihdoin kokeeksi kaikki naitotuotteet laktoosittomiin, vaivani hävisivät suurimmaksi osaksi. Tiedä häntä sitten, mistä on kysymys, sillä oireeni eivät ole ollenkaan laktoosi-intoleranssille tyypillisiä, mutta silti kävi näin. Jatkossakin ostan siis laktoosittomia tuotteita.